Vi går fra hinanden. Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
13 svar
3 synes godt om
24. november 2013

MLT

Godaften alle 

Min mand og jeg er blevet enige om, at vi skal gå fra hinanden, men nu kommer der så mange spørgsmål ang. hvad man kan søge og hvordan og hvorledes..

vi deler vores to børn 6/8. Jeg har dem i 8 dage og han har dem i 6 dage.. De får adresse hos mig.. Jeg har fra starten meldt ud, at jeg ikke ønsker noget tilskud fra ham, da jeg ikke vil sørge for nogen ting, når han har dem. Jeg regner stærkt med, at det er mig der får børnepengene og derfor også mig som skal betale for deres pasning..

Er der noget tilskud at søge i mit/vores tilfælde? andre i samme situation, som vil dele deres erfaringer og gode råd 

Jeg tænker også, at når vi næsten deler dem lige, så er det vel ikke helt fair, at vi ikke deler det mulige overskud fra børnebidrag, nu når vi begge selv skal betale for tøj, ma., bleer osv, når vi har dem.. Hvad gør I?

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Mettefpigen

Her har min eks, Lukas ca 2 dage om ugen... han sørger for bleer og mad over ved ham.... jeg sørger for alt andet...
Men der er er boligsikring, friplads og forhøjede børnetilskud...

Anmeld

24. november 2013

MLT

Mettefpigen skriver:

Her har min eks, Lukas ca 2 dage om ugen... han sørger for bleer og mad over ved ham.... jeg sørger for alt andet...
Men der er er boligsikring, friplads og forhøjede børnetilskud...

Tak for svar

Anmeld

16. december 2013

LinLin

MLT skriver:

Godaften alle 

Min mand og jeg er blevet enige om, at vi skal gå fra hinanden, men nu kommer der så mange spørgsmål ang. hvad man kan søge og hvordan og hvorledes..

vi deler vores to børn 6/8. Jeg har dem i 8 dage og han har dem i 6 dage.. De får adresse hos mig.. Jeg har fra starten meldt ud, at jeg ikke ønsker noget tilskud fra ham, da jeg ikke vil sørge for nogen ting, når han har dem. Jeg regner stærkt med, at det er mig der får børnepengene og derfor også mig som skal betale for deres pasning..

Er der noget tilskud at søge i mit/vores tilfælde? andre i samme situation, som vil dele deres erfaringer og gode råd 

Jeg tænker også, at når vi næsten deler dem lige, så er det vel ikke helt fair, at vi ikke deler det mulige overskud fra børnebidrag, nu når vi begge selv skal betale for tøj, ma., bleer osv, når vi har dem.. Hvad gør I?

på forhånd tak

Hvad er det for et overskud fra børnebidrag du regner med, når du ikke vil have bidraget?!

Anmeld

16. december 2013

lycly

Han kan kun slippe for at betale børnebidrag ved en 7/7 ordning, ellers har han pligt til det, også selvom du siger at han ikke behøver. Fik jeg nemlig at vide engang. Han kan i øvrigt trække det fra i skat.

Her har vi 7/7 ordning og jeg får børnepenge, betaler for daginstitution og vi sørger hver især for bleer, tøj osv. Så er der ingen der skylder den anden noget

Anmeld

16. december 2013

FruK

LuLy skriver:

Han kan kun slippe for at betale børnebidrag ved en 7/7 ordning, ellers har han pligt til det, også selvom du siger at han ikke behøver. Fik jeg nemlig at vide engang. Han kan i øvrigt trække det fra i skat.

Her har vi 7/7 ordning og jeg får børnepenge, betaler for daginstitution og vi sørger hver især for bleer, tøj osv. Så er der ingen der skylder den anden noget

Ej, det kan man nu selv bestemme. Hvis man kan blive enige, behøver man hverken at blande Stfv eller andre ind i det.

Vi har kørt i 8 år nu, uden andre aftaler, end dem vi selv laver.

Anmeld

16. december 2013

FruK

Alt efter din indkomst/bolig kan du evt få boligsikring og fripladstilskud. Og så enlig forsørger tilskud.

Vi har 7/7 men synes ikke der er nogen grund til at have dobbelt tøj, sko osv. Jeg får børnefamilieydelsen og sørger for alt hvad han skal have af tøj, sko, sportstøj, ting til hans cykel osv. Han går i klub, ikke SFO fra i år, derfor er det som regel ikke dyrere, end at børnefamilieydelsen dækker det. Er der "underskud" betaler vi halvt hver.

Anmeld

16. december 2013

FruK

LinLin skriver:

Hvad er det for et overskud fra børnebidrag du regner med, når du ikke vil have bidraget?!

Børnefamilieydelsen fra staten vil jeg tro. 

Anmeld

16. december 2013

LinLin

FruK skriver:

Børnefamilieydelsen fra staten vil jeg tro. 

Det er det nok Men den er der da ikke noget overskud af her i hvert fald

Anmeld

16. december 2013

LinLin

LuLy skriver:

Er nu ret overbevist om at det er tilladt at sige nej tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.