Hvordan hænger hverdagen sammen for jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
16 svar
9 synes godt om
4. december 2013

Lunae

Min kæreste har fået job efter 6 mdr på barsel, så hverdagen begynder så småt at melde sig hos os!

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i gjorde med aflevering og hentning af jeres børn, imens i havde barsel!

Stod i for alt eller gjorde faren også noget? Hvem henter og hvem bringer og hvornår? Hvor lange dage havde de ældste imens i gik på barsel?

Fortæl fortæl!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

_-Kathrine-_

Min mand møder kl 7, så det er mig der får dem i tøjet og spist af om morgenen. Jeg afleverer dem i vugger kl ca 8.30.
Her inden lillebror startede i vugger, hentede min mand den store senest kl 16.15 og når jeg begynder på job henter han dem begge senest 16.30.
Den store er på deltid (30 timer) mens jeg er på barsel, så han har en ugentlig fridag, som er om fredagen.

Anmeld

4. december 2013

Gittemor09

Lunae skriver:

Min kæreste har fået job efter 6 mdr på barsel, så hverdagen begynder så småt at melde sig hos os!

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i gjorde med aflevering og hentning af jeres børn, imens i havde barsel!

Stod i for alt eller gjorde faren også noget? Hvem henter og hvem bringer og hvornår? Hvor lange dage havde de ældste imens i gik på barsel?

Fortæl fortæl!

jeg er alene med mine to børn... sofie på nu 4 år og oliver på nu 1 år...

under barsel var det vigtigt for mig, hurtig og komme ind i en god og funktione rytme...

dvs. jeg stod op med lillemanden, gav ham tøj på, vaskede ham,  hyggede, madede, og han blev lagt til at sove...

så var det storesøsters tur til at komme op, blive vasket, få tøj på, spise morgenmad, børste tænder...

når lillebror så vågnede igen, var vi alle klar, og der skulle tages overtøj på.... hun kom i dagpleje inden kl. 9 hver dag...

så hjem og hygge lidt med lillemanden, give ham mad og hvad der nu ellers gøres med sådan en lille en... han tog en formiddagslur, imens jeg lige fik lidt og spise, og satte noget tøj over, og klarede dagens pligter....

til middag samme rutine som formiddag, og han blev lagt i barnevognen og sove udenfor...

så begyndte jeg og gøre klar til aftensmad, ordnede lige hvis der var vasketøj eller andet der skulle klares...

når han vågnede blev han lige ordnet og fik mad, og vi kunne hente storesøster omkring 15.30... nogle gange før... så hjem og lige få handlet nogle småting, lave aftensmad, og så gøre klar til hygge og sengetid...

og så om igen dagen efter

undskyld det blev langt, men håber det kunne bruges, ellers må du endelig gerne spørge

Anmeld

4. december 2013

MortilElias2010

Lunae skriver:

Fortæl fortæl!

Vi skiftedes 

Anmeld

4. december 2013

Nea85

Lunae skriver:

Fortæl fortæl!

Nu har jeg ikke født nr. 2 endnu, men i og med at min kæreste møder mellem 6 og 7 alle dage, er det mig, der afleverer. Jeg henter også de fleste dage, med mindre jeg har møder om eftermiddagen. Det fungerer rigtig fint her

Når jeg går på barsel midt i januar bliver det efter samme system

Anmeld

4. december 2013

Muffinmus

Eftersom jeg nu er studerende er det mig der har dem om morgene og afleverer og mig der henter og skulle det være anderledes, så ville det være den der mødte senest der afleverede og den der fik tidligst fri der hentede.

Anmeld

4. december 2013

Lunae

_-Kathrine-_ skriver:

Min mand møder kl 7, så det er mig der får dem i tøjet og spist af om morgenen. Jeg afleverer dem i vugger kl ca 8.30.
Her inden lillebror startede i vugger, hentede min mand den store senest kl 16.15 og når jeg begynder på job henter han dem begge senest 16.30.
Den store er på deltid (30 timer) mens jeg er på barsel, så han har en ugentlig fridag, som er om fredagen.

Havde/har du det ok med at den ældste "først" blev hentet kl 16.15, når du var hjemme?

Sådan ville det nemlig også være her, hvis ikke jeg skal hente og bringe hver dag! Det er i og for sig ikke et problem, men det tager ca 45 min at gå hver vej til børnehaven, så meget af min dag kommer til at gå med at trave! Og jeg går nemlig både til stimulastik tirsdag, Mødregruppe onsdag og svømning torsdag, så føler mig sgu lidt hængt op!

Anmeld

4. december 2013

Maja_4000

Her ville det være mig som afleverede alle dage (inden ni), og min kæreste ville hente onsdag og fredag da han har tidligt fri der.. De tre andre dage ville det være mig

Caroline bliver senest (!) hentet kl. 15.30.. Men jeg ser helst at det er inden 15

Anmeld

4. december 2013

Nadia&Daniel

Lunae skriver:

Fortæl fortæl!

Aflever Laura hver dag (vi bliver ofte kørt og så tager jeg bussen fra børnehaven på job)

Vores hverdag:

Ulig uger:

Mandag: min fridag - Laura (hvis hun ikke holder fri med mig): 9-14,30
Tirsdag: Manden fri kl. 15 og jeg kl. 18 - Laura: 9-15,30 (manden henter)
Onsdag: Vi har begge fri kl. 18 - Laura: 9-15,30 (farmor eller farfar henter - hun spiser hos dem)
Torsdag: Vi har begge fri kl. 19 - Laura: 9-15,30 (farmor eller farfar henter - hun spiser ved dem, og de henter ofte mig på jobbet)
Fredag: Manden har fri kl. 15 og jeg kl. 18 - Laura: 9-15,30 (manden henter)
Lørdag: begge fri
Søndag: begge fri

Lige uger:
Mandag: min fridag - Laura (hvis hun ikke holder fri med mig): 9-14,30
Tirsdag: Manden fri kl. 15 og jeg kl. 18 - Laura: 9-15,30 (manden henter)
Onsdag: Onsdag: Vi har begge fri kl. 18 - Laura: 9-15,30 (farmor eller farfar henter - hun spiser hos dem)
Torsdag: Manden fridag og jeg har fri kl. 19 - Laura: 9-14,30 (hvis hun ikke holder fridag med farmand)
Fredag: Manden har fri kl. 17.,30 og jeg kl. 18 - Laura: 9-15,30 (farmor eller farfar henter)
Lørdag: arbejder begge - Laura passes af farmor og farfar

Manden går til fodbold, i de sæsoner, passer/henter farmor og farfar Laura

Anmeld

4. december 2013

Nadia&Daniel

Lunae skriver:

Fortæl fortæl!

Undskyld - havde ikke set det med barsel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.