1,5 år og super hurtigt til at lægge puslespil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.782 visninger
24 svar
10 synes godt om
19. november 2013

Anonym trådstarter

Hej jeg skriver anonymt, fordi min tråd ikke skal opfattes som pral.

Jeg har en søn på knap 21 måneder. Min søn har fornylig fået stor interesse for puslespil, og kan bruge lang tid med at sidde og lægge puslespil (den slags puslespil hvor brikkerne har hver deres hul, og altså ikke skal sættes sammen), det er der i sig selv ikke noget atypisk ved. Det vi hæfter os ved er at han er MEGET hurtig til at se hvor brikkerne skal være. Vi troede til at starte med at han bare kunne huske hvor brikkerne skulle sidde, men vi har observeret ham sidde med puslespil han ikke har set før, og med det samme placerer han alle brikkerne korrekt i første forsøg. Han sidder ofte og samler 4 forskellige puslespil på samme tid, hvor brikkerne fra alle 4 spil er samlet i en bunke, og her holder han uden problemer styr på, hvilke brikker der hører til hvilket spil. Derudover har vi prøvet at vende puslespillet på hovedet for ham, det volder ham ikke ret meget besvær.

Mit spørgsmål er så: er et bare fordi jeg er hans mor, at jeg er vildt imponeret over det her? eller er det vitterligt specielt?

Kunne jeres børn det samme i den alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg har en søn på knap 21 måneder. Min søn har fornylig fået stor interesse for puslespil, og kan bruge lang tid med at sidde og lægge puslespil (den slags puslespil hvor brikkerne har hver deres hul, og altså ikke skal sættes sammen), det er der i sig selv ikke noget atypisk ved. Det vi hæfter os ved er at han er MEGET hurtig til at se hvor brikkerne skal være. Vi troede til at starte med at han bare kunne huske hvor brikkerne skulle sidde, men vi har observeret ham sidde med puslespil han ikke har set før, og med det samme placerer han alle brikkerne korrekt i første forsøg. Han sidder ofte og samler 4 forskellige puslespil på samme tid, hvor brikkerne fra alle 4 spil er samlet i en bunke, og her holder han uden problemer styr på, hvilke brikker der hører til hvilket spil. Derudover har vi prøvet at vende puslespillet på hovedet for ham, det volder ham ikke ret meget besvær.

Mit spørgsmål er så: er et bare fordi jeg er hans mor, at jeg er vildt imponeret over det her? eller er det vitterligt specielt?

Det lader til han er kvik og tænker logisk. Ville også være super stolt, hvis det var mit barn

Anmeld

19. november 2013

Chevro

Anonym skriver:

Det er da mega sejt kvik knægt! Vær du stolt af det ;-)

Anmeld

19. november 2013

Happiness

Det er super flot. Vær du bare stolt af det.

Min dreng er 2,5 år og bruger lang tid på at samle et puslespil, og ville slet ikke kunne adskille forskellige puslespil fra hinanden. Han prøver sig frem, og ser ikke så meget af det logiske i det.

Anmeld

19. november 2013

LinLin

Det lyder som om det er en lille logiker, du har der
min den ældste søn er også super logisk tænkende og var også tidligt god til puslespil, former, tal og farver. Da han var 2,10 kunne han udpege alle bogstaver
Jeg er også selv meget logisk tænkende og tror da det er arveligt

Min yngste er (dog) ikke logiker, men dygtig sprogligt og kreativt heldigvis er børn - folk i det hele taget - forskellige

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Det lader til han er kvik og tænker logisk. Ville også være super stolt, hvis det var mit barn

Tak for svar jeg er også stolt

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Det er da mega sejt kvik knægt! Vær du stolt af det ;-)

Tak for svar jeg er også meget stolt.

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Det er super flot. Vær du bare stolt af det.

Min dreng er 2,5 år og bruger lang tid på at samle et puslespil, og ville slet ikke kunne adskille forskellige puslespil fra hinanden. Han prøver sig frem, og ser ikke så meget af det logiske i det.

Børn er også meget forskellige, jeg var bare i tvivl om det i virkeligheden var helt almindeligt at børn i den alder kan det. 

Anmeld

19. november 2013

Maja_4000

Min datter gjorde det samme .. I følge pædagogerne i vs er det ikke 'normalt' .. Så det er nogle kvikke børn vi har hehe

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Det lyder som om det er en lille logiker, du har der
min den ældste søn er også super logisk tænkende og var også tidligt god til puslespil, former, tal og farver. Da han var 2,10 kunne han udpege alle bogstaver
Jeg er også selv meget logisk tænkende og tror da det er arveligt

Min yngste er (dog) ikke logiker, men dygtig sprogligt og kreativt heldigvis er børn - folk i det hele taget - forskellige

Det er da vildt flot at han kunne alle bogstaverne så tidligt! Der er nok noget arveligt ved det, men det er jo heller ikke ens betydende med at de lige præcist arver den kvalitet. Jeg synes generelt at det er svært at sammenligne børn ret meget, for de er sjældent lige gode på alle områder. Nogen kan det ene andre noget andet.

Min søn er også glad for lego, men har strenge regler for hvilke klodser der må sættes sammen, det er faktisk lidt interessant at se.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.