Jer med børn med ca. 4 års mellemrum.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Her er der præcist fire år og en uge imellem mine

Det har været perfekt! Ingen jalousi, den store har kunnet forstå at den lille tog mors tid, kunnet udsætte behov, været selvhjulpen. Og så har han ovenikøbet bare ELSKET sin lillebror fra første øjeblik

Hvis du skulle nævne noget der har været svært, hvad er det så? Hvis der har været noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

Anonym trådstarter

Soleil skriver:

Der er 4,5 år imellem mine de store og det har været mere end fantastisk imellem dem, hele vejen igennem

Hvis du skulle nævne noget der har været svært, hvad er det så? Hvis der har været noget.

Anmeld

27. november 2013

Soleil

Da de er henholdsvis snart 14 og 9 nu og den store er endt i teenager alderen, så er det lidt svært for lillesøster at forstå at storebror ikke gider at lege

Og sådan har det nok altid været. Den store er jo altid lidt mere fremme end den lille

Der har altid været et stort kærlighedssøskende forhold i mellem dem, så jeg har aldrig rigtig oplevet noget dårligt på grund af aldersforskellen

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

Soleil skriver:

Da de er henholdsvis snart 14 og 9 nu og den store er endt i teenager alderen, så er det lidt svært for lillesøster at forstå at storebror ikke gider at lege

Og sådan har det nok altid været. Den store er jo altid lidt mere fremme end den lille

Der har altid været et stort kærlighedssøskende forhold i mellem dem, så jeg har aldrig rigtig oplevet noget dårligt på grund af aldersforskellen

Tak for svar. Det er sjovt lige at høre fra nogen der har lidt større børn.

Anmeld

27. november 2013

SjeBets

jeg har et "sæt" hvor der er 4 år og 3 mdr imellem, og de har altid leget rigtig godt sammen og det har været så nemt med de to, jeg kan dog godt mærke nu hvor hun er blevet 13 og der er andet der er mere interessant at de ikke er så meget sammen, men det genere ikke den "lille" på snart 9 da han også er begyndt at have andre interesser end hende.

Vi har et "sæt" mere ( min mands ) der er 3 år og 8 mdr imellem, og det er det sammen, de leger godt sammen, og nogle gange når min på knap 9 og min mands på knap 9 leger sammen så går den store på 13 ind og hygger med perler og sager med den helt "lille" på 5

Det jeg har oplevet er som mange andre i tråden, at den store har haft nemt ved at forstå at mor ikke lige kunne give fuld opmærksomhed, fordi den lille krævende mere.

min svigerinde fik to med 12 mdr i mellem og det har været en kamp de første par år, fordi den "store" forstod ikke at den lille krævede opmærksomhed, så han kunne være direkte modbydelig ved den lille, smide sig på hende og slå hende, det er så blevet bedre nu de er 2.5 og .3.5 år, men det var barsk i starten

Anmeld

27. november 2013

LinLin

Anonym skriver:

Det er først nu hvor de er 7 og 3 at den store ikke altid gider lege

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.