sker det også for dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. december 2013

Fru Hansen

Min datter har været et sted i dag uden mig hvor hun oplevede noget voldsomt. Der skete ikke noget alvorligt men det var tæt på at gå galt. Jeg vil ikke fortælle for meget da det ikke skete for min egen datter men for hendes veninde og hun skal jo ikke nævnes her
Det pudsige er at jeg var herhjemme og kunne fornemme hvad der var galt der hvor min datter var.

Jeg har oplevet det nogle gange gennem årene, med både mine børn og mand. Det er kun når de har været i meget stærke følelssmæssige situationer. Min mand kom til skade på sit arbejde en dag. Det kunne jeg også mærke. Jeg havde faktisk set de samme billeder for mit blik som han havde tænkt på mens ulykken skete.

Jeg tror ikke jeg er et orakel eller noget som helst andet. Men der må da være en eller anden forbindelse mellem mennesker man er følelsesmæssigt tæt på.

Må jeg høre om du har prøvet det samme. Hvordan oplevede du det og hvad skete der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeps...

ikke bare med vores søn, og min kæreste...

har haft med tætte veninder også gennem barndommen at jeg havde sådan en underlig fornemmelse for der var noget galt... og når de så ringede så vidste jeg det var dem det handlede om...

Min veninde har efterfølgende fortalt at selvom hun sagde der ikke var sket noget de gange hun havde brug for at lyve om det for sig selv så ramte jeg rigtigt hver eneste gang...

Anmeld

4. december 2013

stjernehimmel

Fru Hansen skriver:

Min datter har været et sted i dag uden mig hvor hun oplevede noget voldsomt. Der skete ikke noget alvorligt men det var tæt på at gå galt. Jeg vil ikke fortælle for meget da det ikke skete for min egen datter men for hendes veninde og hun skal jo ikke nævnes her
Det pudsige er at jeg var herhjemme og kunne fornemme hvad der var galt der hvor min datter var.

Jeg har oplevet det nogle gange gennem årene, med både mine børn og mand. Det er kun når de har været i meget stærke følelssmæssige situationer. Min mand kom til skade på sit arbejde en dag. Det kunne jeg også mærke. Jeg havde faktisk set de samme billeder for mit blik som han havde tænkt på mens ulykken skete.

Jeg tror ikke jeg er et orakel eller noget som helst andet. Men der må da være en eller anden forbindelse mellem mennesker man er følelsesmæssigt tæt på.

Må jeg høre om du har prøvet det samme. Hvordan oplevede du det og hvad skete der?

Desværre så kan jeg som du mærke når der sker noget med dem jeg holder allermest af.....

min søster har det sammd og min mor havde os...,

vi vidste alle min bedste var faldet og var død, og fik den samme følse, jeg vidste det da min mor var syg, og da helved brød løs og så ved jeg altid på min 6 sans når min far bliver syg....

lidt en en forbandelse synes jeg 

Anmeld

4. december 2013

Lykke:)

Fru Hansen skriver:

Jeg har oplevet det samme som dig flere gange. Værst var det for snart to år siden da fire af mine tætteste venner kørte galt i en voldsom bilulykke og ingen af dem overlevede. Kl. 03.30 om natten vågner jeg og har ondt i hele min krop, og har en underlig fornemmelse af, at et eller andet er alvorlig galt! Går i seng igen og bliver vækket et par timer senere og får at vide, at de kørte galt kl. 03.30 om natten

Anmeld

4. december 2013

dorthemus

Jeg har oplevet noget lidt i stil med dit. En søndag morgen tænkte jeg pludselig på en leder jeg havde for nogle år siden. Vi arbejdede tæt sammen i 9 år, men efter barsel og nyt job gled vi ud af hinandens liv. Anyway så tænkte jeg på hende og på om hun mon var glad og lykkelig hvor hun var. Næste morgen fik jeg en opringning, fra en tidligere kollega, der desværre måtte overbringe mig den forfærdelige besked at hun pludselig var død i sin seng natten til søndag

Anmeld

4. december 2013

Weber

Fru Hansen skriver:

jeg har ike selv prøvet noget der minder om det . men min mor har altid haft det både med mennesker og ting . 

et år gik hun på ferie ugen før hendes arbejdsplads holdt ferielukket . midt i vores ferie blev hun nød til at ringe hjem til en kollega og fortælle at et bestemt vindue stod åben, selvom hun ikke havde været der den sidste uge..

da vi blev ringet op for at få at vide min oldemor var død kiggede min mor på min far og sagde at det var om oldemor, før han tog telefonen..

tror nogle mennesker har en form for 6. sans  

Anmeld

4. december 2013

Papillon

Jeg oplever også pludseligt at kunne mærke, at noget er galt, anderledes eller forkert på en eller anden måde. Jeg ved sjældent, hvad det er i øjeblikket, men finder så ud af senere, hvad følelsen har hængt sammen med.

Den tidligste oplevelse jeg kan huske, jeg har haft med det var, da jeg var 12 år. Min veninde var cyklet hjem fra mig, og da jeg skulle sove, lo jeg i sengen og vendte og drejede mig og tænkte bare "noget er galt, noget er galt". Næste dag i skolen kom hun ikke, og vi fik besked om, at hun var faldet på cyklen og havde pådraget sig nogle voldsomme skader.

Det er meget underligt. Egentlig tror jeg bare, at vi er nogen, der kan fornemme den slags, ligesom nogen også tydeligere fornemmer andre menneskers sindstemninger. Men jeg tror så også på, at der findes mere mellem himmel og jord end som så

Anmeld

4. december 2013

VIPpigen

Har endnu ikke oplevet en 6 sans med min datter, ikke andet end "mor-genet" om at jeg ved jeg har ret når hun er syg

Men har til gengæld en 6 sans omkring forhold... Af en eller anden grund fornemmer jeg når andre har knas i forholdet. Jeg kan se når nogen prøver at rede trådene, og løbet er kørt, eller når der stadig er en chance... Det er faktisk rigtig skræmmende.

Anmeld

5. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg har oplevet det et par gange.

Der var engang inden mande og jeg fik børn, det var sent og vi var på vej i seng. Men jeg lagde mig bare med en bog og kunne slet ikke finde ro, og fortalte manden at "noget var galt" og jeg mente det var vigtigt at jeg ikke lagde mig til, at sove. Og ganske rigtigt så ringede telefonen midt om natten, at mon søster var syg og skulle akut på operationsbordet.

Jeg oplever "ofte" at have en følelse af at nogle jeg holder af, måske har det svært, en slags rastløshed jeg ikke kan forklare, og først bagefter når jeg ved hvad der er sket, kan jeg kæde det sammen med min følelse.

Anmeld

5. december 2013

Rikke S

Fru Hansen skriver:

Ja, kender godt den der intuition/6. sans som siger noget er galt - kender det især i forbindelse med min Mor, men også mine børn, lidt min mand, min tvillingesøster og lillesøster (føler det ikke med mine 2 ældste søstre) samt min bedste veninde, som har holdt ved både gennem folkeskole, gymnasie, seminarium og stadig er der for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.