Fru Hansen skriver:
Hej
Jeg overvejer at tage pædagog uddannelsen men jeg er nødt til at arbejde ved siden af så økonomien hænger sammen. Er det realistisk at arbejde ved siden af? Hvor mange timers undervisning kan jeg forvente? Og hvor meget hjemmearbejde?
Jeg tænker det kan være svært at have et fast job ved siden af, der er jo mødepligt til undervisningen og på mit seminarium skifter skemaet fra uge til uge, hvilket gør at man ikke kan have en fast arbejdsplan.
Desuden er der også en del gruppearbejde og selvstudie, de dage hvor undervisningen slutter tidligt og så er der jo praktikkerne på ½ år, hvor man har 32,5 time hver uge.
Jeg har dog en veninde der har taget uddannelsen på fjernstudie og ved at hun har haft en masse vikar timer, da hun gennem fjernstudie har lettere ved selv at tilrettelægge dagene.
Jeg selv har en fritidsjob, og det fungere fint, er så heldig selv at vælge mine vagter og på den måde har jeg til tider haft mange timer og til andre tider ikke så mange timer, alt efter hvordan det har passet med skole og praktik.
Anmeld