Andre sømandskærester?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
12 svar
7 synes godt om
30. november 2013

SanJose

Er der mon andre sømandskærester end mig herinde?

Min kæreste er lige taget afsted på søen igen i dag, så nu sidder jeg alene de næste 11 uger. Synes godt nok at det er hårdt. Det hårdeste ved at det er, at han ikke er der til at dele de glæder og sorger der er i livet. Det er kun fjerde gang jeg er med til at han er på job, og tror virkelig aldrig jeg vænner mig til det.

Så det kunne være rart, hvis her var andre, man kunne udveksle erfaringer med, folk i samme situation som mig, og måske bare en skulder at græde lidt ved i ny og næ.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2013

Jibbe

Min mand sejler også - nu har jeg været alene hjemme de sidste 5 uger så kender det godt- jeg skal nok skrive lidt mere i løbet af weekenden, men jeg har lige lidt planer nu her og er jo som alene med mine børn så når der kommet er ledigt øjeblik, så vil jeg gerne fortælle lidt mere.
Men man vænner sig til det knus

Anmeld

30. november 2013

nattergalen

AnnL herinde har også en mand der er til søs og hun er super sød at snakke med  

Anmeld

1. december 2013

Katia Juul Skovgaard

Jeg har dog ikke en sømandskæreste, til gengæld har jeg en soldatermand som også er den del væk hjemmefra :/

Anmeld

1. december 2013

LinLin

Jeg har ikke, men min far var sømand (/søkok) så indtil han døde, da jeg var 9, er det det jeg er vokset op med...

Anmeld

1. december 2013

et-ønske

Min datters far sejlede ind til vi fik hende, den værste tid var dengang det var med krydstogt - der var det næsten 6 mdr af gangen!
Men ellers var det 12 uger ude og 2-3 uger hjemme.
Man vænner sig til det med tiden, synes faktisk nogle gange det var en udfordring at han pludselig var der
Det jeg fornemmede ved de andre koner var at det var det sværeste når de efter mange år valgte søen fra. Rigtig mange går fra hinanden som følge af at manden pludselig er hjemme hele tiden.
Vi havde kontakt Per mail og en smule telefon, og da det var med krydstogt hørte jeg faktisk næsten ikke fra ham på telefon.

Anmeld

9. december 2013

SanJose

Jibbe skriver:

Min mand sejler også - nu har jeg været alene hjemme de sidste 5 uger så kender det godt- jeg skal nok skrive lidt mere i løbet af weekenden, men jeg har lige lidt planer nu her og er jo som alene med mine børn så når der kommet er ledigt øjeblik, så vil jeg gerne fortælle lidt mere.
Men man vænner sig til det knus

Hvordan kommunikerer I så sammen, når han er afsted? Og hvor ofte sker det?

For det meste bliver det bare til chat på Facebook, som er ekstremt forsinket pga deres dårlige internetforbindelse ude på skibet. Sjældne gange bliver det til en kort samtale på Skype.
Hver morgen vågner jeg op til en sød morgenbesked og han skriver også altid godnat til mig igen. I løbet af dagen kan det godt blive til lidt snak alligevel. Én til to gange om ugen får jeg en lang mail om hvad der sker på skibet og mange andre ting.

Åhh, savner bare at snakke ordentlig med ham. Savner at ligge på sofaen og putte mig ind til ham. Der er bare så lang tid til medio februar, hvor han kommer hjem igen.  Gruer lidt for julen og hvordan det skal gå.

Har haft lidt af en nede dag i dag. Kommer tit, specielt her i starten, hvor alt bare er dumt.  

Anmeld

9. december 2013

SanJose

Katia Juul Skovgaard skriver:

Jeg har dog ikke en sømandskæreste, til gengæld har jeg en soldatermand som også er den del væk hjemmefra :/

Hvordan klarer I det i hverdagen? Og hvad med når han er hjemme?

Hvor lang tid er din mand afsted af gangen og hvor længe er han så hjemme?

Anmeld

9. december 2013

Jibbe

SanJose skriver:

Hvordan kommunikerer I så sammen, når han er afsted? Og hvor ofte sker det?

