børn og sport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: sider du helt fremme når dit barn dyrker sport

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

575 visninger
11 svar
9 synes godt om
3. december 2013

salix

ja jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget i får lov til at være med når jeres små podere under 7 år går til sport...

må i side og kigge på helt fremme hvor sporten forgår eller sider i et andet sted og drikker kaffe???

jeg har lavet det sådanne at de første 4 svar handler om hvad du gør og de næste 3 handler om hvorfor du gør som du gør...

og så er der 2 der kan forklare om det er eget valg eller træneren

jeg håber det giver mening men just in case kommer her lige en tænkt situration...

oskar 6 år går til fodbold.

oskars far vil helst stå helt fremme ved stregen så de kan snakke hvis oskar nu skulle få brug for det

men klubben har bygget et lille læ skur hvor de bedre forælderne stå og snakke med hinanden under træningen da de menere børnene får mest ud af det på den måde...

så oskars far ville svar 1 og 5 og 8

håber det giver mening og at du vil hjælpe med at svar kommenter meget gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

*Pingvinen*

Kan slet ikke overskue svarene, men så svarer jeg bare her

Vi har 3 drenge, der alle går til fodbold. Og når de går til sport, er der en anden voksen, end forældrene, der har "kommandoen". Herved står vi et stykke væk. Og gør vi ikke det, går træneren lidt væk fra forældrene.

Det er træneren der skulle have forstand på sporten, regler, hvordan barnet skal spille, hvorfor osv osv. Vi forældre kommer til, hvis træneren kalder og der er noget galt/slået sig ell lign og træneren ikke slår til med trøst.

Men vi står alle og ser på og går op i det, men det er træneren der har styringen.

Vores drenge er nu 9, 14 og snart 16 år. De startede til fodbold som 4 og 5 årige.

Anmeld

3. december 2013

salix

*Pingvinen* skriver:

Kan slet ikke overskue svarene, men så svarer jeg bare her

Vi har 3 drenge, der alle går til fodbold. Og når de går til sport, er der en anden voksen, end forældrene, der har "kommandoen". Herved står vi et stykke væk. Og gør vi ikke det, går træneren lidt væk fra forældrene.

Det er træneren der skulle have forstand på sporten, regler, hvordan barnet skal spille, hvorfor osv osv. Vi forældre kommer til, hvis træneren kalder og der er noget galt/slået sig ell lign og træneren ikke slår til med trøst.

Men vi står alle og ser på og går op i det, men det er træneren der har styringen.

Vores drenge er nu 9, 14 og snart 16 år. De startede til fodbold som 4 og 5 årige.

det er også helt ok jeg ved godt at det måske nok blev lidt uoverskueligt... jeg mener også at man bliver nød til at lade dem der har forstand på sporten tage over... jeg mener også at vi som forælder skal udståle tiltro til de andre voksende der er på og omkring banen der har med holdne at gøre...

Anmeld

3. december 2013

JulieE

Nu spiller mine børn ikke fodbold, men min datter går til dans. Her er det helt uden forældre og sådan er det bare. Ungerne fokuserer for neget på forældrene, hvis de er der og  får ikke det samme ud af det... Hverken dansemæssigt  eller fælleskabsmæssigt. Til jul holder de en mini opvisning, hvor forældrene må komme og kigge og så er der opvisning i maj. 

Jeg har det super fint med det, da ungerne jo også skal lære at stå på egne ben

Anmeld

3. december 2013

Muffinmus

Træneren sender os væk både til gymnastik og svømning da de har erfaret træningen forringes væsentligt af forældrenes tilstedeværelse:-)

Anmeld

3. december 2013

salix

hvor er jeg glad for at i tager jer tid til at svar og jeg får klart meget mere ud af jeres forklaringer end hvis i bare vinget af det er mega fedt

Anmeld

3. december 2013

De3Guldklumper

salix skriver:

ja jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget i får lov til at være med når jeres små podere under 7 år går til sport...

må i side og kigge på helt fremme hvor sporten forgår eller sider i et andet sted og drikker kaffe???

jeg har lavet det sådanne at de første 4 svar handler om hvad du gør og de næste 3 handler om hvorfor du gør som du gør...

og så er der 2 der kan forklare om det er eget valg eller træneren

jeg håber det giver mening men just in case kommer her lige en tænkt situration...

oskar 6 år går til fodbold.

oskars far vil helst stå helt fremme ved stregen så de kan snakke hvis oskar nu skulle få brug for det

men klubben har bygget et lille læ skur hvor de bedre forælderne stå og snakke med hinanden under træningen da de menere børnene får mest ud af det på den måde...

så oskars far ville svar 1 og 5 og 8

håber det giver mening og at du vil hjælpe med at svar kommenter meget gerne

Vores den ældste på 6 år går til gymnastik. Der er forældrene "forvist" til omklædningsrummet under træning. Vi går dog altid hjem og er ikke på skolen mens de træner.

Vores søn på 4 går til fodbold. Og der er der ingen fastsatte regler. Vi informere altid vores søn hvad vi gør inden han sendes på banen. Nogen gange køre vi ud og handler, andre gange sidder vi i cafeteriet men vi kan også sidde på bænken inde i hallen vi hænger aldrig over banden for at vores søn skal kunne snakke med os. Han er til træning og så høre man hvad træneren siger. Jeg synes personligt det er skide irriterende de forældre som også gerne lige vil give deres "guldkorn" med uanset om det er til træning eller kamp. Så meld dig til trænerposten hvis det ligger dig så meget på sinde. Lad træneren gøre sit job og lær dit barn at det er der man ligger sit fokus når man går til sport

Anmeld

3. december 2013

helle85

jeg har svart 4 og 7

mine børn gå til gynmastik den ene til spring og den anden alm, de ser helst forældrene gå ud da børnene bliver mere urolig, høre mindre efter og at de ikke vil være med nå forældrene er der. min datter har gået til gynmasik før så første gang afleverede jeg hende bare også gik jeg ned at handle med lucas, nu gå hun indimmellem selv der hen efter sfo, til så jeg bare henter hende nå hun er færdig,

min dreng har ikke gået før og har svært med nye ting, men da han kender hende der træner så har det været letter for ham der var jeg med inde den første gang anden gang ventede jeg ude i omklædnings rummet så han viste jeg var det, også efter det så er jeg taget ud og handle imens men følger ham stadig til gynmasik da han er mest tryg ved det

freja er 6år lucas er 7 år

Anmeld

3. december 2013

trunte89

Til gymnastik må vi ikke kigge på, men til svømning sidder vi lidt derfra og kan se dem.

Anmeld

3. december 2013

salix

hvor er i fantstiske med jers svar i bekræfter mine teorier meget godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.