Vægt ved 3 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.115 visninger
16 svar
4 synes godt om
28. november 2013

Bell'star

Er lige lidt nysgerrig, hvor meget vejer/vejede jeres børn omkring 3 måneder gamle?

Har været til kontrolvejning med min Supermand i dag nemlig, og han vejer nu 6150g og er 62,5cm lang (3644g og 53cm ved fødsel)

Han har taget 700g på, på lidt under en måned, og det samme fra han var 1 til han var 2 måneder gammel og det synes min sunhedsplejerske er for lidt.. Hvilket jeg ikke selv synes virker som for lidt!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

lycly

Min søn vejede omkring 8 kg da han var 3 mdr (3368 ved fødslen) men det er heller ikke almindeligt
Man siger at de ved 6 mdr skal have fordoblet deres vægt, så umiddelbart synes jeg ikke det lyder som om det er for lidt. Ikke alarmerende i hvert fald

Anmeld

28. november 2013

Bell'star

LuLy skriver:

Min søn vejede omkring 8 kg da han var 3 mdr (3368 ved fødslen) men det er heller ikke almindeligt
Man siger at de ved 6 mdr skal have fordoblet deres vægt, så umiddelbart synes jeg ikke det lyder som om det er for lidt. Ikke alarmerende i hvert fald

Hold da op, ja der kan min basse ikke følge med i hvert fald

Så vidt jeg har forstået, skal de tage mellem
150g og 200g på om ugen ca.?

Han er 14 uger på søndag det vil sige mellem 2100g og 2800g burde så altså være en helt normal vægtøgning på 3 måneder og han har taget 2500g på, hvilket jo i mit hovedet på ingen måde er alarmerende.

Så synes det virker lidt mærkeligt, at hun er "bekymret"

Anmeld

28. november 2013

liten-mamma

Bell'star skriver:

Er lige lidt nysgerrig, hvor meget vejer/vejede jeres børn omkring 3 måneder gamle?

Har været til kontrolvejning med min Supermand i dag nemlig, og han vejer nu 6150g og er 62,5cm lang (3644g og 53cm ved fødsel)

Han har taget 700g på, på lidt under en måned, og det samme fra han var 1 til han var 2 måneder gammel og det synes min sunhedsplejerske er for lidt.. Hvilket jeg ikke selv synes virker som for lidt!?

Min datter vejede 4,8 kg da hun var 3 mdr. Hun vejede 2,1 kg ved fødsel

Anmeld

28. november 2013

Victoria2013

Min datter vejede 6200 g. og var 60,5 cm lang da hun var 3 mdr - hun vejede 2967 ved fødslen og var 48,5 cm lang dengang... hun havde fart på de første måneder af hendes liv, der var meget der skulle indhentes

Anmeld

28. november 2013

MariaKyedDK

Bell'star skriver:

Hold op hvor er vores børn ens i vægt og længdemæssigt

MIn datter er PRÆSIS 3 måneder gammel idag, og har lige været til lægen og fået 2 vaccinationer  

Men hun vejer 6100 nu og er 63 cm  

Anmeld

28. november 2013

MariaKyedDK

MariaKyedDK skriver:

MIn datter er PRÆSIS 3 måneder gammel idag, og har lige været til lægen og fået 2 vaccinationer  

og ved fødslen vejede hun 3450 g og var 51 cm  

Anmeld

28. november 2013

mommy1991

Bell'star skriver:

Leander vejede 3605 g ved fødslen og vejede 7300 g som 3 mdr  

Anmeld

28. november 2013

L&V

Bell'star skriver:

Ka ik helt huske hva han præcis vejede der men han bliver 5måneder d 11 og vejer ca 9kg

Anmeld

28. november 2013

Bell'star

MariaKyedDK skriver:

Hold da op ja, det er da godt nok tæt på hinanden

Og ved du hvad - min søn har også fået sin 3måneders vaccine i dag.. Det er da lidt pudsigt! )
Men stakkels små pus, Matteo her er i hvert fald ikke helt på toppen nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.