Føler mig mig lidt alene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Lykke:) skriver:

Kan sagtens sætte mig i dit sted!
Min kæreste går i skole (dog ikke hver dag, men han ses med sin studiegruppe hver dag), fitness, fodbold og ser vennerne næsten hver weekend, så jeg synes ikke han er særlig meget hjemme.
Vi har talt lidt om det herhjemme og jeg synes at han skal have lov til det, hvis så bare han hygger ekstra meget om mig når han er hjemme og når vores søn er født, vil jeg også gerne have lov til at komme ud og fjolle lidt

Derudover tror jeg det er vigtigt, at man bruger tid sammen når den er der! Hvis i kan få passet jeres børn engang imellem har i måske mulighed for at komme lidt ud af huset sammen også

Vi tager fast væk en forlænget weekend om året, omkring vores bryllupsdag.

Han vil gerne ud, og mig også som par, men det er ALTID mig som skal planlægge, og det gider jeg bare ikke blive ved med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2013

Lykke:)

Mom skriver:

Vi tager fast væk en forlænget weekend om året, omkring vores bryllupsdag.

Han vil gerne ud, og mig også som par, men det er ALTID mig som skal planlægge, og det gider jeg bare ikke blive ved med.

Det lyder som en rigtig god idé med kæresteweekenden!
Måske i også skulle lave bare en enkelt dag/aften i løbet af måneden? Kan godt se, at det ikke er sjovt at skulle planlægge hver gang, men se lyst på det. Så får du lov til at bestemme hvad der skal ske

Anmeld

12. november 2013

TNBC

Mom skriver:

Han arbejder min 37 timer om ugen, men han er altid på "vagt", så hvis der er noget som går ned skal han jobbe (men det kan heldigvis tit klares hjemmefra).

En hobby ville være en god ide, men min sygdom gør jeg at jeg ikke er så meget værd til at lave noget "vildt" om aftenen

Jeg forstår bare ikke hvorfor han ikke kan nyde en aften hjemme?

har det altid været sådan? At han ikke har været til hjemmehygge?

Der er nogle mænd, der bare ikke er til sådan noget hjemmehygge... desværre.

jeg kan godt forstå at du ikke kan klare meget. jeg prøver lige at tænke over noget, hvor man ikke skal bruge så mange kræfter. hvad med at lave smykker, eller noget, hvor man skal bruge hænderne...
har du ikke en veninde eller et familiemedlem, du kan tage i biografen eller et eller andet ikke så krævende hobby med?

Anmeld

12. november 2013

stjernehimmel

Mom skriver:

Godaften,

Øv kan mærke at mit humør er ramt på den ufede måde

Min mand er meget ude af hjemmet, eller er han i virkeligheden det? Måske er det blot mig som syntes det.

Han træner 2-3 gange om ugen gerne aften efter den mindste er puttet (han kører mens jeg er igang med at putte) og er væk alt mellem 1 1/2 til 3 timer. Så går han til noget hoppy fast en ugeaften fra kl. 19-22. Tit er der noget han gerne vil i weekenden, men sjældent noget der tager hele dagen eller begge dage.

Det er ikke noget problem at være alene med ungerne, da de er så store at der reelt ikke er så meget pasning, men blot hygge og praktiske gøremål.

Men nu er jeg blevet erklæret kronisk syg med smerter hele tiden. Og det har jo over tid betydet at jeg tit bliver lidt hurtigere træt, og derved godt kunne bruge lidt aflastning på fx de pratiske gøremål. Og manden siger at jeg bare skal lade være med at gøre tingene, eller bede ham om det, så skal han nok. Problemet er blot, at det sker bare ikke! Eller kun hvis jeg siger NU!!

Dertil kommer det, at jeg ikke gider være den sure kone som bremser hans træning, hoppy eller sociale liv, og jeg har sagt til ham, at jeg ikke mener det kan være mit job at sørge for at han er mere hjemme, for
hvis jeg gør det, føler jeg at jeg tvinger ham til at tilbringe en aften hjemme ved mig, og det er jo ikke fordi vi skal lave noget specielt, blot være sammen. Men det ser ikke ud til at bide på!?

