Jeg har 3 drenge, hvor de to af dem er teenagere. De er 14 og snart 16 år. Og der har altid og vil nok altid være fokus på den del af hankønskroppen.
Men det er ikke noget, de går og taler om, rører ved osv. Det klarer de selv privat og det er slet ikke noget, jeg vil ell skal blande mig i.
Da de var mindre, fortalte jeg dem, at de skulle vaske dem rigtig godt også på tissemanden, da der er mange bakterier der. Og hvad de så gør, når jeg er gået ud af døren, finder drengen helt selv ud af.
Jeg har helt fra lille af sagt, at de gerne må pille, men det skal foregå på deres værelse og ikke noget, man sådan går og snakker om. Ellers ville alle de fortælle alle de holdt af, det. Det var vigtigt for mig, at det ikke blev et tabu. Det er en helt naturlig ting at gøre, men jeg ville ikke se på det. Jeg sagde helt naturlig at de gerne måtte pille, men at det skulle foregå på deres værelse. Også som små børn, ja så er det jo ovre igen. Det vedhæng dernede er bare sjovt at gå og pille lidt ved, når de er små.
Og når de kommer i skole, får de ret hurtigt i klasserne seksualundervisning, der svarer helt klart til den årgang, de har.
Tror vores gik i 4. klasser, 6. og 8. klasse og der kommer jo mere info på omkring de forskellige ting.
Anmeld