Har min mand adhd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2013

Filuka

Altså det jeg prøvede at sige var, at det nok er problemerne med hans familie, der skyldes, at han har det sådan. Hans nervesystem er konstant i alarmberedskab og han bruger omgivelserne til at skabe ro - det lykkes bare ikke altid. Han kunne nok have godt af sindsrobehandling ( http://sindsro.dk/) eller anden afstressende behandling. Han slipper nok heller ikke for, at arbejde med sin barndom og sine tankermønstre. Er han indstillet på at arbejde med sig selv?

Jeg har også altid været overbevist om at det anstrengte forhold til forældrene spillede en væsentlig rolle i forhold til hans forældre. Han føler sig ikke elsket eller god nok. Han ringer til til sin mor for at fortælle hende hvad han.laver og håber hver gang at få ros eller et kærligt ord. Men det bliver altid en meget stiv samtale og hun forhører ham nærmest på en måde der viser at hun ikke tror han kan finde ud af noget som helst eller har undersøgt det godtnok. Han bliver næsten altid ked af det, men ringer igen et par dage efter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2013

Filuka

Filuka skriver:

Jeg har også altid været overbevist om at det anstrengte forhold til forældrene spillede en væsentlig rolle i forhold til hans forældre. Han føler sig ikke elsket eller god nok. Han ringer til til sin mor for at fortælle hende hvad han.laver og håber hver gang at få ros eller et kærligt ord. Men det bliver altid en meget stiv samtale og hun forhører ham nærmest på en måde der viser at hun ikke tror han kan finde ud af noget som helst eller har undersøgt det godtnok. Han bliver næsten altid ked af det, men ringer igen et par dage efter.

Ups skulle stå i forhold til hans kvaler (ikke forældre)

Anmeld

22. november 2013

Bondo

Filuka skriver:

Ups skulle stå i forhold til hans kvaler (ikke forældre)

Hvor må det bare være hårdt for ham - bliver helt ked af det på hans vegne.

Mit forhold til min mor kan til dels sammenlignes. Jeg fik det først bedre da jeg simpelthen gav op I forhold til min mor. Jeg indså at jeg aldrig  ville få den mor som jeg håbede på. Jeg ved at min mor har gjort det bedste hun kunne ud fra de forudsætninger hun havde. da jeg indså det blev det lettere. Jeg fik det bedre fysisk og med mig selv men det er en lang proces. Jeg kunne godt have valgt blot at fylde mig med piller for at dulme mine følelser, men jeg valgte i stedet at tage kampen og det er jeg virkelig glad for. jeg håber lægen vil henvise ham til en god psykolog så han kan få bearbejdet forholdet til sin mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.