HJÆLP! Hvornår kan jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hvis man ved længden på cyklus kan duvteste den dag du forventer din menstruation, da æg kommer ca 14 dage før, og ved man hvornår man æl, så et testdagen 14 dage efter, da man der vil være 4+0

Øv så må jeg vente tålmodigt lidt endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Kløver

Anonym skriver:

Øv så må jeg vente tålmodigt lidt endnu

Hvornår havde du æl ? Nogle kan teste positivt før, men man kan ikke være sikker hvis den er negativ

Anmeld

21. november 2013

Rockertand

mortilfreja skriver:

Det er ikke helt rigtigt det du skriver der.. Ikke alle har ægløsning når de er 2+0 det svinger fra kvinde til kvinde.. Nogen har endvidere to ægløsninger!

Læs det, jeg skriver
Hvis du har ægløsning på dag 14, så er du 2+0, hvis du har ægløsning på dag 26, er du også 2+0.
Teorien med 2 ægløsninger er aldrig bevist, så indtil da hører den påstand ikke hjemme i en snak om almindelige kvinders lunefulde cyklusser, og det er også lidt synd, at det bliver ved med at blive nævnt.

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hvornår havde du æl ? Nogle kan teste positivt før, men man kan ikke være sikker hvis den er negativ

Jamen som sagt burde jeg jo have haft ægløsning d. 12. nov, hvis min cyklus er normal og på 28 dage.

Men kender ikke min cyklus, da jeg har været på p-piller længe.

Tog ægløsningstest omkring d. 12, men alle negative. Kom til at tænke at jeg nok bare ikke har ægløsning denne måned, måske også fordi jeg har været på p-piller længe.

Men i mandags d. 18. kom der de her tykke udflådsklatter og jeg havde en nivende fornemmelse i underlivet. Jeg er næste sikker på at det må have været min ægløsning.

Manden og jeg var sammen om søndagen. SÅ muligheden er der

Hvis min cyklus ellers havde været normal villejeg jo kunne teste på tirsdag, men det jo kun en uge efter at jeg tror jeg har haft ægløsning, og der er det vel overhovedet ikke muligt at kunne teste positivt.

Hvor tidligt er det rent praktisk muligt og realistisk at kunne teste positivt? Min mand har fødselsdag d. 1 dec. - det kunne være noget af en fødselsdagsgave  

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Læs det, jeg skriver
Hvis du har ægløsning på dag 14, så er du 2+0, hvis du har ægløsning på dag 26, er du også 2+0.
Teorien med 2 ægløsninger er aldrig bevist, så indtil da hører den påstand ikke hjemme i en snak om almindelige kvinders lunefulde cyklusser, og det er også lidt synd, at det bliver ved med at blive nævnt.

ok det vil sige at hvis det var min ægløsning jeg havde i mandags d. 18. nov, vil jeg først kunne teste d. 2 dec.

- 14 dage efter ægløsning.

Er det rigtig forstået?

Hvor længe varer ægløsning egentligt? Det er vel ikke kun 1 dag?

Anmeld

21. november 2013

Kløver

Anonym skriver:

Jamen som sagt burde jeg jo have haft ægløsning d. 12. nov, hvis min cyklus er normal og på 28 dage.

Men kender ikke min cyklus, da jeg har været på p-piller længe.

Tog ægløsningstest omkring d. 12, men alle negative. Kom til at tænke at jeg nok bare ikke har ægløsning denne måned, måske også fordi jeg har været på p-piller længe.

Men i mandags d. 18. kom der de her tykke udflådsklatter og jeg havde en nivende fornemmelse i underlivet. Jeg er næste sikker på at det må have været min ægløsning.

Manden og jeg var sammen om søndagen. SÅ muligheden er der

Hvis min cyklus ellers havde været normal villejeg jo kunne teste på tirsdag, men det jo kun en uge efter at jeg tror jeg har haft ægløsning, og der er det vel overhovedet ikke muligt at kunne teste positivt.

Hvor tidligt er det rent praktisk muligt og realistisk at kunne teste positivt? Min mand har fødselsdag d. 1 dec. - det kunne være noget af en fødselsdagsgave  

Det er svært efter p-piller, og har selv efter minipiller, oplevet at tage æl test hver dag i 3-3/5 mdr før der kom en æl. Hvis du tror du har haft æl den 18, ville du den 1 være ca 3+6 så der kan du godt prøve at tage en test

Det er ikke unormalt der går 3-6 mdr før p-pillerne er ude af kroppen og de. Lige skal finde sig selv og for nogle op til et år

Anmeld

21. november 2013

Kløver

Anonym skriver:

ok det vil sige at hvis det var min ægløsning jeg havde i mandags d. 18. nov, vil jeg først kunne teste d. 2 dec.

- 14 dage efter ægløsning.

Er det rigtig forstået?

Hvor længe varer ægløsning egentligt? Det er vel ikke kun 1 dag?

Selve ægløsningen tager ikke ret lang tid, men ens mest fertile periode er dagene op til, og omkring æl. Får man positiv æl-test måler den stigning i lh hormonet og æl finder sted ca 24-36 timer efter man har målt stigningen.
Æl slimen kan komme varierende i dagene omkring æl. Prøv at tage en test den 1 og er den negativ kan du prøve igen efter et par dage eller en uges tid

Anmeld

21. november 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Har lige brug for jeres vurdering.

Projekt baby er skudt igang og er stoppet med p-pillerne. Og kender derfor ikke min cyklus.

Jeg havde min mens 29. okt frem til 2. nov

For sjov havde jeg købt ægløsningstest (for at følge lidt med). Tog disse test 10 dage efter start mens 29. okt, dvs 8. november og 6 dage frem - men har kun opnået negative tests.

Tænkte hm, det kan jo være jeg ikke har gjort det helt rigtigt.

MEN nu her i mandags d. 18, kommer der tyk klat udflåd. Kan det være jeg har haft ægløsning der? Jeg har haft tryggen og niven i underlivet i disse dage, men idag er det helt væk.

Hvornår kan jeg teste hvis jeg først har haft ægløsning 2+6?

På tirsdag er jeg hvis jeg er gravid 4+0, men kan jeg teste?

eller bør jeg vente en uge mere....

Håber nogle kan hjælpe

Typisk kan man teste 14 dage efter æl 

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Jeg venter tålmodigt og krydser fingre.

Og ja jeg ved godt at det er svært det med cyklus når man har været på p-piller længe. Der er også flere der siger at kroppen kan være længe om at finde sig selv efter en periode med p-piller og der kan gå lang tid før man overhovedet får ægløsning.

Før min første graviditet havde jeg også været på p-piller længe og blev alligevel gravid i første cyklus, så har da nok en eller anden forhåbning om at det går let en gang mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.