Andre sømandskærester?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2013

SanJose

Jibbe skriver:

Hvem sejler han for?
Var til julefrokost igår med mine veninder fra studietiden - en god blanding af søkvinder og sømandskoner
Jeg er faktisk ret overrasket over at dem med de ringeste forhold er Maersk... Altså hvis man er ude 11 uger så er man ofte kun hjemme 6 uger eller lign. Man har ofte ingen fast afløser og kan ikke lave en plan for hvornår man er hjemme
Min mand har i hans rederi en fast afløser og har frihed til at ønske at være hjemme i givne perioder - hvis vi skal noget vigtigt. Man aftaler selv med afløseren - og så længe det ikke bliver mere end de der 5-6 skift på et år, så er rederiet ret fleksible!
Men var godt nok overrasket over forskellen!
Det skal lige siges at Maersk Supply har fine forhold, med faste afløsere osv men at det er på containerdelen det virker til at halte helt vildt!
Puha det gad jeg godt nok ikke stå model til.

Han er styrmand for Mærsk og sejler over hele verden. Han er ret godt tilfreds med sin arbejdsmodel, sejler 11 uger, er hjemme 11 uger. Selvfølgelig kan det godt trække ud, men i så fald bliver han spurgt og han vil blive et par dage ekstra og få så halvanden feriedag mere, for hver dag han bliver udover det først aftalte. Og han har en fast afløser også. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2013

Jibbe

SanJose skriver:

Han er styrmand for Mærsk og sejler over hele verden. Han er ret godt tilfreds med sin arbejdsmodel, sejler 11 uger, er hjemme 11 uger. Selvfølgelig kan det godt trække ud, men i så fald bliver han spurgt og han vil blive et par dage ekstra og få så halvanden feriedag mere, for hver dag han bliver udover det først aftalte. Og han har en fast afløser også. 

Ok så er det så ikke alle der er lige hårdt ramt ved mærsk skønt at han har fast afløser - kender bare en del der er stoppet hos dem fordi de er totalt ligeglade og ikke sørger for fast afløsning
Men jeg tror bare man skal fokusere på det positive hvilke andre mænd/fædre tjener så godt med penge og har samtidig 6 måneders betalt ferie årligt
Det giver bare en masse muligheder og frihed til at planlægge ferie med sin kæreste/familie fx. Og man bliver ikke trætte af hinanden

Anmeld

9. december 2013

Katia Juul Skovgaard

SanJose skriver:

Hvordan klarer I det i hverdagen? Og hvad med når han er hjemme?

Hvor lang tid er din mand afsted af gangen og hvor længe er han så hjemme?

Indtil videre står de i beredskab frem til februar, men chancen for at skulle udstationeres er heldigvis lille.

Han kører hver dag kl06 og er hjemme omkring kl18, han har en times transport hver vej.

Stort set hele november var han på øvelse i Jylland, kun lige hjemme i weekenden. Vi har et fantastisk netværk som hjælper rigtig meget, men det ændrer jo ikke faktum at jeg har brug for min mand :/

Victor reagerer ved at skrige helt vildt når Morten vil have ham, lægge ham til at sove eller andet. Det gør ondt på både mor og far, ja også Victor

Nu går han heldigvis på barsel fra marts, så der får de forhåbentlig indhentet den forsømte far/søn tid?

Kan godt læse jeg nok er lidt heldigere stillet lige nu, men gruer sgu for den dag han skal afsted i 6 måneder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.