hvornår pynter i op/ned og hvorfor der

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
18 svar
11 synes godt om
18. november 2013

hannetheis

Ja som overskriften siger. Hvornår pynter i op og hvorfor den dag.
Og hvornår tager i det ned igen og hvorfor.

Her pynter vi op den 24/11 det er min mormors dødsdag og dengang hun levede pyntede hun altid op der. Så jeg mindes hende ved selv at pynte op.

Ned kommer det ved hellige tre konger samme grund det gjorde hun.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

Aabye

Vi pynter op den første December eller 1. søndag i advent.. Det gør vi fordi det for mig er her julen starter. I år ligger 1 december på første søndag i advent, så vi skal lave det helt store jule hygge bord med julebag, juleklip osv osv

Anmeld

18. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg pynter op aften før den 1. advent eller den 1. december 2013. Jeg gør det om aften når børnene er kommet i seng og når de så står op om morgen er det nisserne som har gjort det

Anmeld

18. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi plejer at pynte op den første søndag i advent. Og pynter ned igen hellige 3 konger. Men de år hvor vi selv holder jul her hjemme, plejer vi at vente indtil omkring d 15 - 20dec med at få juletræ, så det ka holde sig pænt julen over.

I år ska vi både holde juleaften og nytårsaften her hjemme, så i år kommer pynten ned inden nytårsaften, så der ka blive pyntet festligt op der.

Men elsker at ha juletræ i hele dec! Vh stine

Anmeld

18. november 2013

Savannah

Vi pynter op lørdag den 7 december, sådan bliver det iår da det er den første weekend vi har tøsen i december, hun vil meget gerne være med og have følelsen af at NU er det jul. Vi kunne i princippet vente til d. 21-22 men det er vigtigt for os at hun har en tilhørsfølelse og at hun føler sig inddraget i traditionerne herhjemme, selvom der kun er 9 dage mellem hun er her..

Vi tager julepynten ned kort før nytår

Anmeld

18. november 2013

CaWi

hannetheis skriver:

Her pynter vi op den 24/11 det er min mormors dødsdag og dengang hun levede pyntede hun altid op der. Så jeg mindes hende ved selv at pynte op.

Vi pynter op weekenden før 1.søndag i advent. Så altså denne weekend.
Vi tager det ned på hellig trekongers dag.
Holder vi nytår hjemme, bliver alt, på nær stjernerne i vinduerne, taget ned et par dage inden nytår.

Anmeld

18. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvornår er hellig 3konger? 

Anmeld

18. november 2013

2børn2

Pynter 1. søndag i advent, hvor vi også er til gudstjeneste og tænder byens juletræ.

Tager ned senest et par dage før nytårsaften.

Anmeld

18. november 2013

Lykke:)

Mor11 skriver:

Hvornår er hellig 3konger? 

6. Januar

Anmeld

18. november 2013

M (:

Vi pynter op, når jeg tænker "SÅ er det i dag!". Det er dog aller, aller tidligst 1/12. Pynten ryger ned igen inden nytår.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.