Ideer til morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2013

FamilenStorm

@BRUGER skriver:

Til hverdag får min datter på knapt to 2 år, en halv rugklap med lidt smør og en skive ost og gerne en rød peber ovenpå, Vil siden af det får hun et kogt æg og et stykke frugt. Og så får hun en glas skummetmælk til maden. 

I weekenden får hun/vi morgenbrød fra bageren og blødkogte æg, og så er der skåret frugt ud, som man kan tage hvis man lyster..

Det kunne også være en mulighed at prøve at give hende rugbrød.. For det er hun glad for.. Hun spiser det i hvertfald glædeligt i børnehaven... Men så bliver det godt nok til meget rugbrød på en dag...

Tak for svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2013

Clisolka

FamilenStorm skriver:

Hej Piger..

Har brug for lidt ideer til hvad jeg kan give vores datter på 3 år til morgenmad.. Ved ikke om hun bare ikke er sulten, ikke har tid, eller er kørt lidt sur i det hun "plejer" at få. Men hun spiser i hvertfald ikke rigtig noget om morgen... Så tænker jeg vil prøve noget helt nyt og spændene...

Hun "plejer" at få: Havregrød, cornflakes eller youghurt..

Hvad får jeres at spise?

Min datter på 3 år har en vane lige pt. med at hun gerne vil have rugbrød. En morgen fik hun makrelmad  Ellers plejer hun gerne at ville have yoghurt 

Når hun spiser i børnehaven får hun havregrød  

Anmeld

13. november 2013

FamilenStorm

Holbæktrunten skriver:

Her går Noah på 26 mdr en halv levebrøds bolle ( nogen gange en hel eller frugt ved siden af hvis han er meget sulten). Der er enten bare smør på, marmelade, pålægschokolade eller honning på...

I ny og næ laver jeg havregrød som serveres med kanelsukker. Hvis han får det til hverdag gider han ikke spise det, men når ert kun er engang imellem glider det fint ned

Her har hun spist fint havregrød til morgenmad, siden hun begyndte at få grød.. Og hvis man hjælper hende, kan hun også godt spise det meste af en portion... Men har bare på fornemmelsen at hun måske er kørt død i det..

Kunne også ske man kunne prøve det med bollen af... Vi får dog hjemmebagte boller i weekenderne.. Og der spiser hun også kun en halv...

Mange tak for svar..

Anmeld

13. november 2013

FamilenStorm

Babymor1013 skriver:

Min datter på 3 år har en vane lige pt. med at hun gerne vil have rugbrød. En morgen fik hun makrelmad  Ellers plejer hun gerne at ville have yoghurt 

Når hun spiser i børnehaven får hun havregrød  

Kunne ske jeg skulle prøve det.. For hun er glad for rugbrød.. Tænker bare at det hurtig kan blive til meget rugbørd på en dag for hende, da de også får det til deres frugt 09:30 i børnehaven...

Anmeld

13. november 2013

FamilenStorm

Maja84 skriver:

Du kan prøve noget helt nyt, brød som har lagt i bød i æg og med lidt kanel, derefter stegt på panden

Det vil i hvertfald være nyt for hele familien... Kunne være det skulle prøves af

Mange tak for svar

Anmeld

13. november 2013

Clisolka

FamilenStorm skriver:

Kunne ske jeg skulle prøve det.. For hun er glad for rugbrød.. Tænker bare at det hurtig kan blive til meget rugbørd på en dag for hende, da de også får det til deres frugt 09:30 i børnehaven...

Jeg har tit tænkt det samme, men det er bedre end ingenting 

Anmeld

13. november 2013

FamilenStorm

Babymor1013 skriver:

Jeg har tit tænkt det samme, men det er bedre end ingenting 

Ja lige præcis... Er i hvertfald noget jeg vil afprøve..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.