Hvor meget meldte i jer syg i starten af jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2009

Lillemor

Det er heller ikk fordi jeg mener man skal blive hjemme.... men det der overskud jeg har normalt er fuldstændig væk... jeg er så træt og dårlig... men der er jo ikke andet at gøre end at tage afsted og så må jeg jo tage hjem hvis jeg ikke kan holde det ud... det er bare hårdt at arbejde om natten i forvejen... men nu ser jeg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2009

mariamiss6

Lillemor skriver:

det er fordi jeg ikk har sagt noget til min familie og såhn endnu... så er ikk interesseret i at de pludselig for det at vide et andet sted fra... jeg vil gerne lige være lidt mere sikker på at det hele er som det skal være inden jeg fortæller det...

Nåh men hvis det nu bliver så slemt at du ikke kan arbejde, må du jo sygemeldes fra lægen.... og så ellers sige at du lider af influenza, men den holder jo nok kun lige max 2 uger....

Anmeld

26. juli 2009

Mette+Mathias

Ved mit første barn (som er 14 år nu) havde jeg 1 sygedag pga. kvalme, og det er den eneste gang jeg nogensinde har været sygemeldt pga. graviditet - heldigvis.

Anmeld

26. juli 2009

malou

Bastian skriver:

Jeg har ikke haft en eneste sygedag pga graviditet, hverken i starten, midten eller slutningen. MEN jeg har også været utrolig heldig hverken at have kvalme, bækkeløsning, plukveer eller andet.

Så heldig var jeg også... så arbejde til 3 uger før jeg fødte....

knus malou

Anmeld

26. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Første gang meldte jeg mig ikke syg, der havde jeg bare lidt kvalme, og kastede op meget få gange.
Anden gang var kvalmen meget værre, og ofte var jeg vågen og dårlig det meste af natten og orkede ikke at tage nogen steder om morgenen. Men jg var så så heldig at jeg gik i skole på det tidspunkt, så der kunne jeg bare læse hjemme hvis jeg ikke havde været afsted om dagen.

Anmeld

27. juli 2009

Ni-ko-li-ne

jeg kæmpede og kæmpede med natarbejde og enorm kvalme.... det resulterede i at jeg ikke kunne hænge sammen i 2 mdr... og jeg kunne knapt nok spise.... måske lidt agurk af og til.... som så kom  op igen.... så min JM sagde og min læge også.... at det bedste for barnet var at jeg meldte mig syg de aller værste dage....

Anmeld

27. juli 2009

charlottekri

jeg tog altid på arbejde for graviditet er jo ikke en sygdom, og desuden arbejder jeg med grise, så hvis jeg skulle kaste op, var der altid et par spalter i nærheden he he, så behøvede ikke engang at styrte på toilettet, så det var ret smart

Anmeld

27. juli 2009

Tinchen

Ja, jeg var så en af de uheldige, der måtte sygemeldes under begge mine graviditeter pga. opkastninger. Hyperemesis gravidarum hedder det faktisk. Ikke spændende overhovedet og for mig varede det samtlige uger lige indtil bebsen var kommet ud og lå ved mig! Jeg prøvede alt; tog ingefær tabletter, spiste kiks inden jeg stod op,fik akupunktur af jordemoderen, gik med søsygearmbånd, fik piller af lægen... you name it! Intet virkede og nogle på mit arbejde kommenterede det med, at jeg da bare skulle ud og have frisk luft!!! Jeg kastede op mindst 8 gange i døgnet og undgik med nød og næppe at blive indlagt for dehydrering, men jeg tog kun 4 kilo på i første graviditet og 6 i anden. En svær tid, men det korte af det lange er, at det bedste for mig var at være ærlig omkring det overfor alle - og hvis nogen ikke kunne forstå det, var det bare ærgerligt for dem! Tænk på dig selv og den lille!

Anmeld

28. juli 2009

Brams

Jeg har endnu ikke haft en sygedag i forbindelse med min graviditet (7 9 13).

Jeg led af kvalme de første 12-13 uger og har selvfølgelig været utrolig træt rigtig mange dage, faktisk så træt at jeg har præsteret at falde i søvn i både lægens venteværelse og hos frisøren inden for den samme uge

Still going strong

Trine 26+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.