4 årig MEGET bange for Karius og Baktus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2013

Brams

lineog4 skriver:

Min datter (og min søn faktisk også) har været bange for ulve. Med min datter startede det med en reklame nede ved en p-plads. Jeg prøvede mange ting og det der hjalp men kun for en dag af gangen var at jeg gik ud og fulgte den ud af døren. For hende var det fantasien der løb løbsk og det kunne klares med fantasi.

Min søn blev efter et besøg i zoo bange for der kunne kravle korsedderkopper op af toilettet og han nægtede at gå på toiletter - krise... Med ham måtte vi tage den realistiske tilgang for han er en anden støbning, gammelklog og vil til bunds - nogen vil nok kalde ham sensitiv men jeg er af den gamle skole så kalder det noget andet  Vi læste alt hvad vi kunne om korsedderkopper både om giftige og ikke giftige, vi kunne så finde ud af de ikke kunne leve i vand, og så måtte vi læse om hvordan toilettet var osv osv osv for ham hjalp det jeg tog det alvorligt og forholdt mig nøgtern til det.

så to forskellige måder afhængigt af barnet, men også at vise det vist er meget normalt i den alder i hvert fald sket for begge mine - den mindste er kun 3 så venter på det endnu 

Du skriver at det kun hjalp en dag af gangen med din datter, hjalp det til sidst helt, så hun ikke var bange mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

lineog4

Brams skriver:

Du skriver at det kun hjalp en dag af gangen med din datter, hjalp det til sidst helt, så hun ikke var bange mere?

Ja men træerne groede ikke ind i himlen  kort tid. Tror ulven holdt 3-4 mnd hver dag og så et par år i perioder. Hun skal stadig (hun bliver snart 11 år) sove med lyset tændt, men nu er det en masse andre ting.

Med min dreng gik det over hurtigt, men så kommer der nyt hele det tiden, men intet hvor han nåede panikangsten som med edderkopperne

Anmeld

2. december 2013

MortilElias2010

Brams skriver:

Kære alle

Vi har en stor udfordring med vores dejlige prinsesse på 4 år. Hun har hørt/set Karius og Baktus på iPad´en og er efterfølgende blevet MEGET bange.

I starten tænkte jeg bare at det nok ville gå over, men nu efter 3-4 mdr. er hun stadig utrolig bange og vil ikke gå på toilet selv, hun står i hjørnet af både toilet, hendes værelse og hendes legeværelse med ryggen mod væggen. Hun er bange for at de komme efter hende og altså ikke i hende mund, men sådan rigtigt. Og hun drømmer også om dem om natten.

Jeg har prøvet at forklare hende at de ikke findes i virkeligheden, men det er ligesom om hun ikke tror på det. Vi har aldrig sagt til hende at Karius og Baktus kommer hvis hun ikke børster tænder, så det kan ikke være det der gør det.

Jeg er desperat og ved ikke hvad jeg skal gøre, har talt med BH som også har lagt mærke til, at hun ikke vil gå på toilet alene og de vil se om de kan hjælpe os med en løsning.

Er der nogen der har prøvet noget lign. og har et godt råd - alt modtages med kyshånd

Jeg var selv som barn MEGET bange for Karius og Baktus, havde hørt historien på vinylplade, men kan desværre ikke huske hvorfor jeg holdt op med at være bange for dem På mine 34 år. Er den dag idag skrækslagen for tandlæger 

Min søn har set den gamle film om dem og er ikke bange for dem. Såeh...  

Anmeld

2. december 2013

Kløver

Brams skriver:

Kan man stadig ringe til SP når de er 4 år? Jeg troede at det sluttede ved besøget når de blev 3½ år. Det ville jo være fedt hvis man kunne det.

Jeg mener at man altid kan kontakte dem, og få råd og vejledning ved behov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.