Kildebakken skriver:
Jeg tror jeg ville bakke op om reglen med at invitere alle så længe som muligt. Det vil så være en kultur, som ungerne tager med sig ud i livet, på arbejdsplads etc. Men det afhænger selvfølgelig af om din søn bliver godt behandlet af de andre, hvis ikke, så ville jeg invitere en eller to måske med i biffen, legoland eller svømmehal og ikke officielt kalde det fødselsdag.
Jeg synes dog det er lettere drastisk at forældrene til din søns venner ligefrem melder afbud til jeres fest, de hopper jo lige ned i den fælde som reglen forsøger at forhindre, nemlig at nogen bliver sårede eller føler sig udenfor.
KH
Ikke fordi jeg er rigid, men jeg tror nu også jeg havde taget en snak med den der indbød og måske endt med at melde afbud.
jeg er selv en af dem der ville stemme for eller rettere egentlig synes at ja selvsagt at enten er det alle piger/drenge eller hele klassen eller ingen. Jeg kan godt se det kan være en stor mundfuld med 19 drenge, men ville så tage initiativ til at holde det sammen med nogen, eller tage en time efter skoletid på en legeplads, eventuelt spørge SFO eller skole om det kunne være sammen med dem, eller......
Jeg har lige holdt for min dreng der er startet i 0. Klasse og han var den første trods der er 6 der har haft fødselsdag der holdt. Vi valgte at sætte barren lavt og holdt kun 2 timer, efter frokost og bare boller og kage. Det var skønt at lære de andre drenge at kende, møde deres forældre, se dem sammen og jeg kan nu alle navnene ;-) og vi fik en masse respons om det var godt vi kun lagde op til et kort arrangement så flere måske turde. Fødselsdage er (ikke fordi det er fødselsdage) en fantastisk mulighed for at se dem alle sammen, tale på tværs med forældrene og giver et socialt liv i klAssens. Men okay jeg er så også en af dem der i de første klasser forsøger at nå hele vejen rundt så alle bliver invoteret hjem til en legeaftale for at bryde de nogen gange fastlåste legekonstellationer op.
Anmeld