samvær med spædbarn´?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

sagen er den jeg og barnets far ikke er sammen... vi besluttede at samarbejde, hvilket vi overhovedet ikke har kunnet da han desværre har en mani med at sige vi skal samarbejde men i grund og bund kun mener jeg skal samarbejde med ham og ikke omvendt... men nu er han begyndt at sige han gerne vil have barnet i nogle timer i weekenderne.. vores barn er 3 uger, og jeg har sagt at samvær foregår her hos mig til barnet er ældre... hvilket har gjort ham meget sur for det kan jo ikke passe han skal komme her for at se barnet....

men er det virkelig så forkert af mig ?????
jeg er blevet meget i tvivl om jeg handler rigtig når manden kan blive så sur?

nu var min mindste 3 måneder da jeg gik fra faren

men her spurgte jeg SP til råds og hun sagde minimum 1 ½ år skulle barnet værre for at kunne forså bare lidt, plus at barnet ville kunne huske ham hver anden wekend, det kan barnet ikke som 3 måneder
eller som kun 3 uger som din lille er!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Det er jo meget naturligt han ikke har set baby meget hvis han finder det ubehageligt. Du må jo gøre det klart at han bliver nød til at holde baby hvis der skal være samvær hvor du er minimalt til stede.
Ved godt dit barn er født for tidligt. Selv fødte jeg 4 uger for tidligt og fik også en mini baby. Og her havde far også lidt svært ved det at holde i starten af den simple grund at han var bange for at " knække" prinsessen, som han udtrykte det, men med lidt tålmodighed gik det hurtigt over.

Nu er det at give flaske jo ikke en videnskab. Min pap datter på 7 giver og gav flaske ( prinsessen har altid kun fået flaske ) under opsyn så mon ikke far godt kan finde ud af det uden du kigger ham over skulderen.... Min mand ville blive rasende hvis jeg havde overvåget ham dengang vores datter var så lille. Han havde hende fra dag 3 af ( grundet frygten for at knække baby, ellers havde det været fra dag 1 )

Jeg kan godt forstå du holder fast i at samvær er hos dig, men syntes også du har en forpligtelse i at gøre besøgene så behagelige som muligt da dette gavner baby i den sidste ende.

Når han har vendet sig til at holde kan han jo få små opgaver som at bade baby osv. Disse ting gør at du sikre en god tilknytning.

vi kom først hjem for en uge siden, så har været på sygehuset indtil da så at det har været akavet er bestemt ingen undskyldning... udover det er min far ikke hjemme da han er lastbil chauffør, og min mor er sjællendt hjemme da hun arbejder butik... men er hun hjemme er hun normalt i køkkenet, udover det er det et hus på 277kvm som er delt op i 2 så jeg har min egen afdeling så vi er jo slet ikke i nærheden af dem....

og planen er bestemt også han på sigt når han har hold baby lidt mre og vist at han godt kan at han skal have lov til at bade og give flaske osv. grunden til flasken er lidt problematisk er at h*n har en skod sutteteknik og det derfor mange gange er en kamp at få baby til at spise...

og angående det med at "knække" baby så har jeg prøvet at forhøre ham om det var noget i den retning der gjorde det, for jeg havde det faktisk selv sådan grundet at h*n var så lille og også for lille i forhold til ugerne at jeg nærmest selv var bange for at h*n gik i stykker.... men han nægter og siger det intet har med det at gøre, men at han bare ikke gider

men ja må prøve at overbevise ham om at baby ikke går i stykker, og så prøve at lade ham være med baby...

Anmeld

3. december 2013

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

nu var min mindste 3 måneder da jeg gik fra faren

men her spurgte jeg SP til råds og hun sagde minimum 1 ½ år skulle barnet værre for at kunne forså bare lidt, plus at barnet ville kunne huske ham hver anden wekend, det kan barnet ikke som 3 måneder
eller som kun 3 uger som din lille er!!!

helt enig de kan ikke huske ham gang fra gang....
men grundet den tidlige fødsel har barnet nemt ved at blive overstimuleret hvilket er grunden til samvær i mine øjne skal være her, netop af samme grund...

Anmeld

3. december 2013

Trekløver(:

Et så lille barn skal selvfølgelig være ved sin mor, og specielt når du stadig ammer, også selvom der bliver suppleret op med mme.

Han må være hos dig, hvis han vil se sit barn, og i behøver jo ikke sidde på skødet af hinanden når han er der, men så kan han evt. Gå en tur med barnevognen, eller han kan sidde med baby alene i sofaen.

Anmeld

8. december 2013

Milas14

Se det fra farens side! Jeg kan da godt forstå at han vil være alene med barnet, hos sig selv! Fordi man er mor er man jo ikke ene hersker over barnet, det er jo osse hans barn uanset alder! Du skal måske vende den om og være meget glad for at du har fået barn med en som godt vil sit barn. Tænk hvis han var ligeglad

Anmeld

8. december 2013

sandramor

Milas14 skriver:

Se det fra farens side! Jeg kan da godt forstå at han vil være alene med barnet, hos sig selv! Fordi man er mor er man jo ikke ene hersker over barnet, det er jo osse hans barn uanset alder! Du skal måske vende den om og være meget glad for at du har fået barn med en som godt vil sit barn. Tænk hvis han var ligeglad

Undskyld men det sys jeg altså er noget våd at sige...

Ja han er lige så meget far som hun er mor...... Men hvad skal hun så gøre??? Give ham deres barn på 3 uger med hjem????
Det er fint han gerne vil sit barn absolut men altså han blir jo nødt til at forstå det pt ikke omhandler hans behov! Men barnets behov og så må han knibe røvballerne sammen og acceptere at så længe at barnet er så lille har barnet bedst af at være i sine trygge omgivelser og så må hans egne behov pakkes væk.....
Det er nok heller ikke uden grund at det anbefales at samværet med spædbørn skal foregå i moderens hjem

Anmeld

8. december 2013

TNBC

Milas14 skriver:

Hvad med at tænke på barnet???

Ville du seriøst tage en tre uger gammel baby, give det til far og sige; Vi ses om nogle timer???

Og det er næsten lige kommet hjem fra hospitalet.
Hvem snakker om hersker...?? Hun tænker på sit barn, ikke sig selv. Selvfølgelig er det også hans barn, men så må han sku da også tænke på det. De kommer jo ikke til at sidde på skødet af hinanden, bare fordi han er hos hende, hvilket det jo også anbefales når barnet ikke er større.

Men vi kan da sende barnet til overnatning også, nu vi er i gang, for det har han vel også ret til, fordi han er faren.

Barnet er tre uger gammelt, har brug for trygge rammer, og det har den lige nu hos moren og hvor moren bor..

Anmeld

8. december 2013

SanJose

Milas14 skriver:

Barnet er 3 uger gammelt

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Milas14 skriver:

Skralde bang!!! Jeg ser det skam også fra hans side, han vin se sit barn ergo det må han høre hos mig. Jeg tænker ikke på mig selv på noget tidspunkt her, jeg tænker på vores barn. Skulle jeg tænke på mig selv ville jeg sige "fedt så kan jeg sove i nogle timer uden at spekulere over at barnet vækker mig" men sådan tænker jeg langt fra, et spædbarn og ovenikøbet et præmatur barn har brug for trygheds faste rammer og sin mor, det er ikke noget jeg har bestemt men folk der har forsket i det? Og det er det jeg tænker på!

Men tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.