Sygemelding - refusion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
13 svar
4 synes godt om
4. december 2013

Rødhætte

Hvis man sygemelder sig pga graviditet får arbejdspladsen så refusion lige meget hvor længe det er ? (Kommunal institution)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

Lukas&Liam<3

Mit arbejde har i hvert fald fået for 4 måneder. Så det tror jeg

Anmeld

4. december 2013

Smil

Profilbillede for Smil

Hvis man sygemelder sig pga graviditet får arbejdspladsen så refusion lige meget hvor længe det er ? (Kommunal institution)

Hvis du bliver sygemeldt pga graviditet vil din arbejdsgiver få refusion fra dag et. Modsat ved "almindelig " sygdom, hvor jeg førdt mener det er efter 30 dage..

Din arbejdsgiver vil få refusion hele den periode du er sygem..

Anmeld

4. december 2013

Rødhætte

Smil skriver:

Hvis du bliver sygemeldt pga grsviditet vil din arbejdsgiver få refusion fra dag et. Modsat ved "almindelig " sygdom, hvor jeg førdt mener det er efter 30 dage..

Din arbejdsgiver vil få refusion hele den periode du er sygem..

Tak. Det er jeg glad for at høre.. Har så dårlig samvittighed overfor min kollegaer..

Anmeld

4. december 2013

Carina:-)

Du skal da ikke have dårlig samvittighed over for dine kollegaer ,de skal da ikke betale 

Men ved graviditet får man fra dag 1

Har man tegnet forsikring, får man ved anden sygdom fra dag 2 -ellers er det 30 dage man betaler.

Anmeld

4. december 2013

Men nu så jeg lige at det var kommunal inst. Og de får altså ikke refusion da det jo netop er kommunal -

De kan f.eks heller ikke trække moms fra som private kan.

Anmeld

5. december 2013

Smil

Profilbillede for Smil
Carina:-) skriver:

Men nu så jeg lige at det var kommunal inst. Og de får altså ikke refusion da det jo netop er kommunal -

De kan f.eks heller ikke trække moms fra som private kan.

Er du sikker på det?

Min mand er ansat på en almindelig folkeskole og er lige nu på barsel, hvorfor han hver måned udfylder papirer, således at hans arbejdsplads kan opnå refusion...

Ved ikke om det er anderledes, når bopæl og arbejdsplads ikke er i samme kommune

Men har de enkelte børnehaver mm ikke nærmest "selvstændig" økonomi i dag? Tænker at det er en meget "tung" udgiftspost, hvis ikke de får refusion på en eller anden måde

Sygefraværet er jo også højere i det offentlige end i det private, så ville det ikke være alt for hårdt for de enkelte skoler/børnehaver mm, hvis de ikke modtog en form for refusion...?

Anmeld

5. december 2013

Rødhætte

Carina:-) skriver:

Du skal da ikke have dårlig samvittighed over for dine kollegaer ,de skal da ikke betale 

Men ved graviditet får man fra dag 1

Har man tegnet forsikring, får man ved anden sygdom fra dag 2 -ellers er det 30 dage man betaler.

Det er ikke så meget det økonomiske ift kollegaerne, men det at jeg ved at de må løbe ekstra hurtig nu hvor jeg mangler..

Anmeld

5. december 2013

Rødhætte

Smil skriver:

Er du sikker på det?

Min mand er ansat på en almindelig folkeskole og er lige nu på barsel, hvorfor han hver måned udfylder papirer, således at hans arbejdsplads kan opnå refusion...

Ved ikke om det er anderledes, når bopæl og arbejdsplads ikke er i samme kommune

Men har de enkelte børnehaver mm ikke nærmest "selvstændig" økonomi i dag? Tænker at det er en meget "tung" udgiftspost, hvis ikke de får refusion på en eller anden måde

Sygefraværet er jo også højere i det offentlige end i det private, så ville det ikke være alt for hårdt for de enkelte skoler/børnehaver mm, hvis de ikke modtog en form for refusion...?

Jeg ved at de får refusion når jeg går på barsel, men ved ikke om de gør under sygemelding..

Anmeld

5. december 2013

Smil skriver:

Er du sikker på det?

Det er hvad mine kunder fortæller mig 

At de som off inst ikke har samme rettigheder som private-

De har et budget ,og det bliver så i underskud ved f.eks meget sygdom.

Det er også derfor mange inst sparer på vikarer når der er sygdom da det er en stor post på deres budget.

Og ja moms kan de som off heller ikke trække fra ,så ved f.eks servieaftaler betaler de 25% mere end private gør ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.