er du pædagogstuderende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2013

Rødhætte

LinLin skriver:

Så er den godt nok lavet om siden jeg studerede vi havde da mødepligt og timer fra 8-15 ca hver dag - på nær når der var projekt/opgaveskrivning selvfølgelig

Samme her. Lyder som om at pædagog uddannelsen er blevet en nem uddannelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

LinLin

mor:) skriver:

Vi møder 8.30 og oftest fri 11.45 og det er ikke engang fordi vi har undervisning hele ugen. Der er i stedet indført en del projektarbejde, men oftest tager det ikke så lang tid som man får til at skrive dem.

Ok - det er også 10 år (!!) siden jeg startede

Anmeld

11. november 2013

LinLin

Rødhætte skriver:

Samme her. Lyder som om at pædagog uddannelsen er blevet en nem uddannelse

Ved ikke om det er nemmere... Men lyder til der er mere gruppe/projekt-arbejde...

Anmeld

11. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LinLin skriver:

Ved ikke om det er nemmere... Men lyder til der er mere gruppe/projekt-arbejde...

Det er hvad man gør studiet til. Jeg læser meget og går meget op i projektarbejdet, derfor synes jeg alligevel jeg lærer en masse.
Men man kan også lade være med at læse, aflevere ikke halvfærdige opgaver, da de typisk er uden karakter men bestået/ikke bestået og kun læse omkring eksamenstid og kun det der er relevant for ens eksamen og alligevel komme ud med de samme karakterer som hvis du har været stræber i alle dine semestre.

Anmeld

11. november 2013

LinLin

Det er hvad man gør studiet til. Jeg læser meget og går meget op i projektarbejdet, derfor synes jeg alligevel jeg lærer en masse.
Men man kan også lade være med at læse, aflevere ikke halvfærdige opgaver, da de typisk er uden karakter men bestået/ikke bestået og kun læse omkring eksamenstid og kun det der er relevant for ens eksamen og alligevel komme ud med de samme karakterer som hvis du har været stræber i alle dine semestre.

Var den henvendt til mig?? Jeg skriver jo netop at jeg ikke ved om det er nemmere, men bare en anden måde det er sammensat på

Anmeld

11. november 2013

Zelinasmor

Vi har rigtig mange lektier!!! Vi havde bl.a en hel bog der skulle læses på 3 dage. Desuden er der meget studiegruppe tid ved siden af skolen. Vi har ikke voldsomt mange timer, men har nyt skemA hver uge, så det ikke er muligt at have en fast arbejdsplan. Jeg ville slet ikke orke job ved siden af når jeg også har barn. 

Jeg skal til at i 2 praktik (32 timer i ugen) + 2 timers transporttid dagligt. Har hørt det bliver nemmere med skema/lektier senere. Jeg har også kun lige knap og nap gået der et år

Anmeld

12. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LinLin skriver:

Var den henvendt til mig?? Jeg skriver jo netop at jeg ikke ved om det er nemmere, men bare en anden måde det er sammensat på

Det var slet ikke ment som angreb, men blot oplysende
Og nej jeg citerede forkert

Anmeld

12. november 2013

LinLin

Det var slet ikke ment som angreb, men blot oplysende
Og nej jeg citerede forkert

Oplevede det heller ikke som et angreb havde bare ikke været uenig

Anmeld

12. november 2013

Mitlivsommooor

Fru Hansen skriver:

Hej
Jeg overvejer at tage pædagog uddannelsen men jeg er nødt til at arbejde ved siden af så økonomien hænger sammen. Er det realistisk at arbejde ved siden af? Hvor mange timers undervisning kan jeg forvente? Og hvor meget hjemmearbejde?

Jeg tænker det kan være svært at have et fast job ved siden af, der er jo mødepligt til undervisningen og på mit seminarium skifter skemaet fra uge til uge, hvilket gør at man ikke kan have en fast arbejdsplan.

Desuden er der også en del gruppearbejde og selvstudie, de dage hvor undervisningen slutter tidligt og så er der jo praktikkerne på ½ år, hvor man har 32,5 time hver uge.

Jeg har dog en veninde der har taget uddannelsen på fjernstudie og ved at hun har haft en masse vikar timer, da hun gennem fjernstudie har lettere ved selv at tilrettelægge dagene.

Jeg selv har en fritidsjob, og det fungere fint, er så heldig selv at vælge mine vagter og på den måde har jeg til tider haft mange timer og til andre tider ikke så mange timer, alt efter hvordan det har passet med skole og praktik.

Anmeld

12. november 2013

HHC88

Uddannelsen er i den grad hvad man gør den til. Der er dem der vælger at gennemføre, uden at åbne en bog med mindre det er absolut nødvendigt f.eks. ved eksamen.. og så er der dem der læser og er flittige..

Min personlige holdning er, at dem som ikke læser overhovedet og skøjter igennem uddannelsen, er reelt ikke mere værd i praksis end det stykke papir deres uddannelse står skrevet på. Pædagogens arbejde er opbygget på baggrund af teorier og alt arbejde skal kunne forsvares igennem det. Når der ikke er flere undervisningstimer fysisk end dem der er, og man aldrig har åbnet en bog med mindre det handler om en eksamensopgave, har jeg meget svært ved at se hvordan pædagogens ageren er udført på et professionelt grundlag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.