Kalder sin far ved navnsbenævnelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
20 svar
5 synes godt om
24. november 2013

Anonym trådstarter

Hej

Lige lidt baggrunds Info.
Min kæreste og jeg bor ikke sammen. Vi gjorde det fra vores barn var 0-2,3 år og har så i lidt over 1 år boet adskilt.
Vores barn bor sammen med mig og vi er så allesammen sammen 1 hverdag og hver weekend medmindre min kæreste har en aftale og så forsøger vi at kompensere med flere hverdage.
Vi har et godt forhold og gør meget ud af at hygge når vi er sammen.

Jeg omtaler altid far som far og det gør de andre voksne i vores liv også.
Alligevel kalder vores barn ham meget sjældent far men istedet hans navn.
Jeg synes det er ret underligt og forstår det ikke helt.
Far har aldrig været ret meget på banen og havde de første par år meget svært ved at forlige sig med sin nye rolle, men jeg synes han er ved at komme efter det.
Han prøver ihvertfald.
Jeg ved vores barn elsker sin far højt men ofte har følt sig valgt fra og det kæmper far med at ændre på og det virker til at virke. Men de sidste par måneder er vores barn altså stoppet med at sige far.

Skal vi bare acceptere det som værende en fase?

Undskyld hvis det blev rodet.
Endelig spørg hvis der er noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

MorDk

Det er meget normalt at børn eksperimentere lidt med navne mm. Vores søn gik en lang periode og kaldte os ved navn. Og fred være med det. Børnene skal ikke påduttes noget synes jeg. Personligt ville jeg synes det var underligt hvis ikke jeg blev kaldt mor. Men det er barnets valg synes jeg.

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Det er meget normalt at børn eksperimentere lidt med navne mm. Vores søn gik en lang periode og kaldte os ved navn. Og fred være med det. Børnene skal ikke påduttes noget synes jeg. Personligt ville jeg synes det var underligt hvis ikke jeg blev kaldt mor. Men det er barnets valg synes jeg.

Godmorgen

Jeg er klar over børn eksperimentere i starten tog jeg det også meget afslappet og forventede egentlig det ville gå over af sig selv.
Jeg ville aldrig pådutte mit barn noget det ikke har lyst til, men jeg undres over hvorfor ordet far er forsvundet helt.
Pt svare jeg igen med fx ja far kommer om lidt eller lign hvor jeg ligger et lille tryk på far.

Det der nok også påvirker er at jeg bekymre mig lidt om hvad familie og venner på fars side vil tænke.
Da jeg altid bliver kaldt mor.

Anmeld

24. november 2013

A&F

Vores datter på 2,5 år kalder også sin far ved navn. Og nogle gange blander hun det, og andre gange er det kun far. Så det er da okay og sjovt synes vi også

Anmeld

24. november 2013

MorDk

Anonym skriver:

Godmorgen

Jeg er klar over børn eksperimentere i starten tog jeg det også meget afslappet og forventede egentlig det ville gå over af sig selv.
Jeg ville aldrig pådutte mit barn noget det ikke har lyst til, men jeg undres over hvorfor ordet far er forsvundet helt.
Pt svare jeg igen med fx ja far kommer om lidt eller lign hvor jeg ligger et lille tryk på far.

Det der nok også påvirker er at jeg bekymre mig lidt om hvad familie og venner på fars side vil tænke.
Da jeg altid bliver kaldt mor.

Det er fint du er opmærksom på det... men jeg synes ikke du skal tænke på hvad far eller hans del af familien tænker.

(nemmere sagt en gjort)

Anmeld

24. november 2013

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Vores datter på 2,5 år kalder også sin far ved navn. Og nogle gange blander hun det, og andre gange er det kun far. Så det er da okay og sjovt synes vi også

Er virkelig glad for at høre at andre oplever det samme
Synes også i starten den var lidt sjovt, men synes bare
Med tiden det er blevet ret sært

Anmeld

24. november 2013

A&F

Anonym skriver:

Er virkelig glad for at høre at andre oplever det samme
Synes også i starten den var lidt sjovt, men synes bare
Med tiden det er blevet ret sært

Det er nok en fase 

Anmeld

24. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mine bedste venner da jeg var barn kaldte kun deres forældre ved navn, og gør det stadig!

Her ka thea i perioder godt finde på at kalde far ved navn. Når hun så gør det svare far, ja hva er der min datter? Så kigger thea på ham og svare jeg hedder altså ik datter, jeg hedder thea. Ok siger far så, og jeg er far! 

Så tror nu det er helt normalt. Vh stine

Anmeld

24. november 2013

charlottekri

Det bliver lige et hurtigt svar
Hvordan omtaler du han til andre voksne når han ikke er der? Jeg tænker vare at hvis du kalder ham ved navn, så bliver det måske det som barnet hører mest... Måske du skulle tænke på at omtale ham som x's far i stedet hvis du ved at barnet hører på
Knus Charlotte

Anmeld

24. november 2013

Bshizzle

Som de andre skriver, så er det bare en fase 

Jeg har en dreng fra tidligere forhold, som kalder min kæreste for hans navn, og så er det klart at vores fælles søn efterlignere hva han siger. 

Eller hva andre gør 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.