Anonym skriver:
Hej,
jeg sidder i en vanskelig situation - jeg bor lige nu i et andet nordisk land pga min mands arbejde i første omgang. Vi har boet her i snart 6 år. Jeg har et godt arbejde som jeg er glad for. Min mand og jeg har kendt hinanden i 11 år, er gift og har 2 drenge på 7 og 8 år. Vi var helt enige om at få de dejlige drenge. Nu er det sådan at min mand ikke har haft meget lyst til sex - der kan gå flere mdr og det har altid været lidt af et problem men vi har holdt sammen og har haft det ok. Jeg har Haft forskellig præventions midler og vi har flere gange snakket om at han skulle blive steriliseret . Hans ønske og til sidst også mit. Jeg har ikke brugt prævention i lang tid pga aldrig sex og købte derfor 2 pakker kondomer som han ikke ville bruge når vi så havde sex. Jeg har til tider taget en fortrydelses pille som ikke altid har virket. Det har medført at jeg har fået 2 aborter - mest fordi at han ikke ville have dem. Det har været super hårdt og nr 2 er jeg aldrig helt kommet over. Vi har de sidste par år egentlig haft det fint , drengene er blevet større og har det rigtig fint. Vi havde så sex for en gang skyld og jeg gik lidt i panik og ville have en fortrydelses pille- apoteket havde lukket og vi kunne ikke få fat i nogen. Jeg skulle have pillen inden 48 timer og var i panisk tilstand. Jeg tog på arbejde og han kørte ned på apoteket men kom ikke op med pillen på mit arbejde- jeg ringede i et væk til ham- så snart jeg kunne gå, løb jeg ned på apoteket og slugte pillen. Efter nogen dage blødte jeg i ca.2 dage ikke meget. Efter ca 1 mdr blev jeg urolig og var kvalm . Jeg tog til en gynækolog som bekræftede min uro- jeg er gravid - jeg kan ikke få en abort mere. Jeg vil bare ikke. Jeg tøvede med at sige til ham at jeg var gravid for jeg viste at han ville gå bananas og lave et drama samt evt fra lægge sig al ansvar. Først tog han det forbavsende pænt - men efter et par dage sagde han at han ville gå fra os alle sammen. Jeg spurgte om jeg skulle skrive ukendt far - men det behøvede jeg ikke. Men han ville ikke have noget med barnet at gøre og han ville hade det barn. Jeg kunne ikke holde ud at høre det og bad ham ikke sige så grimme ting. Faktum er at jeg nu står med et kæmpe ansvar og helt alene. Super bange.
Først og fremmest: 
Og så må jeg altså skrive, at hvis din udlægning af historien er bare tilnærmelsesvis sand, så er din mand da noget af en klaphat, og jeg tror ikke, du kommer til at lide noget stort tab ved at blive foruden ham. Selvom det naturligvis er hårdt, at drengene bliver skilt fra deres far. Det er meget alvorligt.
Jeg vil råde dig til (igen forudsat, at hvad jeg læser i dit indlæg er sandfærdigt), at du mærker 100% efter, hvad DU har lyst til. Prøv at se bort fra din mand i det her, - hvad er det så DU gerne vil? Hvor vil du bo? Hvad vil du lave? Hvordan ser din hverdag ud? Hvor går drengene i skole? Osv osv..
Har du mulighed for at pakke en taske til dig og drengene og så drage til DK - "hjem" til en tryg base hos en veninde/søster/forælder, så jeg tror jeg det vil være fordelagtigt for dig og de tanker, du bliver nødt til at tænke grundigt igennem.
Som jeg læser dit indlæg er problematikken ikke abort over for ikke-abort. Det er nærmere, hvordan du skal komme videre med dit liv som alene-mor.
Og har du i øvrigt talt med lægen om, hvor vidt fosteret kan have taget skade af fortrydelsespillen? Jeg gætter på, det ikke tager skade, da det er så uendeligt tidligt i forløbet, man sætter ind med den hormonpåvirkning, men jeg ved det virkelig ikke...
Nu blev det sådan lidt brevkasseagtigt, og du skal selvfølgelig tænke på, at jeg hverken kender dig eller virkeligheden omkring dit liv, men det her var altså mine tanker omkring din situation, som du præsenterer den her..