børn og "seksualitet"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Altså mener du onanerer? Eller bare undersøger sig selv af nysgerrighed?

Alt hvad der hører med..

Tænker, skal jeg mon fortælle ham, at han skal trække forhuden tilbage, når han er i bad fx.. eller ved han det mon allerede..

Det slog mig bare lige i dag , fordi han kom hjem og fortalte at de andre drenge i skolen siger "se min lækre diller" og så sagde han, at han gjorde i hvert fald ikke, fordi at sådan noget er grimt at sige!

Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle svare..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

modesty

Anonym skriver:

Alt hvad der hører med..

Tænker, skal jeg mon fortælle ham, at han skal trække forhuden tilbage, når han er i bad fx.. eller ved han det mon allerede..

Det slog mig bare lige i dag , fordi han kom hjem og fortalte at de andre drenge i skolen siger "se min lækre diller" og så sagde han, at han gjorde i hvert fald ikke, fordi at sådan noget er grimt at sige!

Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle svare..

Det skader jo ikke at fortælle ham det. Hvis han ved det i forvejen, får han det jo bare at vide en gang til.

Anmeld

27. november 2013

*Pingvinen*

Jeg har 3 drenge, hvor de to af dem er teenagere. De er 14 og snart 16 år. Og der har altid og vil nok altid være fokus på den del af hankønskroppen.

Men det er ikke noget, de går og taler om, rører ved osv. Det klarer de selv privat og det er slet ikke noget, jeg vil ell skal blande mig i.

Da de var mindre, fortalte jeg dem, at de skulle vaske dem rigtig godt også på tissemanden, da der er mange bakterier der. Og hvad de så gør, når jeg er gået ud af døren, finder drengen helt selv ud af.

Jeg har helt fra lille af sagt, at de gerne må pille, men det skal foregå på deres værelse og ikke noget, man sådan går og snakker om. Ellers ville alle de fortælle alle de holdt af, det. Det var vigtigt for mig, at det ikke blev et tabu. Det er en helt naturlig ting at gøre, men jeg ville ikke se på det. Jeg sagde helt naturlig at de gerne måtte pille, men at det skulle foregå på deres værelse. Også som små børn, ja så er det jo ovre igen. Det vedhæng dernede er bare sjovt at gå og pille lidt ved, når de er små.

Og når de kommer i skole, får de ret hurtigt i klasserne seksualundervisning, der svarer helt klart til den årgang, de har.

Tror vores gik i 4. klasser, 6. og 8. klasse og der kommer jo mere info på omkring de forskellige ting.

Anmeld

27. november 2013

SjeBets

nu har jeg en dreng der bliver 9 her til januar og en bonus dreng der også bliver 9 til januar, og de er vidt forskellige på det punkt for min dreng er hans penis noget man tisser med og så der det sådan set det, men min bonus dreng har vi måtte forklare at det ikke er ok at stå og pille ved sig selv foran de andre børn, han har før smidt bukserne for at vise dem sin stive penis.

Vi siger ikke det er forkert at røre sig selv, men at det er noget man gør for sig selv. Og det er da forståeligt at det er en rar følelse men noget man gør for sig selv.

Jeg er nødt til at minde min dreng om at trække forhud tilbage og vaske sig, det tænker han ikke over, hvilket også har resulteret i betændelse bag forhuden, og det gør ondt.

Der er min bonus dreng fint "med" kan man sige... så jeg er kommet frem til at det er meget individuelt hvornår det kommer til dem.

Dog kom min dreng som en 4-5 årig og viste mig stolt sin penis men han sagde " SE mor hvor stor den er nu" ...

Anmeld

29. november 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar.

Jeg tror jeg vil nævne det, på den måde, at jeg vil huske ham på, at vaske sig grundigt i badet..

hvem ved, måske lægger det op til spørgsmål.. og hvis ikke, så er det også ganske fint!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.