samvær med spædbarn´?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.624 visninger
18 svar
18 synes godt om
2. december 2013

Anonym trådstarter

sagen er den jeg og barnets far ikke er sammen... vi besluttede at samarbejde, hvilket vi overhovedet ikke har kunnet da han desværre har en mani med at sige vi skal samarbejde men i grund og bund kun mener jeg skal samarbejde med ham og ikke omvendt... men nu er han begyndt at sige han gerne vil have barnet i nogle timer i weekenderne.. vores barn er 3 uger, og jeg har sagt at samvær foregår her hos mig til barnet er ældre... hvilket har gjort ham meget sur for det kan jo ikke passe han skal komme her for at se barnet....

men er det virkelig så forkert af mig ?????
jeg er blevet meget i tvivl om jeg handler rigtig når manden kan blive så sur?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

Mettefpigen

Nææ det er helt fair, det du siger.... bli'r barnet ammet?

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Nææ det er helt fair, det du siger.... bli'r barnet ammet?

det bliver halvammet... og halv flaske... amemr ca 20 min og så får h*n mme bagefter.... men h*n er født 6 uger for tidligt....

Anmeld

2. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

sagen er den jeg og barnets far ikke er sammen... vi besluttede at samarbejde, hvilket vi overhovedet ikke har kunnet da han desværre har en mani med at sige vi skal samarbejde men i grund og bund kun mener jeg skal samarbejde med ham og ikke omvendt... men nu er han begyndt at sige han gerne vil have barnet i nogle timer i weekenderne.. vores barn er 3 uger, og jeg har sagt at samvær foregår her hos mig til barnet er ældre... hvilket har gjort ham meget sur for det kan jo ikke passe han skal komme her for at se barnet....

men er det virkelig så forkert af mig ?????
jeg er blevet meget i tvivl om jeg handler rigtig når manden kan blive så sur?

Nej overhovedet ikke.

Han vil gerne have det hos sig selv, alene?

For hvis han vil det, tror jeg bare han bliver sur over at det skal være hos dig, for så er du der også. Han vil bare have at det skal gå efter hans hoved, og tænker nok ikke på barnet.

Det er dig der er moren, og når barnet ikke er ældre, er du dets stemme og du bedømmer hvad der er bedst for det. så må han blive sur, eller blive væk.

Hvad er der galt med at være hos dig?

Anmeld

2. december 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Nej overhovedet ikke.

Han vil gerne have det hos sig selv, alene?

For hvis han vil det, tror jeg bare han bliver sur over at det skal være hos dig, for så er du der også. Han vil bare have at det skal gå efter hans hoved, og tænker nok ikke på barnet.

Det er dig der er moren, og når barnet ikke er ældre, er du dets stemme og du bedømmer hvad der er bedst for det. så må han blive sur, eller blive væk.

Hvad er der galt med at være hos dig?

grunden til han ikke vil her er at han ikke mener barnet kan knytte sig til ham... udover det bør jeg pt ved mine forældre da jeg er ved at renovere hus og ikke rigtig føler jeg kan være der med et spædbarn i støv og byggematerialer..... så af den grund føler han det er akavet....

Anmeld

2. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

grunden til han ikke vil her er at han ikke mener barnet kan knytte sig til ham... udover det bør jeg pt ved mine forældre da jeg er ved at renovere hus og ikke rigtig føler jeg kan være der med et spædbarn i støv og byggematerialer..... så af den grund føler han det er akavet....

I behøver jo ikke sidde på skødet af hinanden.

Kan han ikke komme, en dag dine forældre ikke er hjemme, og så kan du gå ud i køkkenet, mens de er i stuen..??

Børnene knytter sig da til begge forældrene selv at de er sammen, så hvorfor skulle det ikke knytte sig til ham? Altså hvis der går længe mellem hvert besøg, så ja, vil det have svært ved at knytte sig, men barnet er kun 3uger, så det er jo også ret tidligt.

Jeg synes i skal sætte jer ned og så skal du fortælle ham, at du godt forstår ham, men så skal han også forstå dig, og hvad det er du gerne vil have, fordi du synes det er bedst for barnet, også fordi at det stadigvæk bliver ammet.

Anmeld

3. december 2013

Newsence

Kan godt forstå han syntes det er akavet. Ville heller ikke bryde mig om det. Men self. Skal samvær være hos dig i starten. Ingen tvivl..
Kan du ikke foreslå ham at det foregår hos dig men at hverken du eller dine forældre er i rummet og at I og især dine forældre vil blande sig uden om hans samvær. Når barnet får flaske halvt, kan han jo give det mad noget af tiden. Dette vil hjælpe dem med at knytte sig til hinanden og så behøver du være minimalt i rummet. Men det er vigtigt du lader ham være og ikke går ind så snart barnet klynker.. Lad ham selv forsøge at stoppe gråden et par minutter. Det tar baby ikke skade af da der sikkert også går nogle minutter før du finder ud af hvad baby vil nogen gange.
Derudover vil det være bedst med besøg meget tit. Gerne hver dag eller hveranden dag for at sikre tilknytningen. Besøgene kan så vare nogle timer.

