Jer med børn med ca. 4 års mellemrum.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. november 2013

Anonym trådstarter

Ja, jeg er egentlig bare nysgerrig på hvordan det er når der er 4 år imellem. Har den store haft nemmere ved at tackle det at blive 'den store'? Er man kommet over 'trodsalderen' problemer med den store, så de ikke 'skaber sig' så meget.
Er det nemmere fordi man kan sætte mere ord på, forklare osv til en 4 årig? Hvad har udfordringerne været? Ja, alt i alt vil jeg bare gerne høre alt. Både gode og knap så gode, ned til dårlige erfaringer med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

Bshizzle

Anonym skriver:

Ja, jeg er egentlig bare nysgerrig på hvordan det er når der er 4 år imellem. Har den store haft nemmere ved at tackle det at blive 'den store'? Er man kommet over 'trodsalderen' problemer med den store, så de ikke 'skaber sig' så meget.
Er det nemmere fordi man kan sætte mere ord på, forklare osv til en 4 årig? Hvad har udfordringerne været? Ja, alt i alt vil jeg bare gerne høre alt. Både gode og knap så gode, ned til dårlige erfaringer med det.

Der er ca 6 år mellem mine drenge 

Det har simpelhen været SÅ nemt med mine drenge trods den alders forskel. 

Storebror elsker at lege med lillebror. 

han nyder at være den store dreng i huset og forklarer lillebror hvad der er rigtigt og forkert.

Han har osse været dygtig til at lære lillebror med at sige ord og tal. 

Så idag er min 2 årige dreng SÅ langt fremme med sproget. 

Eneste jeg kan sætte en finger på som er knap så ØV, er at lillebror jo gerne vil lege med alt storebror gør. 

Mig det er storebror ikke altid enig med. 

Heller ikke hvis han vil se noget vigtigt i fjernsynet 

(Lillebror larmer..). 

Men ellers er det nogle super godt børn som lærer af hinanden 

Anmeld

26. november 2013

LinLin

Her er der præcist fire år og en uge imellem mine

Det har været perfekt! Ingen jalousi, den store har kunnet forstå at den lille tog mors tid, kunnet udsætte behov, været selvhjulpen. Og så har han ovenikøbet bare ELSKET sin lillebror fra første øjeblik

Anmeld

26. november 2013

Soleil

Der er 4,5 år imellem mine de store og det har været mere end fantastisk imellem dem, hele vejen igennem

Anmeld

26. november 2013

lineog4

Der er 4 1/2 år mellem den største og lillebror - situationen er lidt en anden da hun havde mistet en lillesøster året før lillebror kom, og hun derfor var meget meget glad for at skulle være storesøster. 

Jeg vil næsten sige selvfølgelig har hun da været lidt jaloux men ikke så irrationel jaloux som hun var året før - det var en følelse vi kunne tale fordi hun havde flere begreber for sit indre liv end da hun var 3....

De elsker hinanden på godt og ondt, den ene dag leger de så englene synger og den næste slås de. De er hinandens trygge base, men vil heller ikke begrænses. For den store er der egentlig ikke store problemer, men for den lille har det været svært fordi han vil være som hende, han vil kunne det samme som hende og det har resulteret i en dreng der lige er fyldt 6 der læser, kan gange, regne med 3 cifrene tal i hovedet og som knokler for at nå hende...

Har så endnu en hvor der er 2 år imellem, og jeg synes jeg gik glip af meget med den store, det følte jeg ikke da der var 4 år imellem

Anmeld

26. november 2013

B&J

Bshizzle skriver:

Der er ca 6 år mellem mine drenge 

Det har simpelhen været SÅ nemt med mine drenge trods den alders forskel. 

Storebror elsker at lege med lillebror. 

han nyder at være den store dreng i huset og forklarer lillebror hvad der er rigtigt og forkert.

Han har osse været dygtig til at lære lillebror med at sige ord og tal. 

Så idag er min 2 årige dreng SÅ langt fremme med sproget. 

Eneste jeg kan sætte en finger på som er knap så ØV, er at lillebror jo gerne vil lege med alt storebror gør. 

Mig det er storebror ikke altid enig med. 

Heller ikke hvis han vil se noget vigtigt i fjernsynet 

(Lillebror larmer..). 

Men ellers er det nogle super godt børn som lærer af hinanden 

ej hvor får du mig til at smile her kommer der nok også til at være 6år imellem vores måske mere og ej hvor lyder det vidunderligt

Anmeld

26. november 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Der er knap 4 år mellem min 1'er og 2'er.
Og det har bare været så lige til!

Der har aldrig været noget jalousi fra den stores side! Han har væretkærlig og oomsorgsfuld fra dag 1!

Anmeld

26. november 2013

Rockertand

Krussedulle skriver:

Der er knap 4 år mellem min 1'er og 2'er.
Og det har bare været så lige til!

Der har aldrig været noget jalousi fra den stores side! Han har væretkærlig og oomsorgsfuld fra dag 1!

Det samme her - det har helt og aldeles været positivt, og de har så meget gavn af hinanden.

Anmeld

26. november 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Her er der 4 år og 5 mdr. imellem - Det har altid været nemt hun har aldrig reageret med andet end stor glæde og stolthed over at være blevet storesøster. I dag er hun 6 og han 2 og de leger så godt sammen, de kan også drille og være søskende når de er værst, men vi har langt flest dejlige timer med to børn der er meget forskellige steder i deres udvikling men det fungere så fint sammen for dem. 

Anmeld

26. november 2013

Krussedulle

Rockertand skriver:

Det samme her - det har helt og aldeles været positivt, og de har så meget gavn af hinanden.

Helt enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.