Det er ok hvis i kan kende mig, er anonym aht google.
Vores pige på 2 år er inde i en svær periode. Generelt set er hun en GLAD pige med krudt i numsen. Der skal være gang i den, hun er nysgerrig, ikke bange for noget, og leger hellere med drengene i vuggestuen som laver lege der kræver mere fysisk udfoldelse fremfor pigerne, som leger med dukker. I vuggestuen har hun også altid trivedes rigtig godt, og for et halvt år siden til rutine trivselssamtale fik hun udelukkende ros. De sagde, at hun var så tryg, så glad, var virkelig robust, nok skulle blive noget stort en dag, og hun var enormt vellidt på tværs af stuerne.
Hun er også en stædig lille trold, der har sine helt klart holdninger og meninger og bestemt kan sige fra! Hun kan være en udfordring til tider. Hun er meget bagud sprogligt, men er indenfor den sidste måned ramt ordspurten, så nu siger hun en helt masse enkeltord, men bruger ikke sætninger endnu.
Det er bare for lige at danne et indtryk af hende.
Indenfor den sidste måned synes jeg lige så langsom hun er blevet lidt "anderledes" eller hvad man skal sige. Hun er blevet mere og mere morsyg for eksempel. Og nu er det nået dertil hvor det er helt vildt! Hun vil overhovedet ikke sove til middag eller nat herhjemme hvis ikke jeg er hos hende, og hun jagter rundt efter mig og kalder på mig, hvis jeg går ud af rummet. Føler nærmest hun ville kravle ind under huden på mig, hvis hun kunne. Bortset fra det synes jeg hun er som hun plejer herhjemme.
Men i vuggestuen siger de, at hun har det svært lige nu. De siger hun er ekstremt tryghedssøgende, ikke vil lege selv og render efter de voksne hele tiden, og der skal ingenting til for at vælte hendes verden så hun bliver rigtig ked af det

De siger vi ikke skal bekymre os, og de ser det hos mange i den alder, men alligevel bliver jeg nervøs for hvordan vi skal håndtere alt det her, om vi gør tingene rigtigt osv.
Der er sket flere ændringer i hendes liv på det "seneste". hun fik en lillebror for et halvt år siden (men er glad for ham, kalder på ham når han ikke er der og synger om ham når hun skal sove om aftenen), og så er hun langt om længe vænnet af med godnatflasken (flaskefri i en uge nu). Og så er der begyndt at komme fart på sproget.
Men jeg ved ikke hvordan vi skal håndtere den her EKSTREME morsyge og den måde hun har det i VS lige nu? Hun sover ikke til middag, hvis ikke jeg er der, og hvis jeg er der og holder hende i hånden, falder hun i søvn på 2 minutter.
Om aftenen skal jeg ligge på en madras ved siden af hendes seng indtil hun sover, men der kan godt gå 1½ time inden hun endelig sover, hvor hun bare ligger og synger og pjatter. Men hvis jeg går, bliver fuldstændig panisk og ulykkelig. Ikke på den trodsige måde, men på den "jeg er reelt bange for at være alene"-måde. Jeg sover på en madras ved siden af hendes seng om natten (har gjort det i en uge nu), for ellers vågner hun og er ulykkelig om natten.
Hvordan kommer vi ud af og videre fra det her? Jeg er træt af at bruge så lang tid på at ligge derinde om aftenen, jeg er træt af at have ondt i kroppen af at ligge på en dårlig madras, og jeg er bekymret over hun har det sådan i VS. Men jeg føler heller ikke det er rigtigt at presse hende til at sove for sig selv, når hun har det tryghedsbehov. Hun sover stadig i tremmeseng.