alle der bliver ramt af den nye reform og gensidig forsørgerpligt kan vinde en sag i dom stolen og i princippet kan du tage den op i menneskeheds dom stolen da reformen er imod vores egen grundlov hvilket jo giver sig selv er ulovligt 
Det vil være spild af tid og penge at tage sin sag til domstolene på det grundlag, du nævner, da den jo ikke er grundlovsstridig.
Det er altså heller ikke rigtigt, at sagen kan tages til menneskerettighedsdomstolen, da den kun behandler sager, hvor det påstås, at menneskerettighedskonventionen er overtrådt, og det omfatter ikke sager, hvor et land ikke overholder sin egen grundlov. Havde det været tilfældet, at reformen var i strid med den grundloven, ville det altså kun være muligt at føre sagen ved de danske domstole og ikke menneskerettighedsdomstolen. (Hvis man vil læse lidt om menneskerettighederne, står der lidt her
http://www.justitsministeriet.dk/arbejdsomr%C3%A5der/international/menneskerettigheder/den-europ%C3%A6iske-menneskerettighedskonvention)
Jeg har heller ikke endeligt besluttet, hvad jeg egentlig mener om reformen, men jeg synes simpelthen, at det er synd at give nogle mennesker, der allerede står i en hård situation, falske forhåbninger om, at loven er ulovlig, og at deres situation måske slet ikke ændres alligevel, for det gør den uanset, hvad man måtte mene om reformen.
Anmeld