Åhh Gud, hvorfor står de så tidligt op ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2013

lineog4

Chili skriver:

Når okay, men altid noget han så ikke står tidligere op end det!

Men altså, vi har den politik herhjemme at der ikke er noget der hedder morgen før 7. Så vi tænder slet ikke lys eller noget, hvis han vågner før der (virkede bedst da han var minde) for det skal ikke være spændende at stå op så tidligt. Lagde mig som regel i sengen eller sofaen med ham på brystet og vuggede ham, ingen snak heller. Og det synes jeg hjalp

Håber han begynder at sove lidt længere på et tidspunkt

Misundelse - det er mange år siden jeg har kunne tænke sådan. Cyklen starter i hverdagene kl 7 så vi skal være oppe senest 6 så der er det dag selvom det kan virke som nat. Og sidst jeg var på barsel havde jeg skolebarn og der er 7 for sent hvis vi skal have en god morgen.... Så nu i weekenden er 7 for mig at sove meget læææææænge ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jep nogle unger er bare AAAAAAA mennesker, og det er begge mine! 

Her får alberte lidt legetøj og bøger ind i sengen som underholdning, også slumre vi andre ellers lidt vidre indtil kl 6. 

Thea vågnede altid omkring 5.30 da hun var lille, og vi gjorde det samme som med alberte. Da hun blev lidt større, kom hun ind til os og så tegnefilm.

Og ps i dag har jeg sovet længe, og er først lige vågnet her kl 7.10, fordi kærsten og ungerne er hos farmor. Skønt!! Vh stine

Anmeld

10. november 2013

Holbæktrunten

Abemor skriver:

Tja, jeg er nok ikke den eneste mor, der sidder her søndag morgen kl. 6.30 og har bagt boller, lavet kaffe, skiftet bassen, fodret, tømt opvasker mm. Sidder bare med kaffe og Ipad, men han tumler rundt. Håber snart han er klar til en lur. Han var oppe og frisk kl 4.45 !!!

Nogle gode råd? Han er 10 mdr. Spiser godt, sover 2x2 timer i løbet af dagen, bliver puttet kl. 19.15 ca. Senere i seng og mere mad er forsøgt, og han gider ikke sove videre i vores seng.

Nogle gode erfaringer? God søndag :-)

Her bliver bassen pænt lagt ned og der bliver sagt godnat som hvis han vågner om natten - evt skal der en tår vand til.

Nægter at stå op før 6:30

Anmeld

10. november 2013

Lilje82

Kan det tænkes, at han snart er klar til at korte den ene lur lidt ned?

Herhjemme har jeg holdt på, at det ikke er morgen før kl. 6 - Vi har altid kun haft få dage før kl. 6
Men børn er jo forskellige, så det er jo ikke sikkert, vi er så "heldige" næste gang ;-)

Anmeld

10. november 2013

Janni.

åh hvor jeg husker den periode.. gaab.. det bliver heldigvis bedre igen. dog kan jeg altså ikke huske hvornår det ændrede sig her. 

Anmeld

10. november 2013

Ciss

Storesøster var aldrig et problem. Hun sov til 7.30 hver morgen, da hun var 10 måneder - og fortsatte med det i flere år.

Lillebror derimod...

Han ville starte dagen kl 05.00 i en lang periode. Det er for tidligt for mig - men der var virkelig ikke noget at gøre. Vi prøvede alle triksene. Problemet var, at ungen ret og slet ikke godtog, at det ikke var dag endnu. Hvis han måtte ligge i sin seng lå han og råbe efter mig eller hylede indtil resten af familien var vågne og meget sure, og fik han en bog eller lidt legetøj begyndte han jo at lege, og han brød sig ikke om stille lege, så det endte med samme resultat. Hvis jeg tog ham op tog han det som en invitation til leg. Ikke noget med at aceptere at ligge sammen med mor eller sidde roligt og vugge. Så for at i hvert fald nogen i familien skulle få sin nattesøvn blev det til, at jeg bare måtte stå op med ham og så være i stuen med lukket dør, så de andre kunne sove.

Han er lige blevet 4 år, og han er stadig en morgenfugl, men nu vågner han først ca kl 06.10, og det er mere til at leve med. Desuden er han jo lidt større, så man bedre kan snakke med ham og forklare ham ting.

Det skal nok blive nemmere, men jeg ved, hvor hårdt det er. 

Anmeld

10. november 2013

Mum33

Tak for rådene. Har prøvet den der "Det er nat endnu" metode, hvilket bare resulterer i, at fra 5-6.30 er skrig og skrål, og der er både synd for ham og os. Så heller stå op og hygge/ lege :-)

Måske vi skal se lidt på eftermiddagslureren, men er bare ikke tilhænger af at vække børn der sover ;-)

Heldigvis er han den største charmer om morgenen, så helts,ent er det ikke. Mon ikke det går over? :-)

Anmeld

10. november 2013

chael

Abemor skriver:

Tja, jeg er nok ikke den eneste mor, der sidder her søndag morgen kl. 6.30 og har bagt boller, lavet kaffe, skiftet bassen, fodret, tømt opvasker mm. Sidder bare med kaffe og Ipad, men han tumler rundt. Håber snart han er klar til en lur. Han var oppe og frisk kl 4.45 !!!

Nogle gode råd? Han er 10 mdr. Spiser godt, sover 2x2 timer i løbet af dagen, bliver puttet kl. 19.15 ca. Senere i seng og mere mad er forsøgt, og han gider ikke sove videre i vores seng.

Nogle gode erfaringer? God søndag :-)

Jesus...

Jeg kunne ikke overskue at skulle så tidligt op...

Mine sover til minimum 6.30. Og gerne længere, med mindre de er syge.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, har aldrig oplevet det, men for pokker du må være træt...

Kram

Anmeld

10. november 2013

Mum33

chael skriver:

Jesus...

Jeg kunne ikke overskue at skulle så tidligt op...

Mine sover til minimum 6.30. Og gerne længere, med mindre de er syge.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, har aldrig oplevet det, men for pokker du må være træt...

Kram

Har taget ved lære og går tidligt i seng :-) det er super tidligt, men han er bare frisk, og så må man jo op, ellers bliver det bare skrig og skrål :-) håber det snart bliver bedre :-)

Anmeld

10. november 2013

Chili

lineog4 skriver:

Misundelse - det er mange år siden jeg har kunne tænke sådan. Cyklen starter i hverdagene kl 7 så vi skal være oppe senest 6 så der er det dag selvom det kan virke som nat. Og sidst jeg var på barsel havde jeg skolebarn og der er 7 for sent hvis vi skal have en god morgen.... Så nu i weekenden er 7 for mig at sove meget læææææænge ;-)

Hehe det er også kun fordi vi går i skole og møder sent det kan lade sige gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.