Ønsker!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg forstår godt dit ønske, men jeg tror at I vil få meget svært ved at overbevise en fertilitetsklinik, om at I har brug for behandling (også selv om at I selv betaler). De har jo travlt nok, med dem som ikke selv kan få børn.

Derudover, så tror jeg ikke at du får nogen fertilitetslæge, til at ligge to æg op, når nu du er så fertil, som du selv skriver.

Som sagt, forstår godt ønsket, men forstår slet ikke at du kan få dig selv til at gennemgå en fertilitetsbeh. når det ikke er nødvendigt. Har du overhovedet sat dig ind i, hvad det reelt indebærer?

Det behøver man vel ikke overbevise dem om på en privatklinik  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Ja, jeg mente selvfølgelig at de godt kan komme i behandling uden henvisning... Tænker bare at de ligesom ryger bagerst i køen, og godt kan risikere at klinikken simpelthen afviser dem, fordi at der er så meget "run" på fertilitetsbehandlingerne af dem som ikke selv kan. De er jo mere eller mindre fuldt bookede, klinikkerne, og jeg tænker da, at de vælger de patienter/kunder, som er mest "akutte" eller har reelle problemer. 

Syntes ærligt talt også, at det er at gøre lidt grin med hele fertilitetsverdenen og dem som er nød til at befinde sig i den. 

Og da jeg var i beh, ville jeg godt nok være blevet stram i ansigtet, hvis jeg var blevet afvist pågrund af travlhed, fordi at nogle (med et forkælet ønske) optog en plads. Nogle som udemærket godt selv kunne på egen hånd (eller skal man sige eget lagen)

Jamen vi vil betale på lige fod med folk som ønsker et barn. 

Vi ønsker os to, og fra naturens side, bliver det altså bare svært  

kan slet ikke se problemet? 

Folk der ønsker større bryster får det jo lavet på lige fod med dem som har mistet det ene og skal have et nyt. 

Anmeld

14. november 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Jamen så har vi brugt 25000 på at lave en baby  

men så har vi da forsøgt  

Èn ting er pengene men hvad med alle de ting du skal udsætte dig selv, din krop og måske dine kommende børn for?
Du skal have daglige indsprøjtninger, du risikerer cyster på æggestokkene,  du risikerer kraftige underlivssmerter, ægudtagningen kan være meget smertefuld og selv hvis du ender med at blive gravid med tvillinger kan det medføre mange flere komplikationer end en alm. graviditet; lav fostervægt, for tidlig fødsel,øget risiko for svangerskabsforgiftning og 25% større risiko for at abortere det ene eller begge fostre.

Det er ikke bare for at skræmme, men bare for at høre om du overhovedet overvejer disse ting eller om du slet ikke skænker det en tanke...og i så fald, hvorfor du vil risikere dit og børnenes helbred?

Naturligvis er der også chance for en god og ukompliceret graviditet, men tror bare at rigtig mange slet ikke tænker over at det  kan være skadeligt.

Anmeld

14. november 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg kan godt forstå dit ønske. Det er vist meget normalt. 

Du skal bare huske på at flerfoldsgraviditeter bare er mere risikable for både moderen og børnene. Jeg kan faktisk ikke helt forstå hvordan man med fuldt overlæg vil sætte sig selv - og sin familie i den situation. 

Anmeld

14. november 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Derudover så følger klinikkerne (forhåbentlig) Sunhedsstyrelsens anbefalinger. Det vil sige, at hvis kvinden er under 35 år og ægget har topkvalitet, så tilbagelægges kun ét æg i de første par forsøg. 

Anmeld

14. november 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Jamen vi vil betale på lige fod med folk som ønsker et barn. 

Vi ønsker os to, og fra naturens side, bliver det altså bare svært  

kan slet ikke se problemet? 

Folk der ønsker større bryster får det jo lavet på lige fod med dem som har mistet det ene og skal have et nyt. 

jeg kan sagtens følge din logik i din begrundelse

Jeg ser det lidt ligesom dilemmaet med om man fx må tage på skitur som højgravid

Hvis du er dygtig til at stå på ski og alle bakker op og du i øvrigt er i fantastisk form og har gjort det før, jamen så værsgo

MEN - Hvis du falder og fx provokerer en for tidlig fødsel eller der sker noget med mor eller barnet - kan man så nogensinde tilgive sig selv?

Jeg håber du kan følge min tankegang

Så JA jeg forstå godt dit ønske og dine logiske og helt i orden begrundelser

Men det vigtigste ville for mig være, om jeg ville kunne leve med risikoen hvis der faktisk opstod komplikationer, og det ved jeg jeg  ikke ville kunne

med beslutningen, vi er alle forskellige - og kun I ved om det er det rigtige for jer

Anmeld

14. november 2013

lineog4

Det er da også yndigt med to skønne babyer hvor alt bare er idel lykke - men nu er flefoldgraviditet ikke bare altid lig med idel lykke, der er en stor risiko for tidlig fødsel, for et eller begge børn ikke overlever, skader grundet for tidlig fødsel osv... Men man kan også være en af de mange heldige hvor alt går efter bogen og så har man pludselig to fantastiske babyer i huset, som måske er dårlige sovere, har kolik, fylder - jeg har fået nummer 3 og puha hvor han fyldte, kan slet ikke forestille hvordan mig skønne mosteriers ville have det hvis vi havde fået to af ham...

jeg anerkender dit ønske, men tænker det måske skal tænkes igennem tusind gange og også huske minusserne - det er ikke lyserøde og lækkert som det vi ser i tabloidpressen ;-)

Og ja må så også indrømme jeg egentlig synes det er lidt hmm at ville gå igennem hormonbehandling osv 

Anmeld

14. november 2013

mch

Anonym skriver:

vi prøver at lave nr. 3 .. Og vi ønsker brændende at det bliver tvillinger.. 

Mer der på nogen måde man kan betale dig fra at kunne få dette til at gå i opfyldelse? 

Nogen som har prøvet Det? 

Vi har aldrig haft svært ved st lave børn, denne gang vil vi bare gerne have to, og det kan naturen nok ikke give os "øko" .. 

Håber nogen kan hjælpe  

det er bare at kontakte en privatklinik, i kommer selv til at betale for det, men det burde sagtens kunne lade sig gøre 

Anmeld

14. november 2013

Anonym trådstarter

mch skriver:

det er bare at kontakte en privatklinik, i kommer selv til at betale for det, men det burde sagtens kunne lade sig gøre 

Det tror jeg også jeg vil bruge dagen imorgen på  

Anmeld

14. november 2013

et-ønske

Jeg må indrømme at der går lang tid imellem at jeg er så målløs som jeg er over denne tråd.....

Hvorfor bruge 25.000 på noget du kan klare i dobbeltsengen - og hvor chancerne er lige så store som på en klinik??

Jeg venter selv tvillinger - er idag 10+2 - bøvler allerede med mit bækken! Er hamrende nervøs - mere end i første graviditet for at noget skal gå galt! Jeg er nervøs for om de klarer det begge to, og hvordan min krop vil reagere når jeg bliver højgravid?!

Bevares jeg elsker mine bøller og bliver så ked af det hvis der skulle ske en af dem noget. Og jeg er taknemmelig for at jeg efter 2 år i behandling nu endelig skal have børn med min elskede mand.

Men dit valg ville jeg ALDRIG vælge og ej heller kunne forstå!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.