Hvornår har du sidst skældt ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
18 svar
21 synes godt om
28. november 2013

DitteFisk

Jeg faldt over denne artikel som blev delt på facebook 

http://politiken.dk/indland/ECE547962/skaeldud-er-skidt-for-boern/

Jeg har selv skældt ud så sent som i dag og fik lidt røde ører da jeg læste dette. Først blev jeg lidt harm og tænkte, helt ærligt - endnu en artikel der skal fortælle mig hvordan jeg kan ødelægge mit barn - men jeg er bange for at vedkommende måske har fat i den lange ende. 

Ville jeg skælde et andet voksent menneske ud?
Ja det ville jeg vel, hvis det slog mig! Men ikke hvis vedkommende ikke ville spiste sin aftensmad op - så der er jo nuancer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

MorTil4<3

DitteFisk skriver:

Jeg har selv skældt ud så sent som i dag og fik lidt røde ører da jeg læste dette. Først blev jeg lidt harm og tænkte, helt ærligt - endnu en artikel der skal fortælle mig hvordan jeg kan ødelægge mit barn - men jeg er bange for at vedkommende måske har fat i den lange ende. 

Ja det ville jeg vel, hvis det slog mig! Men ikke hvis vedkommende ikke ville spiste sin aftensmad op - så der er jo nuancer.

må ærligt indrømme jeg læste halvdelen og så blev det bla bla ba bla

ja . . jeg syntes man er blevet for pædagogisk snart , og jeg gider ikke alt der der pjat og pjank

jeg har også så sent som idag skældt ud da min søn han væltede sin lillebror fordi han lige stod i hans døråbning til værelset, og der fik han altså godt nok at vide det ikke er i orden hvor han derefter blev sendt i skammekrog

Anmeld

28. november 2013

DitteFisk

MilleMus1988 skriver:

må ærligt indrømme jeg læste halvdelen og så blev det bla bla ba bla

ja . . jeg syntes man er blevet for pædagogisk snart , og jeg gider ikke alt der der pjat og pjank

jeg har også så sent som idag skældt ud da min søn han væltede sin lillebror fordi han lige stod i hans døråbning til værelset, og der fik han altså godt nok at vide det ikke er i orden hvor han derefter blev sendt i skammekrog

Jeg er selv pædagog, så udtrykket -alt for pædagogisk- er underligt. Der er mange pædagogikker men jeg ved hvad du mener, og i den betydning går jeg ikke ind for overpædagogik. Jeg er heller ikke pædagog overfor min egene børn og selvfølgelig skal min dreng have at vide når han gør noget der absolut ikke er i orden - for det GØR børn jo! 

Men der er måske en pointe i blot 'at sige det helt almindeligt' som den lille pige siger. De forstår budskabet. Om de efterlever det er måske en anden sag.. 

Og jeg vil hæve stemmen hvis min søn slår mig, det vil jeg. Men det er også kun i tilfælde af at han kan gøre skade på andre (eller sig selv) at jeg gør det. Ellers taler vi sammen om tingene..

Anmeld

28. november 2013

ano14316

Jeg synes jeg mangler en definition på hvad der er skæld ud... 

Jeg tænker skæld er lidt der hvor man mister besindelsen og råber... 

Hvordan difinere i skældud... 

Anmeld

28. november 2013

DitteFisk

ano14316 skriver:

Jeg synes jeg mangler en definition på hvad der er skæld ud... 

Jeg tænker skæld er lidt der hvor man mister besindelsen og råber... 

Hvordan difinere i skældud... 

Jeg vil gå ud fra at der tales om at råbe/hæve stemmen (for hvad er forskellen lige?) 

Anmeld

28. november 2013

MorTil4<3

skæld ud hos os er når vi hæver stemmen, har nedrynket pande og skuler ha ha ha

hvis bare vi skuler så ved ungerne godt ups, den er ikke god den der,
og så kan vi snakke om det

men noget der kommer hurtigt det bliver sagt med store ord

Anmeld

28. november 2013

Carina:-)

Der er alt for mange der skælder ud.

Og forstår slet ikke de forældre der har hjerte til at skælde ud imens barnet står og græder 

Skæld ud er for mig et udtryk for at man ikke kan styre ens frustrationer,og ikke kan acceptere at børn altså ikke tænker logisk og kan forudse konsekvenser som vi voksne kan.

Jeg skælder ikke ud ,men jeg irettesætter indimellem i et normalt stemmeleje.

Og prøver at forklare mine børn hvilke konsekvenser diverse handlinger kan have.

Har selv fået skæld ud på daglig basis som barn,og husker stadig hvordan det var at stå med en klump i maven og ikke kunne få den voksne til at forstå at det han/hun troede var grunden til min handling slet ikke var det der var min intention.

Desuden så virker det ikke 

Så et dokumentar engang om børn der fortalte om blandt andet skæld ud-Og der var der en dreng der sagde at skældud var når de voksne slår med tungen.

Anmeld

28. november 2013

SjeBets

Erhmn det kan jeg ikke huske, synes ikke jeg skælder meget ud, men det sker da, jeg har ikke læst artiklen, og skælder ikke ud på et barn der står og græder, men hvis jeg ser en af mine unger med fuld overlæg smide sig i hovedet på den anden eller gøre noget som skader andre børn/dyr så skælder jeg ud ja.

Ikke over ting som at man ikke spiser op, eller smider jakken, eller glemme at rydde op, der bedre jeg dem bare gøre det, og så bliver det for det meste også gjort.

Anmeld

28. november 2013

modesty

DitteFisk skriver:

Jeg har aldrig skældt min søn ud.

Anmeld

28. november 2013

lineog4

Jeg skælder ud når min tærskel er nået - ikke noget jeg er stolt af, men jeg er et menneske og jeg gør fejl. Jeg forsøger så vidt muligt ikke at skælde ud, for jeg har også læst sigaards og er meget enig med ham, men også i det han skriver om det kan ske, og når det sker må man huske at lære af det fremfor at slå sig selv i hovedet. Jeg tror også på undskyld, og kan sagtens sige undskyld og forklare hvorfor jeg kom til at skælde ud.

At skælde ud er en frustration, en nu kan jeg ikke mere følelse og der kommer man til en gang imellem som forælder - gør jeg i hvert fald for er ikke perfekt selvom jeg gerne ville være det 

Jeg er faktisk blevet god til at sige: nu bliver jeg snart gal, så kommer det i det mindste ikke som et lyn fra en klar himmel. Men hvornår gjorde jeg det sidst - kan faktisk ikke huske men det er mindre end en måned siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.