Husk det er også hans barn så at skulle lære det at kende mens du og eks svigerfamilien er til stede er ikke fedt. Han må i den grad føle sig som anden rangs far.

Anmeld

3. december 2013

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Kan godt forstå han syntes det er akavet. Ville heller ikke bryde mig om det. Men self. Skal samvær være hos dig i starten. Ingen tvivl..
Kan du ikke foreslå ham at det foregår hos dig men at hverken du eller dine forældre er i rummet og at I og især dine forældre vil blande sig uden om hans samvær. Når barnet får flaske halvt, kan han jo give det mad noget af tiden. Dette vil hjælpe dem med at knytte sig til hinanden og så behøver du være minimalt i rummet. Men det er vigtigt du lader ham være og ikke går ind så snart barnet klynker.. Lad ham selv forsøge at stoppe gråden et par minutter. Det tar baby ikke skade af da der sikkert også går nogle minutter før du finder ud af hvad baby vil nogen gange.
Derudover vil det være bedst med besøg meget tit. Gerne hver dag eller hveranden dag for at sikre tilknytningen. Besøgene kan så vare nogle timer.

Husk det er også hans barn så at skulle lære det at kende mens du og eks svigerfamilien er til stede er ikke fedt. Han må i den grad føle sig som anden rangs far.

mine forældre er somregel aldrig i rummet når han er her.. jeg er da den lille soms agt er født 6 uger før tid, og far har kun holdt barnet en enkelt gang selvom jeg har prøvet at pådutte ham det flere gange, men han vil ikke... hvilket også er samme grund til at jeg er der når han er her, for når han hverken har prøvet at give flaske, skifte ble eller nærmest holde sit eget barn tør jeg heller ikke lade ham være alene med barnet... og nej er ikek fordi jeg ikke prøver at få ham til det, men hver gang er det et det fordi han ikke vil...

jeg har sagt til ham min dør er åben uanset hvornår han vil, men alligevel har han kun set barnet 3 gange på 3 uger, hvilket også gør jeg synes han meget hastige "jeg vil have samvær her" er lidt for meget, både for vores barn men også for os selv.

Anmeld

3. december 2013

sandramor

Anonym skriver:

mine forældre er somregel aldrig i rummet når han er her.. jeg er da den lille soms agt er født 6 uger før tid, og far har kun holdt barnet en enkelt gang selvom jeg har prøvet at pådutte ham det flere gange, men han vil ikke... hvilket også er samme grund til at jeg er der når han er her, for når han hverken har prøvet at give flaske, skifte ble eller nærmest holde sit eget barn tør jeg heller ikke lade ham være alene med barnet... og nej er ikek fordi jeg ikke prøver at få ham til det, men hver gang er det et det fordi han ikke vil...

jeg har sagt til ham min dør er åben uanset hvornår han vil, men alligevel har han kun set barnet 3 gange på 3 uger, hvilket også gør jeg synes han meget hastige "jeg vil have samvær her" er lidt for meget, både for vores barn men også for os selv.

Jeg har selv stået i din situation for halvandet år siden......
Du er velkommen til at skrive en pb hvis du har lyst....

Men absolut skal du bare holde fast i at samvær foregår hos dig så længe barnet er så lille!! Det gjorde jeg og han kom faktisk her i hjemmet indtil vores datter var lidt over 1 år.... Jeg gik så ud af rummet eller tog op og handle så de ku være lidt selv uden jeg var der.... Så som andre også siger... Tror det er vigtigt du giver dem lidt Alenetid og ikke sidder og glor på dem mens de er sammen... Det er vigtigt han i ro og fred får skabt et bånd til barnet og du er jo lige i nærheden hvis han skulle få brug for hjælp eller noget.....

Anmeld

3. december 2013

Newsence

Anonym skriver:

Det er jo meget naturligt han ikke har set baby meget hvis han finder det ubehageligt. Du må jo gøre det klart at han bliver nød til at holde baby hvis der skal være samvær hvor du er minimalt til stede.
Ved godt dit barn er født for tidligt. Selv fødte jeg 4 uger for tidligt og fik også en mini baby. Og her havde far også lidt svært ved det at holde i starten af den simple grund at han var bange for at " knække" prinsessen, som han udtrykte det, men med lidt tålmodighed gik det hurtigt over.

Nu er det at give flaske jo ikke en videnskab. Min pap datter på 7 giver og gav flaske ( prinsessen har altid kun fået flaske ) under opsyn så mon ikke far godt kan finde ud af det uden du kigger ham over skulderen.... Min mand ville blive rasende hvis jeg havde overvåget ham dengang vores datter var så lille. Han havde hende fra dag 3 af ( grundet frygten for at knække baby, ellers havde det været fra dag 1 )

Jeg kan godt forstå du holder fast i at samvær er hos dig, men syntes også du har en forpligtelse i at gøre besøgene så behagelige som muligt da dette gavner baby i den sidste ende.

Når han har vendet sig til at holde kan han jo få små opgaver som at bade baby osv. Disse ting gør at du sikre en god tilknytning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.