Han siger at jeg skal være bedre til at passe på mig selv, så jeg ikke ender med at gøre min situation værrer, men hvorfor er det så lige at han uhindret bliver ved med at være så meget ude?

Føler mig lidt alene, det må jeg indrømme... Og har en lidt en følelse af, at han ikke syntes det er "sjovt" at være hjemme, som det åbenbart er at være ude...

Hvad tænker I? Er jeg blevet lidt mavesur? Det skal måske lige nævnes at trods jeg har sagt til ham, at jeg syntes han er meget ude, så er jeg ikke sur når han tager afsted, for gider ikke være en sur kone..

Jeg må indrømme at jeg også synes det er meget... nok også for meget især når man tænker på dit helbred...

Ham af min spiller fodbold.... og gjorde det 3 hverdage, og HVER weekend mindst 1 af dagene og nogle gange både lørdag og søndag... oveni så er han i militæret så han er tit væk til aftensmads tid, senere eller på øvelse i en uge af gangen.... oveni holder de HELE tiden...druk gilde på hans arbejde og fodbold fester(han går på 2 hold)

Jeg vil ikke nægte ham at gå til bold osv og ænsker heller ikke at være den sure kæreste der nægter ham det ene og andet,  MEN jeg har simpelthen sagt til ham at han ikke kan blæse og have mel i munden på samme tid.. han var ALT for meget væk herhjemme fra... og det kunne óg ville jeg ikke leve med....

Tænk hvis jeg ville gå til noget..... det ville ha været umuligt for mg da jeg ikke ønsker at være væk de få dage han så endelig var hjemme.....

Jeg må indrømme at jeg en dag blev , og skar det ud i pap, for havde gået for længe med det.. og da jeg fik det sagt kunne han godt se at ca 5 dage i ugen plus fester ved siden af det var nok lige i overkanten.. og vi har fundet en løsning vi begge kan leve med....

ALTSÅ, jeg synes du skal tag en snak med ham, og fortælle ham at du faktisk føler at du står med det meste selv, at du føler at han er for meget væk og at han ikke gøre alt hvad han gerne vil... han skal tag hensyn til dig, jeres behov og gå på kompromis.. man kan bare ikke det samme i sin fritid som man kunne da man var alene, uden børn osv.....

Anmeld

12. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Lykke:) skriver:

Det lyder som en rigtig god idé med kæresteweekenden!
Måske i også skulle lave bare en enkelt dag/aften i løbet af måneden? Kan godt se, at det ikke er sjovt at skulle planlægge hver gang, men se lyst på det. Så får du lov til at bestemme hvad der skal ske

Ja det er altid rart at få lov til at bestemme og han hygger sig også er er på når vi er ude... Men omvendt tænker jeg at det er et behov han ikke har, siden han aldrig selv forslår noget?

Anmeld

12. november 2013

Lykke:)

Mom skriver:

Ja det er altid rart at få lov til at bestemme og han hygger sig også er er på når vi er ude... Men omvendt tænker jeg at det er et behov han ikke har, siden han aldrig selv forslår noget?

Ved ikke om det er sådan du skal tænke. Min kæreste har rigtig mange ideer. Han gør bare ikke noget ved sine ideer, og det fik også mig til at tænke at han ikke rigtig gad det alligevel. Han er bare rigtig dårlig til at planlægge og så er han bange for at jeg ikke kan lide det han har planlagt. Prøv og spørg ham?

Anmeld

12. november 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

har det altid været sådan? At han ikke har været til hjemmehygge?

Der er nogle mænd, der bare ikke er til sådan noget hjemmehygge... desværre.

jeg kan godt forstå at du ikke kan klare meget. jeg prøver lige at tænke over noget, hvor man ikke skal bruge så mange kræfter. hvad med at lave smykker, eller noget, hvor man skal bruge hænderne...
har du ikke en veninde eller et familiemedlem, du kan tage i biografen eller et eller andet ikke så krævende hobby med?

Nej, det er pudsigt for han har ikke altid været sådan, det er kommet i indenfor de sidste 4 år.

