Jeg forstår dig fuldstændig!
Jeg havde det på fuldstændig samme måde - og kan stadig godt få den der "øv" følelse, og min søn er 3½ i dag.
Jeg fik en god efterfødsels samtale med jordemoderen omkring det, men alt i alt handler det jo om at acceptere, at det er den måde tingene skal gøres på desværre, for at sikre din og barnets sikkerhed.
Jeg selv fødte også med aks, og det gik også meget stærkt.
Da min søn blev født var det med en apgar score på 0,5 - da jeg så ham "kort" var han faktisk blå og livløs, og der gik 10 min før der var "liv" i form af et lille vræl.
Jeg blev syet sammen - og det var den længste ventetid, for jeg anede ikke om min søn overlevede eller ej.
Da jeg blev kørt væk derfra, var de stadig i gang med ilt maske og diverse på ham.
Fra OP til jeg så ham oppe på opvågningen gik der 2½ time... der kom han i hans kuvøse, og jeg fik 10 min med ham, hvor jeg fik lov at røre ved ham..
Så kørte de til et andet sygehus en time derfra..
Jeg lå på opvågningen i (hold fast) 14 timer før jeg så min søn igen!
Og jeg var senge liggende i 3 dage pga. SSF, hvor jeg var afhængig af portører som skulle køre mig op til min søn...
DET VAR HÅRDT!
Så jeg forstår dine følelser.. og din øv følelse, og det er vigtigt du ikke brænder inde med dem!
Snak om dit forløb og dine følelser IGEN og IGEN... herinde, til andre... det er den eneste måde du kan acceptere det på..
men helt klart få en efterfødselssamtale.. det er altså super godt!
Knus herfra