Plettet straffeattest - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

32.834 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. juli 2009

Anonym trådstarter

Jeg håber, at der sidder nogne med juridisk viden, der ved, hvor længe ens straffeattest er plettet?

Hvad er det længste den kan være plettet?

(der er slet ikke tale om fx mord eller sexforbrydelser).

Please, kan I hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

LineD

Anonym skriver:

Jeg håber, at der sidder nogne med juridisk viden, der ved, hvor længe ens straffeattest er plettet?

Please, kan I hjælpe?

Håber det her kan hjælpe, det gælder din private straffeattest:

En privat straffeattest indeholder kun oplysninger om domme, bøder og tiltalefrafald ved overtrædelse af straffeloven og ved overtrædelse af loven om euforiserende stoffer (Narkotikaloven).

Kriminalregisteret opbevarer oplysninger om dine lovovertrædelser. Hvis du har overtrådt straffeloven eller narkotikalovgivningen, og der er truffet afgørelse i sagen, vil Kriminalregisteret ud fra disse oplysninger udfærdige din private straffeattest.

De lovovertrædelser, som er registreret i Kriminalregisteret, vil stå på din private straffeattest i 2-5 år.

Anmeld

27. juli 2009

Zeta

2-5 år afhængig af hvilken type kriminalitet der er tale om.

http://da.wikipedia.org/wiki/Straffeattest

Og husk der er både private og offentlige straffeattester. Du kan aldrig ansættes i staten f.eks. politi m.m. hvis du engang har været straffet.

Anmeld

27. juli 2009

LineD

LineD skriver:

Håber det her kan hjælpe, det gælder din private straffeattest:

En privat straffeattest indeholder kun oplysninger om domme, bøder og tiltalefrafald ved overtrædelse af straffeloven og ved overtrædelse af loven om euforiserende stoffer (Narkotikaloven).

Kriminalregisteret opbevarer oplysninger om dine lovovertrædelser. Hvis du har overtrådt straffeloven eller narkotikalovgivningen, og der er truffet afgørelse i sagen, vil Kriminalregisteret ud fra disse oplysninger udfærdige din private straffeattest.

De lovovertrædelser, som er registreret i Kriminalregisteret, vil stå på din private straffeattest i 2-5 år.

Der er lige denne til dig også
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Please, kan I hjælpe?

jeg er ikke 100% sikker.... men hvis du skal bruge en alm. straffe attest, så går den 5 år tilbage... nogen arb. pladser går så (med din tilladelse) 10 år tilbage og ser.... og på nogen arb. pladser f.eks kriminalforsorgen må du aldrig have været straffet... ikke engang for at køre for stærkt

Anmeld

27. juli 2009

Halbschön

Som de andre skriver, 2-5 år, alt efter hvilken dom der er tale om. Kontakt politiet, de kan fortælle dig, hvor lang tid din straffeattest er plettet. Min bror fik en voldsdom som 16 årig, og den blev slettet tre år efter..

Anmeld

27. juli 2009

Anonym trådstarter

Mange tak alle sammen!!!

Anmeld

27. juli 2009

Ox.

Da min kæreste var yngre kom han i slåskamp med en eller anden kendt svømmer fra udlandet, og endte med at blive dømt for vold, hans er plettet i 5 år siger han .. ved ikk om dte hjalp

Anmeld

27. juli 2009

Anonym trådstarter

Når almindelige arbejdspladser (udover fx politi og kriminalforsorg) indhenter straffeattest, er det så den private straffeattest, de får adgang til?

Anmeld

27. juli 2009

mariamiss6

Ja det er det......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.