Hej piger 
Jeg er anonym af hensyn til min datter.
Jeg har en meget følsom pige på 7 år. Hun er frisk og energisk. En rigtig skøn pige! Men her det sidste halve års tid er hun blevet mere og mere følsom.. Og især her de sidste par måneder skal der ingenting til at vælte hendes verden. Hvis der er noget der ikke går som hun forventer det (f.eks hvis hendes gode veninde ikke kommer til svømning) bliver hun drøn ulykkekig og græder og græder. Hvis vi har en lille diskussion bliver hun bund ulykkelig.
Mig og hendes far gik fra hinanden da hun var ca et år gammel og det har været meget turbulent mellem os. Men de sidste 2 år er det begyndt at gå rigtig godt og jeg synes vi har et godt samarbejde. og jeg har også et godt samarbejde med hendes farmor som hun også ser rigtig tit. Det starter så med hun ikke har lyst til at komme hjem til farmor mere.. Jeg spørger min datter om der er sket noget, men hun vil ikke snakke om det.. Jeg prøver et par dage senere at spørge, men hun vil stadig ikke fortælle om der er sket noget. Og man kan se der er et eller andet der trykker hende.. men jeg kan ikke komme igennem til hende..
Her til aften under tandbørstningen snakker vi så om hendes far. Hun har fået en blist oppe på tandkødet som jo selvfølgelig er øm. Men hendes far mener med det samme der er tandkødsbetændelse og at hun skal til tandlægen.. Så siger min datter at hendes far har sagt at hun skal blive ved med at børste der hvor det gør ondt, hvor jeg siger til hende at grunden til det gør ondt er den blist og at den nok skal gå væk. hun siger derefter til mig: Mor, far har også sagt noget andet, men jeg må ikke sige til dig hvad det er. for han siger det skal være en hemmelighed. Jeg prøver at få hende til at sige hvad det er, for jeg kan se det trykker hende. Men jeg kan ikke få det ud af hende..
Jeg tror hun går og bimler med en helt masse ting som hun ikke kan få lukket ud fordi hun er så loyal overfor både mig og hendes far.. Så jeg går og overvejer om jeg skal kontakte en børnepsykolog så hun kan komme ud med det et eller andet sted.. Er det noget jeg bør gøre?
Hvis du nåede hertil vil jeg gerne sige tusind tak!
Knus en meget fortvivlet mor, der bare så gerne vil have hendes glade pige igen.
Anmeld