Storesøster var aldrig et problem. Hun sov til 7.30 hver morgen, da hun var 10 måneder - og fortsatte med det i flere år.
Lillebror derimod...
Han ville starte dagen kl 05.00 i en lang periode. Det er for tidligt for mig - men der var virkelig ikke noget at gøre. Vi prøvede alle triksene. Problemet var, at ungen ret og slet ikke godtog, at det ikke var dag endnu. Hvis han måtte ligge i sin seng lå han og råbe efter mig eller hylede indtil resten af familien var vågne og meget sure, og fik han en bog eller lidt legetøj begyndte han jo at lege, og han brød sig ikke om stille lege, så det endte med samme resultat. Hvis jeg tog ham op tog han det som en invitation til leg. Ikke noget med at aceptere at ligge sammen med mor eller sidde roligt og vugge. Så for at i hvert fald nogen i familien skulle få sin nattesøvn blev det til, at jeg bare måtte stå op med ham og så være i stuen med lukket dør, så de andre kunne sove.
Han er lige blevet 4 år, og han er stadig en morgenfugl, men nu vågner han først ca kl 06.10, og det er mere til at leve med. Desuden er han jo lidt større, så man bedre kan snakke med ham og forklare ham ting.
Det skal nok blive nemmere, men jeg ved, hvor hårdt det er. 
Anmeld