Sygemelding - refusion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2013

Carina:-)

Rødhætte skriver:

Det er ikke så meget det økonomiske ift kollegaerne, men det at jeg ved at de må løbe ekstra hurtig nu hvor jeg mangler..

Ja...Men hårdt sagt sådan er det bare .

Du er syg ,og så skal du ikke bruge energi på dårlig samvittighed over noget du alligevel ikke kan gøre noget ved 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

Carina:-)

Smil skriver:

Er du sikker på det?

Min mand er ansat på en almindelig folkeskole og er lige nu på barsel, hvorfor han hver måned udfylder papirer, således at hans arbejdsplads kan opnå refusion...

Ved ikke om det er anderledes, når bopæl og arbejdsplads ikke er i samme kommune

Men har de enkelte børnehaver mm ikke nærmest "selvstændig" økonomi i dag? Tænker at det er en meget "tung" udgiftspost, hvis ikke de får refusion på en eller anden måde

Sygefraværet er jo også højere i det offentlige end i det private, så ville det ikke være alt for hårdt for de enkelte skoler/børnehaver mm, hvis de ikke modtog en form for refusion...?

Men barsel er også noget helt andet end sygdom.

Den bliver betalt af staten ,hvorimod sygdom er kommunalt.

Ligesom pension.

Førtidspension er betalt af den enkelte kommune,hvorimod folkepension er statsbetalt-

Anmeld

5. december 2013

roenlund

Jeg er lærer ansat i kommunen og er sygemeldt. min skole for ingen penge fra udbetaling danmark (sygedagpenge) min kommune har lavet en regel om at pengene går direkte i kommunekassen så skolen jeg arbejder på har alle udgifter ved at jeg ikke er der men for ikke noget retur.

Anmeld

5. december 2013

Rødhætte

roenlund skriver:

Jeg er lærer ansat i kommunen og er sygemeldt. min skole for ingen penge fra udbetaling danmark (sygedagpenge) min kommune har lavet en regel om at pengene går direkte i kommunekassen så skolen jeg arbejder på har alle udgifter ved at jeg ikke er der men for ikke noget retur.

Øv håber virkelig mit job får en eller anden form for refusion. Jeg ved at alle daginstitutionerne i min kommune har en fælles "graviditetskasse". Så tror muligvis de får penge der fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.