er du pædagogstuderende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.886 visninger
20 svar
6 synes godt om
11. november 2013

Fru Hansen

Hej
Jeg overvejer at tage pædagog uddannelsen men jeg er nødt til at arbejde ved siden af så økonomien hænger sammen. Er det realistisk at arbejde ved siden af? Hvor mange timers undervisning kan jeg forvente? Og hvor meget hjemmearbejde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

Lykke:)

Fru Hansen skriver:

Hej
Jeg overvejer at tage pædagog uddannelsen men jeg er nødt til at arbejde ved siden af så økonomien hænger sammen. Er det realistisk at arbejde ved siden af? Hvor mange timers undervisning kan jeg forvente? Og hvor meget hjemmearbejde?

Tænker du studiejob ved siden af? For så er det realistisk. Et fuldtidsjob ville ikke være ikke for mig i hvert fald.
Der er ret meget læsning. Jeg kan ikke huske hvor meget det svarer til men vil tro at skoledag + læsning løber op i en 8 timer om dagen

Anmeld

11. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hvis du tænker deltidsjob så er det mere end muligt. Der er ikke særlig meget undervisning...overhovedet.

Anmeld

11. november 2013

Lineo

Jeg er igang med uddannelse, færdig til feb.

Hos os har der været perioder meget skolegang, og så har der været perioder med meget selvstudie hvor man selv har kunnet tilpasse sin tid osv. Jeg har ikke selv haft job ved siden af, men mange af mine medstuderende har haft, og jeg ved at mange har arbejdet rigtig meget ved siden af, men alligevel har kunnet få det hele til at hænge sammen :-)

Anmeld

11. november 2013

LinLin

mor:) skriver:

Hvis du tænker deltidsjob så er det mere end muligt. Der er ikke særlig meget undervisning...overhovedet.

Så er den godt nok lavet om siden jeg studerede vi havde da mødepligt og timer fra 8-15 ca hver dag - på nær når der var projekt/opgaveskrivning selvfølgelig

Anmeld

11. november 2013

HHC88

De har skåret væsentligt ned på undervisningstimerne og i stedet tilføjet flere projekter og dermed mere selvstudie.. 

Jeg har arbejdet rigtig meget ved siden af, endda for meget ift. hvad man må tjene udover sin SU, så du skal nok lige tage et kig på maksimumgrænsen for indtjening ved siden af, om den ligger højt nok ift. hvad du har brug for af indkomst.

Så skal du også have i mente, at der kommer praktikperioder hvor du mere eller mindre er fuld tid, og i de 2x halvt år, vil det være svært at finde tid til ekstra arbejde, med mindre du er villig til at tilsidesætte privatliv eller knokle møg hårdt. Og det er immervæk næsten 1/3 af uddannelsen hvor det så vil være svært. (Jeg gjorde så det at jeg arbejdede ekstra uden for praktikperioder og mindre når jeg var i praktik, men nu er det ikke sikkert timerne ligger så det passer sådan for andre). 

Anmeld

11. november 2013

esioul

Fru Hansen skriver:

Hej

Praktikkerne er 32 timer + forberedelse til vejledninger.

Jeg går på 1 semester nu.

De fleste dage har vi fri 11.45 eller 14.00. Men derudover er der gruppe arbejde.

Anmeld

11. november 2013

Sijac

Fru Hansen skriver:

Hej

Jeg blev færdig i sommeren 2012 og den gang havde vi MAX 2 møde dage af 5 timers varighed. Jeg havde fast job ved siden af på 28 timer, iden problemer.
Jeg er absolut hverken boglig, stræber eller er født med klæbre hjerne og jeg kan med hånden på hjertet sige, at jeg aldrig har åbnet en bog med mindre det var eksamens relevant - jeg har primært fået 10 og 12 på eksamensbeviset, og har ellers altid kæmpet for mine karakter.
Dog er det ikke muligt i dine praktik perioder at håbe en stilling ved siden af, da du i de perioder arbejder tæt på fuldtid.

Anmeld

11. november 2013

twinny

I dine praktik perioder nej. 

Men hvis du vælger fjernstudie så ja. Jeg gik på fjernstudie med mange der havde fuldtidsarbejde. 

Anmeld

11. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LinLin skriver:

Så er den godt nok lavet om siden jeg studerede vi havde da mødepligt og timer fra 8-15 ca hver dag - på nær når der var projekt/opgaveskrivning selvfølgelig

Vi møder 8.30 og oftest fri 11.45 og det er ikke engang fordi vi har undervisning hele ugen. Der er i stedet indført en del projektarbejde, men oftest tager det ikke så lang tid som man får til at skrive dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.