For det meste bliver det bare til chat på Facebook, som er ekstremt forsinket pga deres dårlige internetforbindelse ude på skibet. Sjældne gange bliver det til en kort samtale på Skype.
Hver morgen vågner jeg op til en sød morgenbesked og han skriver også altid godnat til mig igen. I løbet af dagen kan det godt blive til lidt snak alligevel. Én til to gange om ugen får jeg en lang mail om hvad der sker på skibet og mange andre ting.

Åhh, savner bare at snakke ordentlig med ham. Savner at ligge på sofaen og putte mig ind til ham. Der er bare så lang tid til medio februar, hvor han kommer hjem igen.  Gruer lidt for julen og hvordan det skal gå.

Har haft lidt af en nede dag i dag. Kommer tit, specielt her i starten, hvor alt bare er dumt.  

Min mand er væk 5-6 uger af gangen. Vi skriver sammen dagligt - halleluja for iMessage! Ellers bruger vi viber - et program ligesom Skype, der kan man også chatte. Så ofte som muligt ringer vi sammen - helst hver dag for drengenes skyld.
Men jeg er også heldig - de sejler kun i Nordeuropa så der er for det meste fin mobilnet og det er med i vores budget at det koster bare noget mere i telefonregninger. Det skal der være plads til. Fx har han telia hvor der er lavet en aftale om at han ringer til danske priser i norge of sverige også
Engang - da vi begge var aspiranter hos Maersk så mailede vi sammen... Det var det eneste man kunne og helt i starten så mailede man til kaptajnen, som så printede mailen ud... Meget personligt
Nogengange synes jeg faktisk det med mailsene var en bedre ordning. Fordi man tog sig ro til at få det hele med og nød den der spænding når man ventede på svar.
Savnet er stort - og nogle dage er bare værre end andre. Men jeg nød også at være alene hjemme og have den frihed, som man normalt ikke har på samme måde i et fast forhold. Frihed til at være mig og gøre hvad jeg ville - når jeg ville, uden at være to om beslutningen. Og så være kærestekedelig når han var hjemme.
Nu hvor vi har fået børn er det lidt omvendt - så savner jeg min frihed når han er væk og glæder mig til han kommer hjem og tager drengene
En af de vigtigste ting i vores forhold er savnet til hinanden. Jeg er nyforelsket 6 gange om året, når han kommer hjem - ret godt gået efter 11 år synes jeg!
Vi skændes markant mindre end andre, er min fornemmelse. En vigtig regel som vi prøver at overholde er, ingen skænderier på mail eller i sms. Man kan kun misforståes - og det er aldrig godt. Hvis vi er uenige så er det pr. Telefon eller så må det vente til han kommer hjem. Det ødelægger alt for meget hvis man misforstår hinandens skrevne ord, og det sårer meget mere fordi det står på skrift og man altid vender tilbage og læser mailsene igen og igen.
Jeg savner også nærværet meget og det er en speciel måde at leve på! Og der er fordele og ulemper ved det hele. Men især nu hvor vi har fået børn, så har de en far der er 100% hjemme i 5-6 uger og har overskud og mulighed for at være en meget mere nærværende far og mand - istedet for en der kommer hjem træt kl 17.30 hver dag.
Nå lige lidt for nu - jeg må hellere sove videre

Anmeld

9. december 2013

Jibbe

Hvem sejler han for?
Var til julefrokost igår med mine veninder fra studietiden - en god blanding af søkvinder og sømandskoner
Jeg er faktisk ret overrasket over at dem med de ringeste forhold er Maersk... Altså hvis man er ude 11 uger så er man ofte kun hjemme 6 uger eller lign. Man har ofte ingen fast afløser og kan ikke lave en plan for hvornår man er hjemme
Min mand har i hans rederi en fast afløser og har frihed til at ønske at være hjemme i givne perioder - hvis vi skal noget vigtigt. Man aftaler selv med afløseren - og så længe det ikke bliver mere end de der 5-6 skift på et år, så er rederiet ret fleksible!
Men var godt nok overrasket over forskellen!
Det skal lige siges at Maersk Supply har fine forhold, med faste afløsere osv men at det er på containerdelen det virker til at halte helt vildt!
Puha det gad jeg godt nok ikke stå model til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.