Jeg elsker min mand, ingen tvivl om det, men jeg kan simpelthen ikke KLARE hans manglende punktlighed! Han kommer ALTID for sent eller liiiiiige i sidste sekund (og så er man der jo til tiden i følge ham, så skidt pyt med at hele turen og afgangen hjemmefra har været ekstremt stressende!)
Jeg kan nævne utallige eksempler.
Jordemoderbesøg da jeg var gravid, hvor jeg var klar til tiden men måtte vente på snøvlehovedet så vi kom for sent, og mit blodtryk selvfølgelig var noget forhøjet pga stress!
Dåben af min bedste venindes datter, hvor han igen var mega sent på den, så det endte med at jeg endte med at bryde grædende sammen i bilen på vej derhen, fordi hele situationen var så stressende og det betød så meget for mig at nå frem rettidigt!
Alle de gange hans forældre har skulle hente os, og vi alle har måtte vente på han blev færdig.
Han er typen der først begynder at gøre sig klar 10 minutter inden afgang, og det indebærer altså bad, barbering, creme på, tøj på osv. osv.
Tidligere endte det altid med at jeg måtte gøre både mig selv og ungerne klar. Nu er han trods alt blevet bedre med at hjælpe med at gøre dem klar, men stadig: Sent på den eller sidste sekund!
Seneste eksempel var nu her. Han skulle ud til sine forældre, de skulle først hente vores datter i VS. Jeg skulle ikke med. De aftaler at de henter ham 14.15. Kl. 14.10 (!!!!) går han i bad og pisker rundt for at være klar, imens jeg må pakke taske og barnevogn ned.
Jeg magter det simpelthen ikke! JEg bliver så VRED, fordi jeg synes det er pisse respektløst ikke at give andre den respekt at vise dem, at deres tid betyder noget! Derudover kan jeg ikke fordrage hans letsindige holdning om at "Jamen vi nåede det jo", når det betyder at vi må stresse rundt.. Hvor svært kan det lige være at gøre sig klar i ordentlig tid, come on!
Jeg HAR talt med ham om det til døde, men det kommer vi ingen steder med, for han mener ikke det er et problem. Enten modargumenterer han "Jamen vi nåede det jo" (hvis vi fx har en lægetid kl 14 og er der præcis kl 14), og han kan ikke se al den stress der ledte op til. Eller også siger han "Der sker jo ikke noget ved at komme lidt for sent"
Nå, måtte bare lige ud med det efter endnu et stress-ud-af-døren-for-sent-tilfælde.
Anmeld