Panikslagen når hun skal bades!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
12 svar
4 synes godt om
3. december 2013

Louise H.

Åh, jeg er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind!

De sidste 14 dage - 3 uger er Isabella på 20 mdr gået helt i panik, hver gang hun kommer i bad. Vi bader hende normalt i badekaret, men lige så snart vi gør det klar gemmer hun sig så langt væk som muligt og bliver helt opløst i gråd :-(

Jeg forstår virkelig ikke hvad der er galt, vi har ikke haft nogle episoder i badet eller noget. Det er kommet fra den ene dag til den anden.

Er der nogen der har oplevet det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Fuglemor

Vores på 18 mdr har lige haft sådan en periode. Vi brugte meget tid på at snakke beroligende og vise hende at ikke var farligt. Vi holdt hense i hænderne, da hun meget gerne ville det og så var badet kort. 

Anmeld

3. december 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Det skulle vidst være meget normalt, og en periode mange børn bare skal over 

Anmeld

3. december 2013

Louise H.

Fuglemor skriver:

Vores på 18 mdr har lige haft sådan en periode. Vi brugte meget tid på at snakke beroligende og vise hende at ikke var farligt. Vi holdt hense i hænderne, da hun meget gerne ville det og så var badet kort. 

Vi prøver også at vise hende at det ikke er farligt, de sidste par dage har hun fået lov til at kigge på at vi andre har været i bad, mens vi har forklaret at det er rigtig dejligt at være i bad.

I dag stilte far sig op i hendes badekaret og vaskede med en vaskeklud for at hun skulle blive mere tryg ved det, men det hjalp lige lidt.

Har også prøvet at lade hende rende nøgen rundt, så hun selv kunne udforske badekaret, men det ville hun bestemt ikke

Anmeld

3. december 2013

Louise H.

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Det skulle vidst være meget normalt, og en periode mange børn bare skal over 

Åh, det over jeg virkelig, synes det er så synd for hende

Anmeld

3. december 2013

Sujan

Min datter på 20 mdr. Har lige været igennem nøjagtig det samme...
Varede over en måned. Her hjalp det ikke at fokusere så meget på badet. Vi vaskede hende bare med en klud og tog hende med i brusebad og lod hende selv holde bruseren..

Nu virker det heldigvis til at være ovre. Hun er nemmere at få i bad, men er der ikke så længe af gangen.

Anmeld

3. december 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Louise <3 Isabella skriver:

Åh, det over jeg virkelig, synes det er så synd for hende

Det lyder dælme heller ikke sjovt

Anmeld

3. december 2013

lineog4

har prøvet der med mine to mindste - fra den ene dag til den andevaginal de fra at elske deres bad til at gå i panik. Den ene tog det over et år og egentlig først i sommers han er blevet rigt årig glad for vand igen, så det er 3 1/2 år. Med den mindste opgav vi badekaret og brugte bruser

Anmeld

4. december 2013

Fuglemor

Louise <3 Isabella skriver:

Vi prøver også at vise hende at det ikke er farligt, de sidste par dage har hun fået lov til at kigge på at vi andre har været i bad, mens vi har forklaret at det er rigtig dejligt at være i bad.

I dag stilte far sig op i hendes badekaret og vaskede med en vaskeklud for at hun skulle blive mere tryg ved det, men det hjalp lige lidt.

Har også prøvet at lade hende rende nøgen rundt, så hun selv kunne udforske badekaret, men det ville hun bestemt ikke

Synes det er en rigtig god måde i takler det på  Og er også skikker på hun nok skal begynde at synes om det igen

Anmeld

6. december 2013

Janni.

vores søn har også været den periode igennem.
her lod vi ham være med i klargøring af badekarret, finde tøj, håndklæder osv. fyldte babybadekarret, lod ham sidde på os imens han legede med vandet. Han fik tilbuddet om at komme i vandet, sagde han nej, blev han etage vasket.
Det vigtigste var at han var glad imens han var i nærheden af vandet.

langsom og tryg tilvænning er vejen fremad igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.