Hvordan hænger hverdagen sammen for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2013

2babygirls

Lunae skriver:

Min kæreste har fået job efter 6 mdr på barsel, så hverdagen begynder så småt at melde sig hos os!

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i gjorde med aflevering og hentning af jeres børn, imens i havde barsel!

Stod i for alt eller gjorde faren også noget? Hvem henter og hvem bringer og hvornår? Hvor lange dage havde de ældste imens i gik på barsel?

Fortæl fortæl!

Jeg er på barsel lidt endnu...
Pt kører far Madeleine i børnehave ved 7 tiden og så henter jeg mellem 14-15 afhængig af anemones lure.
Nogle dage henter far, og det kan være alt mellem 13-16
Han kan flexe så det er meget rart hvis jeg har haft en lorte dag med sur og træt baby
Når jeg får Job kommer de jo til at være der fra 7-16 afhængig af mine mødetider.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

lycly

Lunae skriver:

Min kæreste har fået job efter 6 mdr på barsel, så hverdagen begynder så småt at melde sig hos os!

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i gjorde med aflevering og hentning af jeres børn, imens i havde barsel!

Stod i for alt eller gjorde faren også noget? Hvem henter og hvem bringer og hvornår? Hvor lange dage havde de ældste imens i gik på barsel?

Fortæl fortæl!

Jeg er pt på barsel med lillebror og jeg både henter og bringer storesøster. Jeg henter hende omkrin kl 15 da hun som regel er vågnet fra lur da

Når jeg starter på arbejde og lillebror starter i dp så bliver det mig det bringer begge børn da min kæreste møder kl 6. Men så er det ham der henter da han har tidligst fri Men så længe jeg har barsel så henter jeg. Så lader jeg lillebror blive hjemme med min kæreste og så henter jeg storesøster alene, så får vi lidt kvalitetstid

Anmeld

4. december 2013

lineog4

Da jeg var på barsel med den sidste gik min datter i skole så vi skulle ned og aflevere inden kl 8. Min mand kører 5.30 så det er ALTID mig der afleverer både under barsel og når jeg arbejder. Min børnehavedreng var så i børnehave før 9, men der var også gange vi tog hjem igen og hyggede lidt ekstra og vi først nåede børnehaven 9.30 (ved så nu det var for sent i forhold til legerelationer). Nogen dage hentede jeg og ellers min mand som er hjemme mellem 15 og 15.30.

Synes mine barsler altså ikke den første i høj grad var aflevere og hente og ind imellem hygge med den lille... En helt anden slags barsel end den første - kunne godt savne friheden og muligheden for at glemme tid og sted som i den første men på den anden side var de også skønne fordi jeg måske ikke havde så travlt med mødregruppe og andet

Anmeld

4. december 2013

_-Kathrine-_

Lunae skriver:

Havde/har du det ok med at den ældste "først" blev hentet kl 16.15, når du var hjemme?

Sådan ville det nemlig også være her, hvis ikke jeg skal hente og bringe hver dag! Det er i og for sig ikke et problem, men det tager ca 45 min at gå hver vej til børnehaven, så meget af min dag kommer til at gå med at trave! Og jeg går nemlig både til stimulastik tirsdag, Mødregruppe onsdag og svømning torsdag, så føler mig sgu lidt hængt op!

Ja, det havde/har jeg det fint med... Det er sjældent at den bliver 16.15 og hvis jeg savnede ham rigtig meget, så gik vi bare ned og hentede ham tidligt...!
Når han kun var i 30 timer, så var det kun mandag, tirsdag og onsdag til senest 16.15 og så henter jeg ham senest kl 15 torsdag.
Når han nu havde en fridag hver uge, synes jeg ikke det er slemt til kl 16.15, 3 dage om ugen...
Han hygger sig i vuggeren, så det har jeg det ikke skidt med...!

Kan godt forstå du føler dig hængt op så... Det er også svært at lægge planer når man skal hente senere på dagen

Anmeld

4. december 2013

Lunae

_-Kathrine-_ skriver:

Ja, det havde/har jeg det fint med... Det er sjældent at den bliver 16.15 og hvis jeg savnede ham rigtig meget, så gik vi bare ned og hentede ham tidligt...!
Når han kun var i 30 timer, så var det kun mandag, tirsdag og onsdag til senest 16.15 og så henter jeg ham senest kl 15 torsdag.
Når han nu havde en fridag hver uge, synes jeg ikke det er slemt til kl 16.15, 3 dage om ugen...
Han hygger sig i vuggeren, så det har jeg det ikke skidt med...!

Kan godt forstå du føler dig hængt op så... Det er også svært at lægge planer når man skal hente senere på dagen

Præcis! Det ændrer sig forhåbentlig efter jul, for der dropper jeg svømning med den yngste! Så er det kun 2 dage om ugen

Anmeld

4. december 2013

Carina:-)

Her er det ,det samme som når jeg arbejder .

Jeg henter og bringer fordi manden arbejder længe og jeg vil ikke have at mine børn "bor" i inst.

Så vi siger 4 dage i børnehave ,og 1 fridag om ugen og max 30 timer om ugen.

Det kan lade sig gøre fordi jeg kan arbejder om aften hjemmefra.

Når jeg har haft barsel har jeg bare gjort det uden at skulle tænke på arbejde om aften

Men i og med du har barsel,ville jeg gøre alt hvad jeg kunne med korte dage da tiden hvor vores unger reelt sætter pris på at være sammen med os er kort og dyrebar,

Anmeld

4. december 2013

ette1987

Jeg er studerende, så de fleste dage både henter og bringer jeg. Er halvvejs gået på barsel, så børnehave tiden er 9 - 14.30 ca. Regner med det bliver det samme når lillebror er født Her i byen vil en deltidsplads ligge i et fast tidsrum, og det vil jeg ikke være afhængig af, så vi har fuldtid trods ret korte dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.