God ide med smykkerne, det tror jeg at jeg vil prøve

Anmeld

12. november 2013

TNBC

Mom skriver:

Nej, det er pudsigt for han har ikke altid været sådan, det er kommet i indenfor de sidste 4 år.

God ide med smykkerne, det tror jeg at jeg vil prøve

ja, pudsigt...

det synes jeg du skal. smykker er altid godt, og det kræver ikke meget.. man kan tage det stille og roligt, og man får noget godt ud af det..

Anmeld

12. november 2013

lycly

Mom skriver:

Godaften,

Øv kan mærke at mit humør er ramt på den ufede måde

Min mand er meget ude af hjemmet, eller er han i virkeligheden det? Måske er det blot mig som syntes det.

Han træner 2-3 gange om ugen gerne aften efter den mindste er puttet (han kører mens jeg er igang med at putte) og er væk alt mellem 1 1/2 til 3 timer. Så går han til noget hoppy fast en ugeaften fra kl. 19-22. Tit er der noget han gerne vil i weekenden, men sjældent noget der tager hele dagen eller begge dage.

Det er ikke noget problem at være alene med ungerne, da de er så store at der reelt ikke er så meget pasning, men blot hygge og praktiske gøremål.

Men nu er jeg blevet erklæret kronisk syg med smerter hele tiden. Og det har jo over tid betydet at jeg tit bliver lidt hurtigere træt, og derved godt kunne bruge lidt aflastning på fx de pratiske gøremål. Og manden siger at jeg bare skal lade være med at gøre tingene, eller bede ham om det, så skal han nok. Problemet er blot, at det sker bare ikke! Eller kun hvis jeg siger NU!!

Dertil kommer det, at jeg ikke gider være den sure kone som bremser hans træning, hoppy eller sociale liv, og jeg har sagt til ham, at jeg ikke mener det kan være mit job at sørge for at han er mere hjemme, for
hvis jeg gør det, føler jeg at jeg tvinger ham til at tilbringe en aften hjemme ved mig, og det er jo ikke fordi vi skal lave noget specielt, blot være sammen. Men det ser ikke ud til at bide på!?

Han siger at jeg skal være bedre til at passe på mig selv, så jeg ikke ender med at gøre min situation værrer, men hvorfor er det så lige at han uhindret bliver ved med at være så meget ude?

Føler mig lidt alene, det må jeg indrømme... Og har en lidt en følelse af, at han ikke syntes det er "sjovt" at være hjemme, som det åbenbart er at være ude...

Hvad tænker I? Er jeg blevet lidt mavesur? Det skal måske lige nævnes at trods jeg har sagt til ham, at jeg syntes han er meget ude, så er jeg ikke sur når han tager afsted, for gider ikke være en sur kone..

Som jeg har forstået det, så er han ude 3-4 aftener om ugen lige i den tid hvor børnene er puttet og I har mulighed for at være sammen. Det havde jeg ærlig talt ikke syntes var fedt :-S

Så jeg forstår godt at du føler dig alene. Men tror ikke at det er fordi han ikke synes det er sjovt at være hjemme, tror bare han gerne vil det hele. Og det kan altså bare ikke altid hænge sammen når man har familie.
Der skal være plads til hobbyer osv, men ikke så mange dage i ugen. Efter min mening

Anmeld

12. november 2013

Laulund87

Det kender jeg godt, til en hvis grad.

Min mand er ude ca 3-4 gange om ugen. Han fisker, spiller billard, besøger nogle venner osv.

Jeg har så ikke det helt store problem med det, men jeg er nødt til lige at bede ham være lidt hjemme når det bliver for meget. Ikke kun at være hjemme for min skyld om aftenen, men også være sammen med vores datter.

Jeg har ikke kørekort og derfor kan vi ikke bare bytte for jeg kan ikke komme nogle steder, men derfor vil jeg jo ikke bremse ham fordi han har muligheden.

Jeg er rigtig glad for at han hygger sig og han bliver hjemme hvis jeg siger at det lige er blevet lidt for meget eller jeg har brug for at han tager vores datter og jeg så er sammen med en veninde en lørdag eller sådan noget.

Jeg synes du skal snakke med ham om det, evt vise ham tråden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.