Svamp i mund :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.008 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. november 2013

bøllen

Min dreng har desværre fået svamp i munden ( højst sandsynligt af astma medicin )  Han er startet i behandling igår med brentan , men kan simpelthen ikke få det i munden af ham 

Han er sensitiv og en af de steder det gør sig gældende er angående mad / mund . 

Han er ikke påvirket om dagen , eller  dvs han savler og man kan høre på sproget ( udtalelsen ) og mad indtagelsen er yderligere begrænset .  Men om natten vågner han grædende ( flere gange ) og savlen løber ud.

men så snart han ser tuben med gele udbryder han, det skal jeg ikke have og at det er fint igen. Men samtidig siger han, st han vil have sin tunge igen .

hvordan pokker gør jeg det nemmest så han bliver behandlet ? Han skal jo have det gele i munden og holde så længe som muligt. Men det er ski svært når han i forvejen har et anstrengt forhold til at spise.

HJÆLP 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2013

Holbæktrunten

bøllen skriver:

Min dreng har desværre fået svamp i munden ( højst sandsynligt af astma medicin )  Han er startet i behandling igår med brentan , men kan simpelthen ikke få det i munden af ham 

Han er sensitiv og en af de steder det gør sig gældende er angående mad / mund . 

Han er ikke påvirket om dagen , eller  dvs han savler og man kan høre på sproget ( udtalelsen ) og mad indtagelsen er yderligere begrænset .  Men om natten vågner han grædende ( flere gange ) og savlen løber ud.

men så snart han ser tuben med gele udbryder han, det skal jeg ikke have og at det er fint igen. Men samtidig siger han, st han vil have sin tunge igen .

hvordan pokker gør jeg det nemmest så han bliver behandlet ? Han skal jo have det gele i munden og holde så længe som muligt. Men det er ski svært når han i forvejen har et anstrengt forhold til at spise.

HJÆLP 

Bestikkelse? Sodavandsis bagefter?

Anmeld

30. november 2013

bøllen

Holbæktrunten skriver:

Bestikkelse? Sodavandsis bagefter?

Bestemt et forsøg værd. Igår endte det med han græd hjerteskærende, spyttede det ud så han blev våd ( panik )  Synd for det er jo nødvendigt.

Anmeld

30. november 2013

Isabella_mor

Det er hvertfald vigtigt at han får behandling, så må du lokke med alt hvad du kan. Bliver det ikke behandlet kan det sætte sig i svælget og evt udvikle sig til blodforgiftning, så det er vigtigt at han får det. Hvor gammel er han???

Anmeld

30. november 2013

Holbæktrunten

bøllen skriver:

Bestemt et forsøg værd. Igår endte det med han græd hjerteskærende, spyttede det ud så han blev våd ( panik )  Synd for det er jo nødvendigt.

Ja det er sgu synd... Hvor gammel er han?

Jeg har det personligt sådan ( og kald mig bare upædagogisk, haha) at nogen gange er bestikkelse på sin plads - især hvis det betyder at man kan undgå at traumatisere barnet

Anmeld

30. november 2013

bøllen

Isabella_mor skriver:

Det er hvertfald vigtigt at han får behandling, så må du lokke med alt hvad du kan. Bliver det ikke behandlet kan det sætte sig i svælget og evt udvikle sig til blodforgiftning, så det er vigtigt at han får det. Hvor gammel er han???

Åh nej det lyder ski ikke godt. Han er lige blevet 4 .

det er godt nok svært når han i forvejen har det anstrengt med ting der skal i munden. 

Selv det at børste tænder kræver en del.

Anmeld

30. november 2013

bøllen

Holbæktrunten skriver:

Ja det er sgu synd... Hvor gammel er han?

Jeg har det personligt sådan ( og kald mig bare upædagogisk, haha) at nogen gange er bestikkelse på sin plads - især hvis det betyder at man kan undgå at traumatisere barnet

Jeg er meget upædagogisk på det område og bruger gerne bestikkelse eller skema.

det virker her, og ting som er umulige kan lade sig gøre ( dog modvilligt ) 

problemet er til dels , det jo skal rundt i munden samt han skal holde det længst muligt. 

Han er lige blevet 4 

Anmeld

30. november 2013

Annemette07

bøllen skriver:

HJÆLP 

Da jeg fik svamp i munden pga astmamedicin fik jeg noget der ve mycostatin eller sådan noget, og min søn på 6 uger har lige fået det pga trøske.

Det er noget sukkervand og det smager ikk helt så slemt.
Kan være du skal spørge lægen om du kan få det til ham i stedet for :-) ?

Anmeld

30. november 2013

bøllen

Annemette07 skriver:

Da jeg fik svamp i munden pga astmamedicin fik jeg noget der ve mycostatin eller sådan noget, og min søn på 6 uger har lige fået det pga trøske.

Det er noget sukkervand og det smager ikk helt så slemt.
Kan være du skal spørge lægen om du kan få det til ham i stedet for :-) ?

Det vil jeg prøve at undersøge - det her får jeg under ingen omstændigheder i ham

bestikkelse virker ikke - han løber skrigende rundt og siger jeg skal gå hjemme fra 

Anmeld

30. november 2013

lenemor77

bøllen skriver:

HJÆLP 

Ring til vagtlægen og få noget andet. Det er det mest ækle stads. Har du smagt på det? Vi fik det til vores pige - efter 1 dag måtte vi give op. Vi fik noget andet - kan simpelthen ikke huske navnet - men det smagte af hindbær, blev blandet på apoteket og kostede ca 200 kr for en 5 dages kur. Desværre skulle der 2 kure til før hun var fri for svamp - hun var ramt fra top til tå og munden var dækket af et tykt lag melklister. God bedring med lillemanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.