I har begge et ansvar. Du kunne jo have taget din prævention og det samme kunne han.
Når det så er sagt så er det bare ikke ok at presse dig til en abort ved at ville forlade dig og jeres familie.
Hvis han virkelig mener dette, ja så betyder du ikke særlig meget for ham. Er det tomme trusler ja så vil barnet jo altid være et evigt minde for jer begge om dette.
Så tror alt i alt det ser ret sort ud for jer som par.
Du skal på ingen måde skrive ukendt far. her må du tænke på barnet. Barnet har ret til at kende sin fars navn. og det vil betyde meget for barnet. Derudover er der jo en vis økonomi i det her.
Nu ved jeg ikke hvor store dine andre børn er men skriver du ukendt far ja så vil de enten vide det er løgn og det er ikke et ansvar de skal have at holde på den hemmelighed eller også vil det gå ud over dit forhold til børnene da de kunne tro du har været utro og derfor er deres kernefamilie ødelagt.
Du skal selvfølgelig ikke overfor børnene udlevere deres far. Går I fra hinanden skal I blot sige at I ikke kunne leve sammen mere men at I elsker dem meget højt. Vil far så ikke have noget med det næste barn at gøre er dette jo op til ham. Den må han selv forklare både barnet selv når det bliver så gammelt og de andre børn. DET ER IKKE DIT ANSVAR.
At han vil gå fra jer alle er én ting men at nægte sit barn som han også havde ansvar for er fuldstændig barnagtigt og uacceptabelt. Han straffer jo et uskyldigt væsen.
Ingen kan råde dig til hvad du skal gøre, men du skal stille dig selv nogle spørgsmål.
1. vil jeg kunne leve med ham hvis han får sin vilje og jeg får endnu en abort?
2. hvordan vil mit syn være på ham efter denne oplevelse og har vi en chance eller er det utilgiveligt? ( dette er uanset om du vælger abort eller ej)
3. Vil jeg have barnet hvis han går fra mig? Og hvordan kan vi klare os økonomisk?
overodnet set er der to spørgsmål med disse underspørgsmål.
1. forhold med ham eller ej efter dette- uanset valg af abort ikke abort
2.abort ikke abort- uanset forhold eller ikke forhold.
når du kan svare på de to eks. ikke forhold beholde barn eller blive i forhold- fjerne barn, ja så er nogle af svarene givet og resten er praktiske ting du skal have styr på..
Må dog sige at skal I blive sammen bør i i den grad få jer en snak om prævention og du skal gøre ham det klart at det er et fælles ansvar og at det må han tage fra nu af.
Ønsker dig alt muligt held og lykke.