Skal jeg lade hende snakke med en børnepsykolog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det kan jeg godt forstå.
håber at din mor kan hjælpe dig.. og din datter.. Det er måske lettere for din datter at snakke med hende om det, når du ikke er der.

Tak for rådet. Jeg vil helt klart høre min mor om hun vil tage en snak med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

Ciss

Det er forfærdeligt, når børnene er ked af det og ikke vil slippe en ind. Man bliver så hjælpesløs.

Jeg synes, det lyder som en god ide at lade din mor prøve at snakke med hende. Hvis det ikke hjælper, kan det jo også være en ide selv at kontakte en børnepsykolog for at bede om gode råd til, hvordan du kan snakke med eller hjælpe din datter. Det behøver ikke nødvendigvis at være psykologen, som snakker med hende. Nogle gange kan det bare være godt at snakke selv med en fagperson for at få nogle redskaber, man kan bruge.

Anmeld

2. december 2013

Mamalou

Jeg synes ikke du skal lade en fremmede person snakke med din datter, men tage fat i hendes far og fortælle ham, hvad jeres datter har sagt. Så må han på banen og fortælle hvilken hemmelighed der er tale om, for den er tydeligvis for stor for din datter at bære rundt på alene. Når faderen har fortalt hvad han skal, så kan du fortælle din datter at far har fortalt dig hemmeligheden, at I ikke er uvenner og at hun ikke skal tænke mere over det. Det er en rigtig uheldig situation for jeres datter at stå i, og forhåbentlig får faderen også øjene op for dette.

Hvis du forsat oplever, at din datter har behov for at få luft ved en tredje neutral person, så vil jeg snakke med skole/DUS om det kan løses her ved en eventuel AHT pædagog/lærer. Jeg tror det er langt bedre, at det er en person jeres datter kender, er tryg ved, og som jeres datter kan komme til når hun har behov for det, frem for en (fremmede) børnepsykolog, hvor snakken vil være under nogle måske ret formelle rammer - håber du kan følge mig?

Held og lykke med det

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.