Altså forstå mig ret, men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har IKKE noget imod folk, som har problemer med at stave hvad enten det er af den ene eller anden årsag. Men kan man ikke godt forvente, at en person, der arbejder med kundeservice via chat er bare nogenlunde til at stave og formulere sig? Jeg har lige siddet i en kundeservicechat, hvor jeg måtte bede medarbejderen gentage sig/omformulere sig flere gange, fordi jeg simpelthen ikke kunne forstå det der blev skrevet. Jeg er ikke selv perfekt, men jeg har jo fx heller ikke valgt at arbejde som kok, for jeg er ikke særlig god til at lave mad. Kan i følge mig?

Jeg kan nu godt forstå dig. Jeg forstår også din sammenligning. Skal en person der ikke kan lave mad være kok? Vil I være overbærende og spise maden for alle skal vel have job.
Jeg kender ikke graden af stavefejl, men kan forstå på ts at det er så slemt at det giver forståelsesfejl. Jeg læser det også som at ordstillingen er forkert og her mener jeg personen burde rykkes til telefonisk rådgivning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2013

HHC88

Jeg er helt enig i dit synspunkt

- Går man på restaurant, forventer man kokken kan lave mad.

- Går man i tøjbutik, forventer man at ekspedienten kan råde og vejlede.

- Skal man tage kørekort, forventer man at kørelæreren lærer en det nødvendige. 

- Går man til frisør, går man ud fra at ekspedienten kan klippe.

Kan ikke se den er meget anderledes

Det er dog efterhånden ikke noget som kan hidse mig op, synes jeg støder på det dagligt.. F.eks. selvom folk har et kørekort så kan halvdelen sgu ikke køre ordentligt bil 

Anmeld

17. november 2013

mariamiss6

Mom skriver:

Min tydelige harme går på at det langt fra er første gang at folk der der staver dårligt, bliver udstillet med " ja så skulle de nok finde dig et
andet job"...

Hverken du eller jeg ved om den chatfunktion går på omgang? Og du eller hvem det var, blot var uheldig at ramle ind i en ordblind?

Jeg bliver ramt på det personlige plan, da min søster er svært ordblind, men en af de klogeste mennesker jeg kender, men hendes selvtillid blev får år tilbage total nedbrudt af mennesker der kun så hendes ordblindhed og ikke hendes iq. Og hun blev kontant mødt med "så skulle du nok finde dig noget andet at lave"! Og hvorfor hun var pisse dygtigt, men folks fordomme ødelagde hende.

Og nu gik det ud over dit indlæg, det beklager jeg. Engang imellem bliver jeg også ramt uagtet jeg prøver at lade være.

Sorry.

Det er da synd for din søster at hun er blevet hakket sådan ned. 

Men helt ærligt, hvis man er så ordblind at man vitterligt ikke kan gøre sig forståelig på skrift, så er det ikke okay at man skal kommunikere skriftligt med kunder i sit job. Og slet ikke hvis det er i en funktion som supporter.

Der er jo ingen der siger at det er medarbejderens skyld. Tværtimod tror jeg nok at holdningen er at FIRMAET ikke kan være bekendt at sætte medarbejderen i den stilling, fordi det ikke er særligt god service over for kunderne.

Det korte af det lange er at trådstarter som kunde søger en service hos et firma som hun sikkert betaler for at være kunde hos, men i stedet får hun en lang næse. 

Det handler om en "vare" som ikke er i den forventede stand/kvalitet. Og hvis man ikke påpeger det hvordan skal det så blive bedre?

Det er muligt supporteren i det her tilfælde er skide dygtig til sit job, men som andre nævner så skulle vedkommende nok have haft telefon vagten i stedet for.

Anmeld

17. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
mariamiss6 skriver:

Det er da synd for din søster at hun er blevet hakket sådan ned. 

Men helt ærligt, hvis man er så ordblind at man vitterligt ikke kan gøre sig forståelig på skrift, så er det ikke okay at man skal kommunikere skriftligt med kunder i sit job. Og slet ikke hvis det er i en funktion som supporter.

Der er jo ingen der siger at det er medarbejderens skyld. Tværtimod tror jeg nok at holdningen er at FIRMAET ikke kan være bekendt at sætte medarbejderen i den stilling, fordi det ikke er særligt god service over for kunderne.

Det korte af det lange er at trådstarter som kunde søger en service hos et firma som hun sikkert betaler for at være kunde hos, men i stedet får hun en lang næse. 

Det handler om en "vare" som ikke er i den forventede stand/kvalitet. Og hvis man ikke påpeger det hvordan skal det så blive bedre?

Det er muligt supporteren i det her tilfælde er skide dygtig til sit job, men som andre nævner så skulle vedkommende nok have haft telefon vagten i stedet for.

Debatten er overstået for mit vedkommende.

Jeg har forklaret mig overfor TS

Anmeld

17. november 2013

Kay

er selv (svagt) ordblind... og kan kun give ret... selvom jeg kan gøre mig forståeligt, ville jeg aldrig vælge at havde et job hvor jeg skulle sidde og chat vejlede folk... 

er heller ikke gået efter at blive dansklære af samme grund 

man må forvente at folk der har et job hvor de skal yde noget over for kunder, om det så er kokke, vvs'ere eller frisøre eller noget helt andet at de bare er en smule kompetente inden for deres fag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.