Tandlæge og kontanthjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
14 svar
9 synes godt om
15. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg fik i foråret sådan en seddel på ydelseskontoret hvor jeg selv skulle betale 600,- og så dækkede kommunen resten af regningen. Jeg var så afsted til tandlægen og fik afvide jeg skal have revet en visdomstand ud. Men eftersom jeg var gravid skulle vi vente til jeg havde født, mit spørgsmål er så.
Dækker den seddel stadig, mener nemlig det var noget med at den dækkede året ud. Eller skal jeg selv betale fuld pris denne gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2013

mor2011_

hold da op  det er da vild at man kan får dækket sin tandlæge regning 

Anmeld

15. november 2013

esioul

mor2011_ skriver:

Gid man kunne det på su

Anmeld

15. november 2013

mor2011_

esioul skriver:

Gid man kunne det på su

nemlig 

Anmeld

15. november 2013

TNBC

mor2011_ skriver:

det er jo ikke hele regning, og ikke til alm. tjek. det er kun 600kr(for hele året). og igen på kh, så har du bare ikke mere end det du får om måneden. du kan ikke tjene mere at tage ekstra arbejde eller et arbejde i det hele taget.

Anmeld

15. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg fik i foråret sådan en seddel på ydelseskontoret hvor jeg selv skulle betale 600,- og så dækkede kommunen resten af regningen. Jeg var så afsted til tandlægen og fik afvide jeg skal have revet en visdomstand ud. Men eftersom jeg var gravid skulle vi vente til jeg havde født, mit spørgsmål er så.
Dækker den seddel stadig, mener nemlig det var noget med at den dækkede året ud. Eller skal jeg selv betale fuld pris denne gang?

hvad med at forklar dem at du ikke må få behandlingen nu og om du kan få rykket den?

Anmeld

15. november 2013

TNBC

esioul skriver:

Gid man kunne det på su

Læger og speciallæger
Alle borgere, der bor i Danmark, har ret til tilskud til behandling hos alment praktiserende læger og speciallæger.

hvis du er gruppe 1-sikret har du ret til gratis behandling
hvis du er gruppe 2-sikret, har du ret til samme tilskud, som en gruppe 1-sikret patient får til en tilsvarende behandling. Hvis prisen på behandling overstiger tilskuddet, skal du selv betale forskellen.
Du kan læse mere om de to sikringsgrupper på borger.dk.

Andre behandlere
Derudover kan du få:

tilskud til behandling hos tandlæge, tandplejer og kiropraktor. Det kræver ikke lægehenvisning
tilskud til et antal behandlinger hos fysioterapeut, ridefysioterapi og fodterapeut, hvis du har en lægehenvisning
et antal gratis behandlinger hos fysioterapeut, hvis du a) har et svært fysisk handicap, eller du b) har funktionsnedsættelse som følge af progressiv sygdom. Hvis du har et svært fysisk handicap, kan du også få gratis ridefysioterapi.
tilskud til et antal behandlinger hos psykolog, hvis du har en lægehenvisning
børn under 16 år kan få tilskud til briller
tilskud til behandling og optræning på Øfeldt Centrene

Anmeld

15. november 2013

lille fnug

Den seddel virker kun den måned den er stemplet. Så du skal forbi kommunen igen og have en ny, når den tid er.

Anmeld

15. november 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

hvad med at forklar dem at du ikke må få behandlingen nu og om du kan få rykket den?

De sagde jeg skulle få en tid når jeg havde født, og det har jeg.
Så ringer til dem på mandag, men ville gerne vide om sedlen stadig dækker eller om jeg selv skal betale.

Anmeld

15. november 2013

Anonym trådstarter

lille fnug skriver:

Den seddel virker kun den måned den er stemplet. Så du skal forbi kommunen igen og have en ny, når den tid er.

Ja, man skal påbegynde behandling inden en måned efter man har fået den udleveret. Det er helt korrekt, men det gjorde jeg også og har også betalt de 600 kr.
De sagde bare at jeg skulle komme igen og få rykket tanden ud når jeg havde født, da det kunne stresse baby hvis jeg fik den rykket ud der. Nu har jeg så født og vil gerne bestille en tid, men dækker sedlen så stadig eller skal jeg selv betale nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.