ang sminke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2013

helle85

SJN skriver:

Altså jeg fik indimellem på da jeg var lille men det var kun for sjov. Jeg syntes der er forskel på leg og hverdagsbrug

tak for svar så kunne jeg godt overveje at give hende lov til at købe et sæt (for sine egne penge) næste gang hun spørg, for lyder til at det er meget normalt at have lidt i den alder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2013

C-Dog

helle85 skriver:

okay, nå du skriver til lege brug er det så noget i sidder og hygger med sammen, hvor hun skal spørge først, eller få hun bare selv lov til det nå hun vil?

det er også kun det der børne sminke jeg mener, grunden til at min datter ikke har fået noget neglelak på før er fordi hun bider negle så man har ikke kunne smøre det på fordi de har været så små

Det er noget hun skal spørge om lov til, kan ikke risikere at hun leger med det 5 min før vi får gæster eller skal ud af døren, for det er ikke altid lige kønt eller nemt at vaske af :-P ind i mellem er jeg med i legen og andre gange holder jeg bare lidt øje med hun ikke maler væggene lilla ;-)

Anmeld

20. november 2013

et-ønske

Min datter fik rigtig voksen sminke - ikke sådan noget fra br legetøj, da hun blev 5 år. Hun er idag 7 år, og ved stadig godt at det kun er når de leger, og hun spørger altid om lov til at sminke sig.
Kan se en stor fremgang. Og samtidig synes jeg interessen idag er mindre end da hun var 5 år

Anmeld

20. november 2013

Anonym101

helle85 skriver:

tak for svar så kunne jeg godt overveje at give hende lov til at købe et sæt (for sine egne penge) næste gang hun spørg, for lyder til at det er meget normalt at have lidt i den alder

Altså hvis hun syntes det er sjovt så syntes jeg det da er en god ide til leg

Anmeld

20. november 2013

foto på lærred

helle85 skriver:

Min datter er lige blevet 6 år og begyndte at ønske sig sminke og neglelak, jeg vil dog lige understrege at min datter ikke få noget sminke før hun bliver ældre.

Men hvordan fik jeres børn deres første sminke til ligesom at øve med der hjemme osv?

Hun få lidt neglelak på engang imellem med min hjælpe, og har også fået lov til at ønske nogen af de der neglelak sæt i julegave af familie.

Hej. I min datters bh er der mange af pigerne der har neglelak på. Her hjemme har jeg ikke givet min pige lov til at få det på fingerneglene, men om sommeren får hun lov at få det på fødderne.

Da vi var i England i sommers fik hun dog en lille gennemsigtig neglelak af min svigerinde hvor der var glimmer i og som kan tages væk med almindelige vådeservietter, så det fik hun lov til at tage på.

Sminke bruger hun kun til fasterlavn eller rollespil i bh.

Hvis din datter gerne vil lave klæd ud lege, synes jeg da sagtens hun kan få lov at skejde ud og så kan I jo bare tage det af bagefter.

(ps. min datter er 5 år)

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Så er det nu de personlige lærreder skal bestilles til julen.

Anmeld

20. november 2013

helle85

foto på lærred skriver:

Hej. I min datters bh er der mange af pigerne der har neglelak på. Her hjemme har jeg ikke givet min pige lov til at få det på fingerneglene, men om sommeren får hun lov at få det på fødderne.

Da vi var i England i sommers fik hun dog en lille gennemsigtig neglelak af min svigerinde hvor der var glimmer i og som kan tages væk med almindelige vådeservietter, så det fik hun lov til at tage på.

Sminke bruger hun kun til fasterlavn eller rollespil i bh.

Hvis din datter gerne vil lave klæd ud lege, synes jeg da sagtens hun kan få lov at skejde ud og så kan I jo bare tage det af bagefter.

(ps. min datter er 5 år)

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Så er det nu de personlige lærreder skal bestilles til julen.

nå mine børn klæder sig ud herhjemme så er det lucas der er prinsessen osv og freja der har drenge kostume på

Anmeld

20. november 2013

helle85

et-ønske skriver:

Min datter fik rigtig voksen sminke - ikke sådan noget fra br legetøj, da hun blev 5 år. Hun er idag 7 år, og ved stadig godt at det kun er når de leger, og hun spørger altid om lov til at sminke sig.
Kan se en stor fremgang. Og samtidig synes jeg interessen idag er mindre end da hun var 5 år

tak for svar freja ville nok ikke få voksen sminke før hun er mange år ældre, for det siger vores pung ikke ja til, hvis hun få noget i det nye år så bliver det, det billige

men det kunne være hun også bare skulle vente til hun bliver 7år (om næsten 1år) så hun måske kan få noget bedre i stedet, også ønske sig det istedet

Anmeld

20. november 2013

et-ønske

helle85 skriver:

tak for svar freja ville nok ikke få voksen sminke før hun er mange år ældre, for det siger vores pung ikke ja til, hvis hun få noget i det nye år så bliver det, det billige

men det kunne være hun også bare skulle vente til hun bliver 7år (om næsten 1år) så hun måske kan få noget bedre i stedet, også ønske sig det istedet

Det er bestemt ikke dyrt sminke hun har men det man køber i de "prinsesse-æsker" kan hun slet ikke tåle, slår ud overalt i ansigtet

Anmeld

20. november 2013

helle85

et-ønske skriver:

Det er bestemt ikke dyrt sminke hun har men det man køber i de "prinsesse-æsker" kan hun slet ikke tåle, slår ud overalt i ansigtet

okay, nu køber jeg ikke selv sminke men da jeg skulle til bryllup for 1 par år siden, der varjeg i matas og syntes det var ekstremt dyrt

ja hvis hun ikke kan tåle det så kan jeg godt forstå du finder noget andet

Anmeld

20. november 2013

Tranebaer

Jeg har lige købt nogle forskellige små neglelakker til en fødselsdagsgave til en pige, der bliver 3 år. Hun har været meget interesseret i at se fin ud med neglelak i nogle måneder. I et års tid har hun pyntet sig med halskæder, armbånd og hårspænder. I halvandet år har hun haft en mening om, hvilke noget tøj hun vil have på og hvad der er pænt. 

Der sker en udvikling hele tiden, og når det bare er til leg er det helt harmløst.. De allerfleste af børns lege handler om, at de er ældre. Mor, far og børn. Prins og prinsesse. Det er helt naturligt, at de stræber efter at blive ældre. Jeg kan ikke se noget problem, når det ikke bliver trukket ned over hovedet på barnet og når det kun er til lege-brug

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.