HJÆLP! Hvornår kan jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.744 visninger
18 svar
1 synes godt om
20. november 2013

Anonym trådstarter

Har lige brug for jeres vurdering.

Projekt baby er skudt igang og er stoppet med p-pillerne. Og kender derfor ikke min cyklus.

Jeg havde min mens 29. okt frem til 2. nov

For sjov havde jeg købt ægløsningstest (for at følge lidt med). Tog disse test 10 dage efter start mens 29. okt, dvs 8. november og 6 dage frem - men har kun opnået negative tests.

Tænkte hm, det kan jo være jeg ikke har gjort det helt rigtigt.

MEN nu her i mandags d. 18, kommer der tyk klat udflåd. Kan det være jeg har haft ægløsning der? Jeg har haft tryggen og niven i underlivet i disse dage, men idag er det helt væk.

Hvornår kan jeg teste hvis jeg først har haft ægløsning 2+6?

På tirsdag er jeg hvis jeg er gravid 4+0, men kan jeg teste?

eller bør jeg vente en uge mere....

Håber nogle kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Projekt baby er skudt igang og er stoppet med p-pillerne. Og kender derfor ikke min cyklus.

For sjov havde jeg købt ægløsningstest (for at følge lidt med). Tog disse test 10 dage efter start mens 29. okt, dvs 8. november og 6 dage frem - men har kun opnået negative tests.

MEN nu her i mandags d. 18, kommer der tyk klat udflåd. Kan det være jeg har haft ægløsning der? Jeg har haft tryggen og niven i underlivet i disse dage, men idag er det helt væk.

Håber nogle kan hjælpe

Ville vente en uge mere kan jo være du har en længere cyklus end 28dage, og derfor har du ikk fanget æl med tests  

stikken og niven kunne godt tyde på æl, så jeg ville tælle 14dage frem fra den dag. Og så teste. 

Anmeld

21. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Håber nogle kan hjælpe

Når du har ægløsning, er du 2+0 uanset din cykluslængde.
Det er lidt spild af teste, hvis du bare klattester på den måde - hvis du skal teste, så skal du gøre det systematisk og blive ved, til du har en positiv test.
Held og lykke med projektet.

Anmeld

21. november 2013

mortilfreja

Rockertand skriver:

Det er lidt spild af teste, hvis du bare klattester på den måde - hvis du skal teste, så skal du gøre det systematisk og blive ved, til du har en positiv test.

Det er ikke helt rigtigt det du skriver der.. Ikke alle har ægløsning når de er 2+0 det svinger fra kvinde til kvinde.. Nogen har endvidere to ægløsninger!

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ville vente en uge mere kan jo være du har en længere cyklus end 28dage, og derfor har du ikk fanget æl med tests  

stikken og niven kunne godt tyde på æl, så jeg ville tælle 14dage frem fra den dag. Og så teste. 

Ok, det er lige præcis det jeg tænker. Altså hvis jeg har haft ægløsning knap 3 uger efter mens første dag, så kan jeg jo ikke rigtig regne med en test der tages en uge efter...?

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jah jeg ved det godt. Men købte jo bare en pakke med 7 tests og troede jeg nemt kunne finde ud af det, men det er ikke så enkelt som det lyder. Og det var jo også mest for sjov, men da pakken var tom kom jeg frem til at det jo bare måtte gå slagets gang, at jeg så følte et eller andet der kunne tyde på ægløsning nogle dage senere er jo en anden sag.

Jeg har været på p-piller længe, men før det var min cyklus rimelig normal som jeg husker det, men det kan jo selvfølgelig godt have ændret sig.

Manden og jeg har været sammen hver 3.-4. dag, så må vi jo se om der er gevinst

Men er stadig lidt usikker på hvornår det er muligt at teste...

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

Det er ikke helt rigtigt det du skriver der.. Ikke alle har ægløsning når de er 2+0 det svinger fra kvinde til kvinde.. Nogen har endvidere to ægløsninger!

hvordan skal man så regne?

Anmeld

21. november 2013

Kløver

mortilfreja skriver:

Jeg tror at det der menes er at man jo regner ud fra en normal cyklus længde og mens når man bruger den beregning, men regner man fra den dag man havde æl vil man på dagen for æl være 2+0 i sin graviditet uanset om æl ligger på dag 12 eller 18

Anmeld

21. november 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg tror at det der menes er at man jo regner ud fra en normal cyklus længde og mens når man bruger den beregning, men regner man fra den dag man havde æl vil man på dagen for æl være 2+0 i sin graviditet uanset om æl ligger på dag 12 eller 18

Hvis man så har ægløsning senere end normalt i cyklus, hvornår er det så praktisk talt muligt at kunne teste positivt, hvis man er gravid? Kan man 4 uger efter mens første dag eller bør man vente?

Ved vores første barn gik det bare salgets gang og blev gravid med det samme efter p-pillestop. Havde slet ikke regnet med det og tog det mere som det kom. Denne gang er jeg meget mere opmærksom på tegnene og shit det er svært at vente med at teste hehe

Anmeld

21. november 2013

Kløver

Anonym skriver:

Hvis man så har ægløsning senere end normalt i cyklus, hvornår er det så praktisk talt muligt at kunne teste positivt, hvis man er gravid? Kan man 4 uger efter mens første dag eller bør man vente?

Ved vores første barn gik det bare salgets gang og blev gravid med det samme efter p-pillestop. Havde slet ikke regnet med det og tog det mere som det kom. Denne gang er jeg meget mere opmærksom på tegnene og shit det er svært at vente med at teste hehe

Hvis man ved længden på cyklus kan duvteste den dag du forventer din menstruation, da æg kommer ca 14 dage før, og ved man hvornår man æl, så et testdagen 14 dage efter, da man der vil være 4+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.