Plettet straffeattest - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman
Havd er forskellen på en privat og en offentlig straffeattest??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

LineD

Privat:
En privat straffeattest indeholder kun oplysninger om domme, bøder og tiltalefrafald ved overtrædelse af straffeloven og ved overtrædelse af loven om euforiserende stoffer

Offentlig:
Straffeattesten til politi og offentlige myndigheder indeholder oplysninger om de afgørelser, der er registreret i Kriminalregisteret.

Anmeld

27. juli 2009

qp

Anonym skriver:

Når almindelige arbejdspladser (udover fx politi og kriminalforsorg) indhenter straffeattest, er det så den private straffeattest, de får adgang til?

Hvis du eks arbejder i en kommune (alle kommunens institutioner) så er det ikke den private men den anden straffeattest de får adgang til.... 

Anmeld

7. oktober 2012

JClayton

Hvad hvis man er tidligere straffet og gerne vil være advokat så ? Er det så også helt udelukket, hvis man er straffet 10 år tidligere ?

Anmeld

7. oktober 2012

SussieThyssen

JClayton skriver:

Hvad hvis man er tidligere straffet og gerne vil være advokat så ? Er det så også helt udelukket, hvis man er straffet 10 år tidligere ?

Du kan sagtens læse jura, men jeg mener ikke du kan få en bestalling som advokat.
Dog er jeg ikke 100% sikker, så der er det nok en god ide at kontakte advokatsamfundet og få en snak med dem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. oktober 2012

JClayton

Tusind tak for svaret.

Har læst mig frem til at man kan nægtes det, hvis de mener at man kan udnytte sin stilling. Efter 10 år skal alt slettes, men bliver det sjældent. Det kan man jo så bede om. Så ærgeligt at ens fejltagelser i ungdommen, sætter en stopper for ens drøm.

Om ikke andet er en karriere som cand. jur, jo også helt og aldeles fint, men jeg ved ikke hvor meget man så "må"? Jeg vil ihvertfald prøve at spørge advokatrådet. Endnu en gang tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.