Ideer til morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
16 svar
3 synes godt om
11. november 2013

FamilenStorm

Hej Piger..

Har brug for lidt ideer til hvad jeg kan give vores datter på 3 år til morgenmad.. Ved ikke om hun bare ikke er sulten, ikke har tid, eller er kørt lidt sur i det hun "plejer" at få. Men hun spiser i hvertfald ikke rigtig noget om morgen... Så tænker jeg vil prøve noget helt nyt og spændene...

Hun "plejer" at få: Havregrød, cornflakes eller youghurt..

Hvad får jeres at spise?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

forår

Cherrios, musli, havrefras eller havregryn.

Men min datter er heller ikke til det helt store om morgene, hun får så noget når hun kommer i børnehaven

Anmeld

11. november 2013

Leneur

Min datter ligner desværre meget mig om morgenen og er ikke ret sulten men noget af det der hitter er så simpelt som en skive rugbrød med ost. Ellers også cherioos og en knækbrød. Lidt frugt og en drikkeyoghurt.

Anmeld

11. november 2013

LinLin

De får havregryn ... Nogle gange laver vi det til havregrød...
David får rosiner på et par gange om ugen ellers er det uden noget. I weekenden må de få cocopops på eller for sig selv efter en portion havregryn nogle weekender får vi sådan nogle rundstykker man varmer i ovnen.

Ðe lyder rimeligt trivielt, men jeg tror på det er godt og mættende (og de brokker sig ikke )

Anmeld

11. november 2013

@BRUGER

FamilenStorm skriver:

Hej Piger..

Har brug for lidt ideer til hvad jeg kan give vores datter på 3 år til morgenmad.. Ved ikke om hun bare ikke er sulten, ikke har tid, eller er kørt lidt sur i det hun "plejer" at få. Men hun spiser i hvertfald ikke rigtig noget om morgen... Så tænker jeg vil prøve noget helt nyt og spændene...

Hvad får jeres at spise?

Til hverdag får min datter på knapt to 2 år, en halv rugklap med lidt smør og en skive ost og gerne en rød peber ovenpå, Vil siden af det får hun et kogt æg og et stykke frugt. Og så får hun en glas skummetmælk til maden. 

I weekenden får hun/vi morgenbrød fra bageren og blødkogte æg, og så er der skåret frugt ud, som man kan tage hvis man lyster..

Anmeld

11. november 2013

Holbæktrunten

FamilenStorm skriver:

Hej Piger..

Hvad får jeres at spise?

Her går Noah på 26 mdr en halv levebrøds bolle ( nogen gange en hel eller frugt ved siden af hvis han er meget sulten). Der er enten bare smør på, marmelade, pålægschokolade eller honning på...

I ny og næ laver jeg havregrød som serveres med kanelsukker. Hvis han får det til hverdag gider han ikke spise det, men når ert kun er engang imellem glider det fint ned

Anmeld

12. november 2013

MortilElias2010

FamilenStorm skriver:

Hej Piger..

Hvad får jeres at spise?

Her er ingen hjælp at hente, Elias spiser pt. yoghurt hver morgen (i lørdags valgte han dog havregrød) Det er flere måneder siden sidst. Cornflakes vil han have på yoghurten. Forleden havde vi fået pandekager til aftensmad, det ville han så gerne have dagen efter til morgenmad og det fik han. Når han ikke sover længe (8-8.30) når han at spise frugt i børnehaven og så æder han bare derud af alt muligt  Vi har madordning og uddannet kok i køkkenet. Hun er bare en stjerne til at lave mad og Elias spiser alt muligt derover. Herhjemme spiser han dog også varieret, bare ikke morgenmaden  

Anmeld

12. november 2013

Kløver

Du kan prøve noget helt nyt, brød som har lagt i bød i æg og med lidt kanel, derefter stegt på panden

Anmeld

13. november 2013

FamilenStorm

forår skriver:

Cherrios, musli, havrefras eller havregryn.

Men min datter er heller ikke til det helt store om morgene, hun får så noget når hun kommer i børnehaven

Det er nemlig det jeg ikke helt kan finde ud af. Om hun bare ikke er den store spiser eller om hun bare ikke gide spise det..

Hun siger hun er sulten, men spiser kun lige et par ske fulde.. Har prøvet at købe havrefras, så nu må vi se om det kan vække lidt interresse....

Tak for svar

Anmeld

13. november 2013

FamilenStorm

LinLin skriver:

De får havregryn ... Nogle gange laver vi det til havregrød...
David får rosiner på et par gange om ugen ellers er det uden noget. I weekenden må de få cocopops på eller for sig selv efter en portion havregryn nogle weekender får vi sådan nogle rundstykker man varmer i ovnen.

Ðe lyder rimeligt trivielt, men jeg tror på det er godt og mættende (og de brokker sig ikke )

Her har det også været havregrød.. Men det gider hun ikke rigtig mere.. Desværre, for det er nemlig et dejligt morgenmåltid...

I weekenden får vi hjemmebagte boller og blødkogte æg.. Der spiser hun gerne et æg men kun en halv bolle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.