Hvor meget meldte i jer syg i starten af jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.423 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. juli 2009

Lillemor

Jeg er omkring 7 uger henne og lider af en enorm kvalme (synes jeg selv i hvert fald - har jo ikke været gravid før) og utrolig ubehag i maven... Jeg har det dårligt hele tiden undtagen når jeg sover - så det gør jeg ret tit...

Når jeg har det sådan her har jeg overhovedet ikk det mindste lyst til at tage på arbejde i nat. Jeg har lige haft to ugers ferie så har det dårligt med at melde mig syg... Jeg ved dog ikke om jeg ville gøre gavn på arbejdet når jeg har det sådan her....

Så ville lige høre om hvor meget i var væk under jeres graviditet i starten?

Knus fa Lotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2009

mariamiss6

Jeg meldte mig ikke direkte syg i starten.....

Jeg tog på arbejde, og når jeg så begyndte at få voldsomme migræner, eller kaste op (ca. hver gang jeg fik så meget som et fladtbrød) så sendte de mig hjem.

Min arbejdsplads var rigtig flinke, og meget forstående.... jeg  var super glad for at være der, og det var faktisk super dårlig timing at jeg blev gravid da jeg gjorde. Vi stod til at skulle flytte institutionen, og have det dobbelte antal børn ind. Så der var også ansat dobbelt så mange medarbejdere. Men på grund af byggeri-forsinkelser i det nye hus, blev mine nye ekstra kollegaer ansat, før vi kunne flytte huset og tage imod de ekstra børn. Så de kunne også sagtens undvære mig, vi havde jo nærmest alt for mange medarbejdere rendende alligevel.

Jeg blev dog fuldtidssygemeldt allerede i 4. måned, fordi jeg kastede op konstant, havde migræner, og bare ikke kunne bevæge mig for plukkeveer og bækkensmerter.
og så blev jeg gravid igen før min barsel var slut, og jeg nåede kun at arbejde 1 uge, og blev så sygemeldt igen.... IGEN var det super dårlig timing, og alligevel var de rigtig søde og meget forstående....

Anmeld

26. juli 2009

Ox.

Jeg meldte mig heller ikke syg som sådan, havde også en enorm kvalme, og kastede op, men rendte bare ud på toilettet når jeg havde det skidt ...
Min chef sendte mig dog hjem et par gange hvor det var rigtig slemt.

Anmeld

26. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg har været så heldig at have haft ferie i hele juli... det har gjort underværker for min håndtering af træthed og kvalme.. jeg har kunne gå i seng når det passede mig osv.. men jeg gruer lidt for når jeg skal starte igen næste mandag, for selvom min kvalme er bedre, får jeg stadig nogle ture hvor jeg bare ikke kan holde op med at kaste op (der skal MEGET til før jeg kaster op)... Men vi må se hvordan det går, og så må de jo forstå på jobbet at jeg altså ikke er helt så frisk som jeg plejer!
knus Caroline 9+3

Anmeld

26. juli 2009

Mum33

Jeg tog også på arb. og håbede på det bedste.  

Anmeld

26. juli 2009

Lillemor

Det er bare fordi at jeg arbejder på en fabrik... og der er ikk så stor mulighed for at rende på toilet... hvert fald ikke flere gange i timen....

Jeg har kun 3 uger tilbage på arbejdet inden jeg starter i skole så ved egentlig ikke om jeg synes de skal vide jeg er gravid...

Anmeld

26. juli 2009

mariamiss6

hmmmm altså hvis du kun har 3 uger tilbage på arbejdet, kan jeg ikke se hvorfor de ikke må vide du er gravid?

ellers tag en spand med ind til din plads, og tøm den så når det er nødvendigt hehe...

og ellers den lidt tarvelige, vær syg derhjemme få sygemelding fra lægen, hvis det er muligt, og så helt lad være med at arbejde de sidste 3 uger...

men altså jeg var nok taget afsted, og hvis det så bliver for slemt, må du bede om at komme hjem....

Anmeld

26. juli 2009

Lillemor

det er fordi jeg ikk har sagt noget til min familie og såhn endnu... så er ikk interesseret i at de pludselig for det at vide et andet sted fra... jeg vil gerne lige være lidt mere sikker på at det hele er som det skal være inden jeg fortæller det...

Anmeld

26. juli 2009

Tina2

Har ikke meldt mig noget særligt syg i starten af mine graviditeter, men led heller ikke så voldsomt at kvalme.... Første gang var det dog slemt lige en overgang, men tog dog på job.
Havde aftenvagt, så det hjalp lidt at jeg var hjemme om formiddagen, hvor det var værst.......

Begge gange er jeg dog blevet fuldt sygemeldt fra uge 22 pga bækkenløsning....

Anmeld

26. juli 2009

Bastian

Jeg har ikke haft en eneste sygedag pga graviditet, hverken i starten, midten eller slutningen. MEN jeg har også været utrolig heldig hverken at have kvalme, bækkeløsning, plukveer eller andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.