MMF og marcipan - kan det blandes??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.863 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. juli 2009

ivfmarie

Så det stadig er til at modellere og arbejde med?

Skal lave en kage til min mor - hun elsker marcipan.. men jeg vil jo hellere arbejde med MMF (det er jo derfor jeg gider lave kager)

Jeg synes at jeg læste et sted at nogen blander det sammen - men hvordan.

Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

linemus

Ja, det har jeg også læst. Tror du ikke bare, det kan æltes sammen? Ved at nogen bruger 50/50.

Line - ikke den store hjælp...

Anmeld

2. august 2009

ivfmarie

Er der ingen der kan hjælpe her??

Tror I bare jeg skal blande den færdige mmf med marcipan.. eller hva?

Byd ind, byd ind...

Marie

Anmeld

2. august 2009

Bondepigen

Altså kan være det bliver for vammelt, men kunne man ikke lave et lag marcipan og smide på først, og så lave et tyndt lag MMF og smide over bagefter, og så lave figurer af MMF'en... så får hun da sin marcipan... og du kan bruge MMF som du plejer....

Men skal overhovedet ikke sidde her og kloge i det, for jeg har endnu ikke kastet mig ud i projekt kage... men det er da et forslag...

Anmeld

2. august 2009

ivfmarie

bondepigen skriver:

Altså kan være det bliver for vammelt, men kunne man ikke lave et lag marcipan og smide på først, og så lave et tyndt lag MMF og smide over bagefter, og så lave figurer af MMF'en... så får hun da sin marcipan... og du kan bruge MMF som du plejer....

Men skal overhovedet ikke sidde her og kloge i det, for jeg har endnu ikke kastet mig ud i projekt kage... men det er da et forslag...

Det var faktisk også min plan.. med mindre der kom andre forslag på banen... Marcipan er bare så trælst at arbejde med ifht mmf'en...

Marie

Anmeld

2. august 2009

Bondepigen

ivfmarie skriver:

Det var faktisk også min plan.. med mindre der kom andre forslag på banen... Marcipan er bare så trælst at arbejde med ifht mmf'en...

Marie

Jamen tror du ikke bare du skal følge din plan, for jeg kunne da forestille mig at hvis du blander det, så vil det nok osse være træls at arbejde med.
Mon ikke osse det bliver noget klistret stads ligesom marcipan....??

Anmeld

2. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hejsa. Uden selv at have prøvet det, ved jeg at nogen blander marcipan og MMF, for netop at gøre noget ved smagen. Jeg mener at have læst, at det så ikke er ligeså nemt at arbejde med mht. figurer, men de færreste spiser figurerne, så dem kan du jo stadig lave i MMF - så kan de også hærdes (alt efter hvilke figurer du vælger at lave). Held og lykke - og meld lige tilbage hvordan det er at arbejde med. Overvejer det nemlig selv, da jeg elsker marcipan og synes at MMF er ret sødt.

Anmeld

3. august 2009

ivfmarie

Så prøvede jeg med marcipan og mmf.. Jeg tilsatte ca en trdjedel marcipan da mmf'en var næsten færdigrørt.
Smagen blev meget bedre - mere marcipanagtig, ret lækker faktisk! Konsistensen var ok at arbejde med..  Men desværre mister mmf'en sin smukke matte hvide farve. Den bliver lidt mørkere, ikke meget, men dog ikke kridhvid. Og så bliver der bitte små "korn" af marcipan i overfladen - der kan ses hvis man vil...

Sådan her kom den til at se ud:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. august 2009

Kaufie

Hvor er den smuk Marie - hvad er der indeni? Og hvad var anledningen, om man må spørge?

Anmeld

3. august 2009

grinbidderen

hold da op den er lækker, ja hva er der i, syntes bare i laver de flotteste kager..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.