hvornår pynter i op/ned og hvorfor der

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

EnSødMor

hannetheis skriver:

Ja som overskriften siger. Hvornår pynter i op og hvorfor den dag.
Og hvornår tager i det ned igen og hvorfor.

Her pynter vi op den 24/11 det er min mormors dødsdag og dengang hun levede pyntede hun altid op der. Så jeg mindes hende ved selv at pynte op.

Ned kommer det ved hellige tre konger samme grund det gjorde hun.

vi plejer at pynte op den 1 december, i år har vi ikke mulighed for det da vi skal flytte den 10 så det bliver ikke til det vilde i år, kun lidt når vi er flyttet tror jeg. ;-) 

men næste år bliver det igen den 1 december.. ;-) Og jeg piller det ned den 30 december.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

babyonboard

Hej 

Her hjemme plejer vi at pynte op 1 dec. men i år sidder jeg med vores lille datter som kommer til verden d. 27.11.13 hvis alt går godt, så har nok ikke så meget energi til det i år, så der bliver pyntet op i den kommende week i stede for. Plejer at tage pynten ned igen inden 1 januar. 

Anmeld

18. november 2013

LinLin

Plejer at gøre det lørdagen inden første søndag i advent... I år gør vi det nok så småt torsdagen inden, fordi min ældste søn er ved sin far den weekend

Jeg plejer at tage det ned omkring d. 27. - så har jeg fået nok

Anmeld

18. november 2013

hannetheis

Elsker julen.

Vored træ bliver købt og pyntet den 14 dec. Fordi man kan tælle de sidste dage på hænderne

Anmeld

18. november 2013

hannetheis

EnSødMor skriver:

vi plejer at pynte op den 1 december, i år har vi ikke mulighed for det da vi skal flytte den 10 så det bliver ikke til det vilde i år, kun lidt når vi er flyttet tror jeg. ;-) 

men næste år bliver det igen den 1 december.. ;-) Og jeg piller det ned den 30 december.. 

Sidste år flyttede vi 24/11 og da alle møbler var inde og nogenlunde på plads var julepynten det første der kom på plads for op skulle det den dag.

Anmeld

18. november 2013

Kamulla

pynter op d. 1. advent, og piller ned igen efter nytår her varer julen ikke til påske når juleferien er overstået er det på tide det kommer ud i skuret igen selvom det er hyggeligt

Anmeld

18. november 2013

lille-fisen

Vi pynter som regel op så det er fint og julet til den 1.dec./1.søndag i advent. I år starter jeg nok i ugen op til første søndag i advent - ELSKER julen og hyggelige december så meget 

Anmeld

18. november 2013

Momo

Her pynter vi op d. 1 dec. da det for mig er der julen starter  og det bliver pillet ned d. 25 absolut seneste d. 26 for så har jeg fået nok af jul  Jeg synes det så hyggeligt med julenisser osv men jeg synes også det meget hurtigt bliver rod i mine øjne og det kan jeg slet ikke ha. Så nogen gange har jeg faktisk pakket det ned d. 24 inden vi tager til juleaften for så er der ikke noget jul når jeg kommer hjem og det er bare såååå rart  

Anmeld

18. november 2013

lycly

hannetheis skriver:

Ja som overskriften siger. Hvornår pynter i op og hvorfor den dag.
Og hvornår tager i det ned igen og hvorfor.

Her pynter vi op den 24/11 det er min mormors dødsdag og dengang hun levede pyntede hun altid op der. Så jeg mindes hende ved selv at pynte op.

Ned kommer det ved hellige tre konger samme grund det gjorde hun.

Pynter op 1. dec. Arbejder i butik hvor der bliver pyntet op allerede i november. Og jeg orker ikke at på julepynt hele dagen allerede

Tager det ned den 27. december

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.